Dr. E Skrevet August 19, 2016 Share Skrevet August 19, 2016 Jeg har et problem med klimaanlegget på min 2010 523i. Klimaanlegget slutter å fungere etter ca 1 times kjøring, og vil ikke våkne til liv igjen før neste dag. Når ac slutter å virke, kvitter det seg med kondensen, slik at rutene dugger til. Vifta fungerer fortsatt, og det blåser godt gjennom ventilene, men luften er varm og fuktig. Uansett hva jeg gjør på klimakontrollpanelet, lar ikke feilen seg rette før bilen har stått i mange timer, som regel over natten. Bilen har nå vært flerfoldige ganger på verksted for å rette problemet, uten at de har klart dette. Først ble kondensatoren byttet, da dette var den "åpenbare" synderen, og et svært utbredd problem, I følge verkstedet. Etter å ha kjørt 1 time var det samme problemet tilbake. Denne gangen mente de det heller måtte være en elektronisk "junction box", og byttet denne. Bilen har vært flere uker på verksted, problemet er fortsatt ikke løst, og det virker som om verkstedet ikke aner hva feilen kan være, men bare fortsetter å bytte komponenter. Har noen opplevd lignende problemer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr. E Skrevet August 19, 2016 Forfatter Share Skrevet August 19, 2016 Så har jeg hørt tilbake fra verkstedet. De skal ha 20.000 kr for å skifte kompressor, i tillegg til alt annet som er gjort tidligere. Kompressoren i seg selv koster 12.000 eks mva. Jeg finner kompressorer på nett fra Denso, og Hella til rundt 5000kr, og "Kina" kompressorer til ca 1500. Ripped off på delepriser, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 19, 2016 Share Skrevet August 19, 2016 Nja. Ripped off og ripped off. 20k ink alt sammen er ikke SÅÅÅ dyrt. Men det er for dyrt mener jeg. Men om det er 20k for kun kompressor så er det ekstremt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr. E Skrevet August 19, 2016 Forfatter Share Skrevet August 19, 2016 Det er 20.000 for kompressor ink bytte av denne. Jeg har også byttet kondensator på samme verksted og betalt nesten tilsvarende for dette, uten at det hjalp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet August 20, 2016 Share Skrevet August 20, 2016 Det var en kjip feil ja, prøv å klag på tidligere utført arbeid? Du har jo betalt for noe de ikke har fikset. Jeg hadde ikke akseptert å betale for noe som ikke ble fikset... BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet August 20, 2016 Share Skrevet August 20, 2016 Broren min fikk nylig beskjed om at det lå en PUMA inne på klimaanlegget når han var på service. Han fikk ny og oppgradert kondensator. Var visst et kjent problem at kondensatoren kan begynne å lekke. Han har en 520 diesel (2013). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet August 20, 2016 Share Skrevet August 20, 2016 33 minutter siden, Makky123 skrev: Broren min fikk nylig beskjed om at det lå en PUMA inne på klimaanlegget når han var på service. Han fikk ny og oppgradert kondensator. Var visst et kjent problem at kondensatoren kan begynne å lekke. Han har en 520 diesel (2013). hva er symptomene på dårlig kondensator ? rutene mine dugger litt i regnvær Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Netlandet Skrevet August 20, 2016 Share Skrevet August 20, 2016 (endret) Det må da være mulig å diagnostisere om kompressoren er aktiv eller ikke. Det er jo tydelig at den kobles ut når AC slutter å blåse kaldt. Sikker på at det ikke er selve panelet som er defekt? Regner med at feilen ligger i kommanderingen av kompressoren, ikke i selve kompressoren. det kan også være en motorstyreenhetsfeil! Endret August 20, 2016 av Clipictrial Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 21, 2016 Share Skrevet August 21, 2016 Min onkel hadde det samme på sin F10 525d, da var det kondensatoren som var gåen. Ser ut til at dette blir en mer vanlig svakhet på F10/11. Men hvis det ligger inne en aksjon på dette så ville jeg jo anbefale folk å ta kontakt med sitt merkeverksted å få sjekket dette. Makky123 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerFan! Skrevet August 21, 2016 Share Skrevet August 21, 2016 On 20.8.2016 at 16.54, Makky123 skrev: Broren min fikk nylig beskjed om at det lå en PUMA inne på klimaanlegget når han var på service. Han fikk ny og oppgradert kondensator. Var visst et kjent problem at kondensatoren kan begynne å lekke. Han har en 520 diesel (2013). Hvilket verksted var det han brukte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet August 21, 2016 Share Skrevet August 21, 2016 46 minutter siden, BimmerFan! skrev: Hvilket verksted var det han brukte? Et BMW verksted i Kroatia. BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas-F11 Skrevet August 21, 2016 Share Skrevet August 21, 2016 Hei. Det kan virke som at ekspansjonsventilen på ac anlegget ditt kan være synderen her. Ta ett kjapt søk på google så kan du lese om virkningen til denne. Dette problemet har jeg vert utefor på flere alneggsmaskiner, og der er det som regel ekspansjonsventilen som ikke åpner skikkelig og fryser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå