mbergan Skrevet August 6, 2016 Share Skrevet August 6, 2016 Hei, Får man fortsatt fem års nybilgaranti hvis man importerer brukt BMW fra tyskland? Ser på noen 2015/2016 modeller om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet August 6, 2016 Share Skrevet August 6, 2016 Nei, fem års nybilgaranti gjelder for biler kjøpt i Norge. I Tyskland er nybilgarantien to år. Dette er en av baksidene med importbil nå om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbergan Skrevet August 6, 2016 Forfatter Share Skrevet August 6, 2016 Hva med "BMW service inclusive" som er kjøpt på tyske biler? Det gjelder muligens ikke heller i Norge? Service inclusive plus virker litt fristende. Da dekkes også bremseskiver og klosser blant annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet August 7, 2016 Share Skrevet August 7, 2016 BSI dekkes av BMW så det kan du fint bruke i Norge også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 7, 2016 Share Skrevet August 7, 2016 Hvis bilen kommer ifra en BMW forhandler som Premium Selection så kan man kjøpe garanti av BMW her i Norge. Jeg vurderte dette da jeg importerte min F10 530d i 2014. Fikk garanti av firma som importerte bilen så jeg droppa det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbergan Skrevet August 7, 2016 Forfatter Share Skrevet August 7, 2016 12 minutes ago, Fredrik 90 said: Hvis bilen kommer ifra en BMW forhandler som Premium Selection så kan man kjøpe garanti av BMW her i Norge. Jeg vurderte dette da jeg importerte min F10 530d i 2014. Fikk garanti av firma som importerte bilen så jeg droppa det. Hva slags pris var det i såfall snakk om for å kjøpe seg garanti? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 7, 2016 Share Skrevet August 7, 2016 Det husker jeg dessverre ikke, var litt forskjellige dekninger man kunne kjøpe mener jeg å huske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet August 7, 2016 Share Skrevet August 7, 2016 Det som er problemet med importbil er at de fleste andre garantier man kan tegne aldri blir like gode som "norgesgarantien". Det er så vanvittig enkelt å få dekket ting når bilen er norsksolgt, kontra en bil som er import - jeg snakker av erfaring. Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 7, 2016 Share Skrevet August 7, 2016 Det eneste unntaket er (såvidt jeg har forstått, vel og merke) om bilen er importert gjennom BMW Norge, da har de samme vilkår som biler kjøpt nye i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet August 7, 2016 Share Skrevet August 7, 2016 11 minutter siden, awt skrev: Det eneste unntaket er (såvidt jeg har forstått, vel og merke) om bilen er importert gjennom BMW Norge, da har de samme vilkår som biler kjøpt nye i Norge. Helt riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
figgen Skrevet August 8, 2016 Share Skrevet August 8, 2016 (endret) Snakket i forrgie uke med en lokal BMW-forhandler her i Rogaland. Han kunne fortelle at alle BMW-forhandlere nå kan importere biler fra Tyskland med 5-års fabrikkgaranti. Dette var visstnok veldig nytt, men det er da altså mulig. Endret August 8, 2016 av figgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 8, 2016 Share Skrevet August 8, 2016 1 time siden, figgen skrev: Snakket i forrgie uke med en lokal BMW-forhandler her i Rogaland. Han kunne fortelle at alle BMW-forhandlere nå kan importere biler fra Tyskland med 5-års fabrikkgaranti. Dette var visstnok veldig nytt, men det er da altså mulig. Det er helt riktig, men de hadde denne ordningen i 2014 også da jeg importerte min 530d. Man kan til og med gå på mobile.de selv å finne bilen, for så å henvende seg til Bavaria for import. Eneste kravet er at bilen står hos en BMW Niederlassung forhandler Mr. Erling reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet August 8, 2016 Share Skrevet August 8, 2016 8 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Det er helt riktig, men de hadde denne ordningen i 2014 også da jeg importerte min 530d. Man kan til og med gå på mobile.de selv å finne bilen, for så å henvende seg til Bavaria for import. Eneste kravet er at bilen står hos en BMW Niederlassung forhandler Hvor mye tar Bavaria for selve importen av bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 8, 2016 Share Skrevet August 8, 2016 4 timer siden, BimmerFan! skrev: Hvor mye tar Bavaria for selve importen av bilen? Det kommer veldig an på, men i mitt tilfelle så var det snakk om ett sted mellom 15 og 20 000 kr. Da hadde garanti kommet i tillegg.. BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbergan Skrevet August 11, 2016 Forfatter Share Skrevet August 11, 2016 Takk for input! Med 100-150k+ spart så er det sikkert lønnsomt å hente fra tyskland uansett. Selv om det frister med en norsk bil med inkludert service i hele tiden jeg kommer til å eie bilen. Er en samboer som mener at behovet for fire dører melder seg til neste år. Selv om jeg mener M3en holder lenge til.. Evenol reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå