Gå til innhold

Min e92 335i tilsalgs :)


OhYeah
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, ahj skrev:

 

Det å si at eLSD på noen BMWer er bra i forhold til en ordentlig diff som sperrer har ikke prøvd samme bil med sperre. To forskjellige verdener. Og det å si at sperre diff kun er best på bil med litt motor er også så langt på jordet man får det. 

Jeg monterte Quaife diff på min 318d. Best avgjørelsen jeg gjorde med den bilen. Fy å moro den bilen ble hele året. Så man må ikke ha 335i for å ha sperre diff. 

Jeg må ærlig talt si att slike kommentarer som dette irriterer meg veldig. Du leser akkurat det du selv vil. Både på mitt innlegg å macrorain sitt innlegg... Viss du leser på nytt begge innleggene, så vil du kansje innse att denne kommentaren er helt meningsløs.

Jeg sier ingenting om att man MÅ ha eller att sperre diff er best på biler med litt motor. Det jeg sier er att en skikkelig diff er gull verdt. Iallfall viss man har litt motor. Da det av ganske naturlige grunner er viktig å ha godt grep på begge dekkene når du har 400+hk. Klart man kan ha mye morro med mindre motor og sperre diff også. Det er jeg fullt klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, OhYeah skrev:

Jeg må ærlig talt si att slike kommentarer som dette irriterer meg veldig. Du leser akkurat det du selv vil. Både på mitt innlegg å macrorain sitt innlegg... Hvis du leser på nytt begge innleggene, så vil du kanskje innse at denne kommentaren er helt meningsløs.

Jeg sier ingenting om att man må ha eller at sperre diff er best på biler med litt motor. Det jeg sier er att en skikkelig diff er gull verdt. Iallfall viss man har litt motor. Da det av ganske naturlige grunner er viktig å ha godt grep på begge dekkene når du har 400+hk. Klart man kan ha mye moro med mindre motor og sperre diff også. Det er jeg fullt klar over.

Vi alle er rett til våre egen meninger. Jeg svare bare på det du skrev her inne siden jeg hadde en annen mening. Alle sa til meg at Quaife på en 318d ikke var noe vits, ville ikke få noe ut av slikt på noe med så liten motor. Selv han som gjorde jobben sa det. 

Men jeg må si at jo mer motor man har, jo mer bruk har man for det. Det merket jeg fort på E91 som hadde denne eLSD. Var mer et hjulspinn enn to. 

Og til mitt forsvar har jeg prøvde Fxx med eLSD og jeg synes det er noe like dårlig som på Exx. 

Jeg kunne nok formulert meg litt annerledes. Men du igjen er på et forum hvor man legger ut og alle kommer ikke til å være enig i dine meninger eller mine. 

Hvis du ønsker kan jeg slette mine innlegg, da fordrer det at du sletter dine også som er sitert mine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, ahj skrev:

Vi alle er rett til våre egen meninger. Jeg svare bare på det du skrev her inne siden jeg hadde en annen mening. Alle sa til meg at Quaife på en 318d ikke var noe vits, ville ikke få noe ut av slikt på noe med så liten motor. Selv han som gjorde jobben sa det. 

Men jeg må si at jo mer motor man har, jo mer bruk har man for det. Det merket jeg fort på E91 som hadde denne eLSD. Var mer et hjulspinn enn to. 

Og til mitt forsvar har jeg prøvde Fxx med eLSD og jeg synes det er noe like dårlig som på Exx. 

Jeg kunne nok formulert meg litt annerledes. Men du igjen er på et forum hvor man legger ut og alle kommer ikke til å være enig i dine meninger eller mine. 

Hvis du ønsker kan jeg slette mine innlegg, da fordrer det at du sletter dine også som er sitert mine. :)

Klart du får ha dine egne meninger, og i dette tilfelle så ser det ut for att vi deler samme syn når det kommer til skikkelige differ :) 

Problemet var bare att du leste noe helt annet enn det som ble skrevet, og det virker da fort som om du kun er ute etter å rakke ned på folk og andre sine meninger, men la oss bare ignorere dette fra nå av siden alle egentlig har samme mening om det med en skikkelig LSD :)

Men en ting jeg lurer på. Hvilken modeller er det som har eLSD av e9x? Min sin originale hadde iallefall ikke noe elektronisk tilkobling eller justering av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, OhYeah skrev:

 

Men en ting jeg lurer på. Hvilken modeller er det som har eLSD av e9x? Min sin originale hadde iallefall ikke noe elektronisk tilkobling eller justering av noe slag.

eLSD er misvisende. Moderne/sportsbiler i dag som sier de har eLSD har en faktisk diff, som i tilegg har elektronisk styring. Automatic differential brake hos BMW bruker bremsene (via ABS-systemet) til å simulere en diff. Bremser (med bremsene, ikke diffen) på den ene eller andre siden for å tvinge moment over til det andre hjulet som ikke spinner/har mest grep. Selve diffen er en helt vanlig åpen diff som ikke er tilkoblet denne elektronikken på noe vis. 

