Gå til innhold

Min første E39 😃


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, RemyNG skrev:

Noen som har motivasjonen for rust fjerning ja :p. Vape and rust removing. 

Ja må jo gjøre så godt en kan ihvertfall 😉 Når man først kommer i gang så havner en liksom i ei sånn boble og det går litt av seg selv på en måte 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Shattered skrev:

Du kan godt ta ei ukes "ferie" på Østlandet igjen med rustfjerning for meg :lol: Gratis, naturligvis!

Ha ha ha, jeg skjønner ikke de som har dette som yrke for å si det sånn 😁 Men det er klart, man arbeider under helt andre forhold og med et helt annet utstyr da 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom første nedturen 😢 Faen at det var rust i kanalen !!!

Har ikke sjekka høyresiden enda og krysser fingra for at det er bedre der 🙏 Kjenner jeg noen mon tro, som tar slikt arbeid på svartemarkedet ? I verstefall så gir jeg faen og lager noe av glassfiber 😖

Faen nå sank hjertet langt ned i rasshølet 😢😖

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Ha ha ha, jeg skjønner ikke de som har dette som yrke for å si det sånn 😁 Men det er klart, man arbeider under helt andre forhold og med et helt annet utstyr da 😉 

...og ikke minst helt andre priser! :P

 

Jævlig kjipt med rust i kanaler, Djwik juksa til en sånn, men resultatet ble dårligere enn han håpet - han skjærte ut jekkfeste fra kanal 1, tok jekkfestet fra kanal 2, monterte det hele på den andre bilen og kasta det som var hullete. Husker ikke om han hadde bilder i tråden, skal se hva jeg finner :P

 

Her:

 

 

Gamlebilen min på samme sida også, den uten motor litt lenger ned :P edit: fra side 13

 

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Åja, visste ikke at det var alarm på bilen 😳 Hvordan sjekker jeg om den virker ? 

Prøv å lås bilen med deg inni også bevege deg, hvis ikke det funker så må du klippe ledningen og plugge den i strøm til å se om den uler (veit ikke om det funker prøves på eget ansvar 😂)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

...og ikke minst helt andre priser! :P

 

Jævlig kjipt med rust i kanaler, Djwik juksa til en sånn, men resultatet ble dårligere enn han håpet - han skjærte ut jekkfeste fra kanal 1, tok jekkfestet fra kanal 2, monterte det hele på den andre bilen og kasta det som var hullete. Husker ikke om han hadde bilder i tråden, skal se hva jeg finner :P

 

Her:

 

 

Gamlebilen min på samme sida også, den uten motor litt lenger ned :P edit: fra side 13

 

 

1 time siden, Shattered skrev:

...og ikke minst helt andre priser! :P

 

Jævlig kjipt med rust i kanaler, Djwik juksa til en sånn, men resultatet ble dårligere enn han håpet - han skjærte ut jekkfeste fra kanal 1, tok jekkfestet fra kanal 2, monterte det hele på den andre bilen og kasta det som var hullete. Husker ikke om han hadde bilder i tråden, skal se hva jeg finner :P

 

Her:

 

 

Gamlebilen min på samme sida også, den uten motor litt lenger ned :P edit: fra side 13

 

Nå ser det faktisk ut som jekkfesta på denne bilen er i orden 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Åja, visste ikke at det var alarm på bilen 😳 Hvordan sjekker jeg om den virker ? 

Kan jo prøve å bryte deg inn i bilen ;) Hehe.

Men på min 94 mod E34 som har original alarm så pleier den å gå hvis jeg låser opp bilen på gamle måten hvis jeg har låst den med knappene på nøkkelen. Vet ikke om dette funker på E39, eller om det i det hele tatt skal være sånn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk som sagt en nedtur da jeg begynte å pirke bakerst på kanalen i dag og oppdaget at det var rimelig kjeks der. Kjente et øyeblikk på håpløshet og hadde bare lyst til å gi faen i hele bilen 😁

Så når kanalen så slik ut tenkte jeg, ja da er vel kanskje resten av kanalen også ræva ferdig ?

Så da begynte jeg å demontere plastikken under langs kanala og til min store glede oppdaget jeg at de faktisk var hele og at rusta bare var bakerst 😅

Riktignok var det litt blemmer rundt noen av klipshullene, så de fikk en omgang med negerkusa og grunnet 😃

Men som dere ser på ene bildet, så strømmet det ut en masse vann fra kanalen da jeg trakk ut et par av klipsene 😁 Håper bare at kanala ikke er rustne og fæle innvendig 🙏 Har et par bokser med linolje rustbeskyttelse til innvendig bruk, så jeg skal få spraya så godt som mulig innvendig 👍

Huttetu, denne dagen ble ikke som planlagt. Skulle jo bare slipe litt rust i hjulbuene 😉 Men sånn er det med gamle biler. Det dukker alltids opp noe uforutsett drit 😉 Har heldigvis begynt å erfare dette, så gikk ikke helt i kjelleren av disse utfordringene 👍

Men jeg lurer litt. Hva slags middel bør jeg bruke over grunninga på kanalen ? Jeg tenker jo at jeg skal ha på tektyl, men kanskje ha på no lakk over grunninga siden grunning trekker væske ? Det lærte jeg faktisk i dag. Lakkguruen der jeg handler, fortalte meg at grunning trekker fuktighet og at det er derfor lakk sitter veldig godt på grunning. 

Jeg har no caliper-lakk. Kanskje pensle på det over grunninga og deretter tektyl til slutt ? Hmm, tror det får bli no sånt 😃

Skal få lagt ut flere bilder etterhvert som arbeidet skrider frem 👍

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da får en stakkar trekke inn årene for i dag. Jeg finnes ikke effektiv, men jeg har da fått fjerna rusta i bakre venstreskjerm og denne overflaterusta på venstre kanal.

Så nå er alt grunnet to ganger og i tillegg er det påført tynnstoff inne i innerskjerm.

I morra skal jeg sjekke høyre kanal og se hvordan denne er. Dessuten skal høyre bakskjerm grunnes og innerskjerm få en runde med tynnstoff den også 😃

På lørdag kommer en kompis av meg som er lærling på karosseriverksted og skal lakkere alt jeg har gjort av grunnarbeid 😃

Når jeg er ferdig med høyresiden i morra, skal forskjermene skrus av slik at jeg får kommet godt til og få gjort en skikkelig grunnjobb på de også, samt pusse ned oversiden av kanalen der skjermen sitter inntil.

Stay tunes følkens 😂

 

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, sveigis skrev:

Dette blir da storveis dette Tore .:).

Viktig og holde det vedlike .

Da er det gøyere og holde rent og ikke minst gøyere å kjøre når ting ser pent ut.:)

Tusen takk Jan :-D Ja jeg gjør da så godt jeg kan med de få midlene jeg har :-) Bare så drit at det må gjøres noe med bakre kanalen, kanskje begge sider :-( Det finner jeg ut i morra når jeg får gjort ferdig venstresiden. Men det knaser ikke når jeg jekker på jekkfestene, så da kan det hende det ikke trengs å fjerne så mye bak der, håpe håpe håpe :wink: Dersom det bare er å kappe ut litt bakerst, tror jeg nok jeg velger et skikkelig verksted og får det gjort skikkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...