Gå til innhold

Dekk utslitt på 2 sessonger? E91

Anderspr0
 Share

Anbefalte innlegg

Har Michelin Pilot Sport 225/255 18" på min 320d. Kjører med dekktrykk som anvist i dørkarmen.
Dekka har rulla ca. 17.000km i mitt eie, og holder hvertfall en sesong til. Uvisst hvor langt de hadde rulla når jeg kjøpte bilen, men de så langt fra nye ut.
Så 6.000km og oppbrukt er nok ikke særlig bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sliter en del med dekk om eventuelt camber er feil justert eller om en har feil lufttrykk ja. 

Men om alle verdiene på bilen er rette og det er riktig lufttrykk skal nok dekk gå mer enn 5000-12.000 nevnte km over her.

Om du virkelig sliter helt nye dekk på 5000 km så grisekjører du den bilen stadig! Og da mener jeg GRISEKJØRER, spinner på tørr føre og alt som er. 

Har kjøpt nye dekk og kjørt 60.000 km ca og jeg regner med at de holder en kort sesong til.( Michelin super sport. )

Det er umulig at holdbarheten på dekk kan gå fra eventuelt 60.000 - 5000 km pga kvaliteten på de. Har kjørt mye med dårlige dekk også men aldri merket så mye slitasje. ( selvfølgelig med riktige verdier i bilens vinkler og lufttrykk. )

Endret av Enes Yakici
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Enes Yakici skrev:

Om du virkelig sliter helt nye dekk på 5000 km så grisekjører du den bilen stadig! Og da mener jeg GRISEKJØRER, spinner på tørr føre og alt som er. 

Det er en delvis feil kommentar, da min kompis slet ut sine dekk på ca 7000km og han kjører pent. 
Men jeg ser poenget ditt, men det er litt for bastant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...