På E9x var dette såvidt jeg har skjønt laget primært for fremkommelighet, men fra F3x og utover så var det aktivt forsøk på å simulere en diff også ifm sportslig kjøring, og i DSC OFF modus så kutter den ingen motorkraft, den benytter kun bremsene for å overføre moment. Det fungerer såpass bra at du kan sladde på tørr asfalt, og du får doble hjulspor i asfalten (så ikke kun et hjul som spinner). Men det er vanskelig med lengre/kontrollerte drifter da det oppfører seg litt uforutsigbart og noen ganger litt hakkete. Men på vått føre fungerer det helt greit, og selv kontinuerlige donuts går fint. Da er det vel mindre moment og kraft involvert som gjør det lettere for bremsene og modulere effekten kanskje. Alt dette har jeg testet ut selv så ingen tror jeg dikter det opp eller har lest det på en random forumpost. :)

Referanse til BMWs beskrivelse (nåværende variant, ikke E9x, untatt muligens på noen sene årsmodeller med mye effekt, mener jeg leste en plass at det begynte å komme på slutten): https://www.ppsl-bmw.sg/insights/Automatic-Differential-Brake-ADBX
 

 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, macrorain skrev:

eLSD er misvisende. Moderne/sportsbiler i dag som sier de har eLSD har en faktisk diff, som i tilegg har elektronisk styring. Automatic differential brake hos BMW bruker bremsene (via ABS-systemet) til å simulere en diff. Bremser (med bremsene, ikke diffen) på den ene eller andre siden for å tvinge moment over til det andre hjulet som ikke spinner/har mest grep. Selve diffen er en helt vanlig åpen diff som ikke er tilkoblet denne elektronikken på noe vis. 

På E9x var dette såvidt jeg har skjønt laget primært for fremkommelighet, men fra F3x og utover så var det aktivt forsøk på å simulere en diff også ifm sportslig kjøring, og i DSC OFF modus så kutter den ingen motorkraft, den benytter kun bremsene for å overføre moment. Det fungerer såpass bra at du kan sladde på tørr asfalt, og du får doble hjulspor i asfalten (så ikke kun et hjul som spinner). Men det er vanskelig med lengre/kontrollerte drifter da det oppfører seg litt uforutsigbart og noen ganger litt hakkete. Men på vått føre fungerer det helt greit, og selv kontinuerlige donuts går fint. Da er det vel mindre moment og kraft involvert som gjør det lettere for bremsene og modulere effekten kanskje. Alt dette har jeg testet ut selv så ingen tror jeg dikter det opp eller har lest det på en random forumpost. :)

Referanse til BMWs beskrivelse (nåværende variant, ikke E9x, untatt muligens på noen sene årsmodeller med mye effekt, mener jeg leste en plass at det begynte å komme på slutten): https://www.ppsl-bmw.sg/insights/Automatic-Differential-Brake-ADBX
 

 

Ok, skjønner. Da var det nok ingenting slikt på min bil siden det er en 08 modell. Var også svært sjelden jeg hadde på DSC da den bare hadde en tendens til å ødlegge moroa og fjerne effekt under akselerasjon😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, OhYeah skrev:

Klart du får ha dine egne meninger, og i dette tilfelle så ser det ut for att vi deler samme syn når det kommer til skikkelige differ :) 

Problemet var bare att du leste noe helt annet enn det som ble skrevet, og det virker da fort som om du kun er ute etter å rakke ned på folk og andre sine meninger, men la oss bare ignorere dette fra nå av siden alle egentlig har samme mening om det med en skikkelig LSD :)

Men en ting jeg lurer på. Hvilken modeller er det som har eLSD av e9x? Min sin originale hadde iallefall ikke noe elektronisk tilkobling eller justering av noe slag.

I følge det jeg har lest over var det ikke eLSD på min, ikke rart den oppførte seg slemt på vinteren 😂
Hadde vært spennende å se på Fxx med Quaife om bakbremsene slites mindre enn uten Quaife. F10 til fattern brukte MYE bakbremser gjennom vinteren nettopp pga eLSD. Men som @macrorain skriver så blir den litt uforutsigbar. Det var litt lett at den spant på et hjul. 

Jeg merker på min at bakbremsene brukes langt mindre på vinteren etter montering av Quaife. :) 


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har plutselig tiden komt for å selge bilen. Har funnet en bil, som jeg prøver å få til en handel på, men er litt avhengig av å få solgt 335en for å kunne finansiere neste bil.

Så viss noen har lyst å kjøpe seg en skikkelig morro sommerbil, så er det bare å ta kontakt. Bilen fungerer nok ypperlig på vinterføre også for de som vil bruke bilen hele året🙂 

Prisen er jeg litt usikker på. Er også litt usikker på om jeg skal selge med quaife og felger, eller selge det på siden. Er vel egentlig alt etter hvilket bud jeg får på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2018 den 14.30, OhYeah skrev:

Noen som har ett bra program for å få logget turbotrykk og diverse andre ting under kjøring? Har selv en Icarly men den er helt ubrukelig når det kommer til og lese turbotrykk. Eneste jeg har funnet som ser ut for å fungere på den, er noe som heter turbo setpoint. Slik jeg tolker det, så er det det turbotrykket jeg skal ha, og ikke det jeg faktisk har. 

Har alltids brukt en ELM327 generic obd og en iphone med DashCMD (mye mye bedre en torque appen)

den har alt av live data og muligheten til å velge selv hva du skal displaye osv..  vet det er sent svar hahah men er bedre og poste slikt hvis andre også lurer.   Brukte dette da jeg skulle sjekke turbo trykk samt oljetemo/trykk

85212AF5-13EB-41BC-BDC2-BA1B13FC1270.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...