Gå til innhold

Nybilgaranti på import fra tyskland?

mbergan
 Share

Anbefalte innlegg

Hva med "BMW service inclusive" som er kjøpt på tyske biler? Det gjelder muligens ikke heller i Norge?

Service inclusive plus virker litt fristende. Da dekkes også bremseskiver og klosser blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis bilen kommer ifra en BMW forhandler som Premium Selection så kan man kjøpe garanti av BMW her i Norge. Jeg vurderte dette da jeg importerte min F10 530d i 2014. Fikk garanti av firma som importerte bilen så jeg droppa det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutes ago, Fredrik 90 said:

Hvis bilen kommer ifra en BMW forhandler som Premium Selection så kan man kjøpe garanti av BMW her i Norge. Jeg vurderte dette da jeg importerte min F10 530d i 2014. Fikk garanti av firma som importerte bilen så jeg droppa det. 

Hva slags pris var det i såfall snakk om for å kjøpe seg garanti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er problemet med importbil er at de fleste andre garantier man kan tegne aldri blir like gode som "norgesgarantien".
Det er så vanvittig enkelt å få dekket ting når bilen er norsksolgt, kontra en bil som er import - jeg snakker av erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, awt skrev:

Det eneste unntaket er (såvidt jeg har forstått, vel og merke) om bilen er importert gjennom BMW Norge, da har de samme vilkår som biler kjøpt nye i Norge.

Helt riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket i forrgie uke med en lokal BMW-forhandler her i Rogaland. Han kunne fortelle at alle BMW-forhandlere nå kan importere biler fra Tyskland med 5-års fabrikkgaranti. Dette var visstnok veldig nytt, men det er da altså mulig. :) 

Endret av figgen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, figgen skrev:

Snakket i forrgie uke med en lokal BMW-forhandler her i Rogaland. Han kunne fortelle at alle BMW-forhandlere nå kan importere biler fra Tyskland med 5-års fabrikkgaranti. Dette var visstnok veldig nytt, men det er da altså mulig. :) 

Det er helt riktig, men de hadde denne ordningen i 2014 også da jeg importerte min 530d. Man kan til og med gå på mobile.de selv å finne bilen, for så å henvende seg til Bavaria for import. Eneste kravet er at bilen står hos en BMW Niederlassung forhandler :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det er helt riktig, men de hadde denne ordningen i 2014 også da jeg importerte min 530d. Man kan til og med gå på mobile.de selv å finne bilen, for så å henvende seg til Bavaria for import. Eneste kravet er at bilen står hos en BMW Niederlassung forhandler :) 

Hvor mye tar Bavaria for selve importen av bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for input!

Med 100-150k+ spart så er det sikkert lønnsomt å hente fra tyskland uansett. Selv om det frister med en norsk bil med inkludert service i hele tiden jeg kommer til å eie bilen.

Er en samboer som mener at behovet for fire dører melder seg til neste år. Selv om jeg mener M3en holder lenge til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...