Gå til innhold

E60'n min

thommas88
 Share

Anbefalte innlegg

Tilbake etter en periode borte. Kjøpte meg ny bil i sommer etter å ha hatt litt trøbbel med en E61 i nesten et år. Feil med girkassen som jeg ikke var informert om før salg som tidligere eier heller ikke hadde informert forhandler om førte til en dyr E61. Så etter mye mail,tlf og verksted møter så kjøpte forhandler bilen tilbake. Så om noen der ute eier en E61 med Rgnr Bp 98014 så er jeg spent på hva du fikk vite om bilen før kjøp men nok om det. Da var det tid for å se seg etter en annen å da falt valget på en 523 E60. Meget fornøyd med kjøpet så bestemte meg for å gi den en verdig prøve så da satte jeg kursen mot nordkapp. 5800km på 7 dager gikk uten et eneste problem. Fikk en ulyd på vei hjem via sverige etter 14km med forferdelig grusvei da det var en stein som hadde lagt seg mellom bremseskold og skive.

Utsyr og bilder kommer nedenfor.

217    ACTIVE STEERING
302    ALARM SYSTEM
319    INTEGRATED UNIVERSAL REMOTE CONTROL
337    M SPORT PACKAGE
403    GLAS ROOF, ELECTRIC
415    SUNBLIND FOR REAR WINDOW
416    SUNBLINDS
423    FLOOR MATS, VELOUR
430    INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
431    INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
435    WOOD TRIM
453    ACTIVE SEAT VENTILATION, FRONT
455    ACTIVE SEAT F DRIVER AND FRONT PASSENGER
456    COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE
465    THROUGH-LOAD SYSTEM
508    PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
522    XENON LIGHT
524    ADAPTIVE HEADLIGHTS
534    AUTOMATIC AIR CONDITIONING
540    CRUISE CONTROL
563    LIGHTS PACKAGE
609    NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
610    HEAD UP DISPLAY
620    VOICE INPUT SYSTEM
644    PREP. FOR. MOB. PH. BLUET. INTERF.
672    CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
677    HIFI SYSTEM PROFESSIONAL
704    M SPORT SUSPENSION
710    M LEATHER STEERING WHEEL
715    M AERODYNAMICS PACKAGE
754    M REAR SPOILER
775    INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE
8SA    COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION
8SP    COP CONTROL
842    COLD CLIMATE VERSION
896    DAYTIME LIGHTS FUNCTION

Et par før tur

IMG_3224.JPG

IMG_3307.JPG

IMG_3577.JPG

Et par fra turen til nordkapp i sommer. ELSKER norge. Utrolig vakkert land å kjøre igjennom.

IMG_3795.JPG

IMG_3795.JPG

IMG_3844.JPG

IMG_4022.JPG

Polarsirkelen

IMG_4158.JPG

Kuleste bensinstasjonen jeg har sett.

IMG_4171.JPG

Et par fra lofoten

IMG_4270.JPG

IMG_4291.JPG

IMG_4327.JPG

IMG_4341.JPG

IMG_4370.JPG

Mightycarmods fan spotted!

IMG_4381.JPG

Ble et par stopp for mat. Mastercheff

IMG_4470.JPGIMG_4472.JPG

IMG_9583.JPG

Ble et par av disse kara også. Dagen før vi kjørte forbi så var det en som hadde klart å kjøre ned 19 stk rein i en jafs. Tar man 19 stk på en gang så må man vel nesten ha gått inn for det...

IMG_4482.JPG

Honningsvåg. tatt 23:12 den 27.7  Morro å få med seg midnattssola når en først var her.  

IMG_4494.JPG

Dårlig kvalitet men har ikke fått henta ut org bildene fra samsungen.

IMG_5133.JPG

Så var det hjemturen.

IMG_4556.JPGIMG_4567.JPG

5800km senere. Regnet en dag og det var siste dagen på vei hjem så var ikke så mye insekter igen på fronten men måtte vaske 2 ganger for å få av den filmen de hadde lagt igjen.

IMG_9588.JPGIMG_9596.JPG

Neste år blir det tur til Velt med 6401 F12 :D
Har mange flere bilder men mye av det samme. Hva synes dere ?
Nye felger skal kjøpes og svarte nyrer ligger i garasjen ellers er det et par ting jeg skal ordne som

Koding av idrive så jeg får brukt dension BT,AUX osv. Noen som kan ?
Bytte frontrute

Lakkere fanger foran. Tidligere eier har hilsa eller blitt hilsa på av en annen bil. Førerside

kaaanskje bytte speil på førerside. Lyset fungerer ikke og er litt preget av rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin bil og godt du ikke ble skremt av den første :).

Denne så veldig hel og pen ut og er nydelig og kjøre langt med.

Jeg ble selv rådet til og styre unna e6x men jeg kjøpte selv ifjor en e61 530d og har ikke angret et sekund.

Beste bilen jeg har hatt.

Alltid gøy med E6x likesinnede så hold tråden oppe og gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.11.2016 at 15.29, Reef89 skrev:

Ser ut som en flott bil ja :)  behold original grillen.

Vi får seeee. Kan bli litt mørkt men bilen er ikke svart heller så med Shadowline så tror jeg det kan bli bra. Hvis det blir for mye black on black så kan jeg alltids bytte tilbake.

On 2.11.2016 at 19.12, sveigis skrev:

Gratulerer med fin bil og godt du ikke ble skremt av den første :).

Denne så veldig hel og pen ut og er nydelig og kjøre langt med.

Jeg ble selv rådet til og styre unna e6x men jeg kjøpte selv ifjor en e61 530d og har ikke angret et sekund.

Beste bilen jeg har hatt.

Alltid gøy med E6x likesinnede så hold tråden oppe og gå :)

Mange som har mye råd. Får følge smilet og lysta mener nå jeg! En 530 bør vel dra greit? Merker litt forskjell mellom 523 og 525 men det flytter seg greit uansett men nå kom jeg fra en E46 316 :D 
525 var ganske basic med luftfjøring. Denne har vel msport understell og active steering så merker en forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er liksom det jeg mener at hvis det evt. blir for mye sort der fremme, da ser det litt gammelt/ billig ut. Sølvkanten rundt nyrene tas igjen ved chromet i lykten :)

Eller så vil LCI lykter løfte opp veldig mye og ;)   ..jeg holder på med min nå. (foran)

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Reef89 skrev:

Ja, det er liksom det jeg mener at hvis det evt. blir for mye sort der fremme, da ser det litt gammelt/ billig ut. Sølvkanten rundt nyrene tas igjen ved chromet i lykten :)

Eller så vil LCI lykter løfte opp veldig mye og ;)   ..jeg holder på med min nå. (foran)

Det er sant det, kan fort se litt billig ut men jeg er ikke fan av chrom. Blankt er fint eller glossy men chrom er bling faktor å det er  jeg ikke glad i. Jeg synes det blir litt gubbete. file_445866_1449588522.jpg

Litt satt på spissen det bildet der men nesten et speil av chrom. Smak og behag.
Mye stress å bytte om lyktene eller er det plug and shine ?

Endret av thommas88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter man foran må man også skifte bak og det kreves LCM2, nye kontakter til frontlampene da det er anneledes, må trekke to ledninger fra LCM til baklyktene og så må herligheten kodes :)

Det er for øvrig mulig og kun skifte til LCI lykter bak, det gjorde jeg allerdet i fjord jul,eemn nå er det fremlykter også. Bak kreves det kun enkel koding samt overgangs kontakter som kan kjøpes ferdige. Så blir egentlig plug and play bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart grill på mørk bil ser bra ut :) 

Hvorfor vil du ha LCI lykter foran?  Det ser jo ikke bra ut med forskjellig lystyrke i indre og yttre ringen. I tillegg så er den indre ringen rund, istedetfor hestesko. Ser bedre ut på de eldre modellene da syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, T.H.O skrev:

Hvorfor vil du ha LCI lykter foran?  Det ser jo ikke bra ut med forskjellig lystyrke i indre og yttre ringen. I tillegg så er den indre ringen rund, istedetfor hestesko. Ser bedre ut på de eldre modellene da syns jeg.

Fordi bilen ser mye nyere ut, lyktene er mye finere, jeg får DRL, alt er bare bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On Thursday, November 03, 2016 at 23.20, thommas88 skrev:

Vi får seeee. Kan bli litt mørkt men bilen er ikke svart heller så med Shadowline så tror jeg det kan bli bra. Hvis det blir for mye black on black så kan jeg alltids bytte tilbake.

Mange som har mye råd. Får følge smilet og lysta mener nå jeg! En 530 bør vel dra greit? Merker litt forskjell mellom 523 og 525 men det flytter seg greit uansett men nå kom jeg fra en E46 316 :D 
525 var ganske basic med luftfjøring. Denne har vel msport understell og active steering så merker en forskjell!

Ja så mange råd om bil,har jeg aldri fått og jeg bruker å ha stålkontroll når det gjelder bilkjøp.

Jeg fulgte min indrecå stemme og det stemte :).

Bilen min drar godt den uten tvil og billig å kjøre med.

Vil nok tro at og komme fra e46 til e60 er stor forskjell ja :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, T.H.O skrev:

Svart grill på mørk bil ser bra ut :) 

Litt enig her. Synes de runde ser penere ut men kunne tatt en tynnere stripe i toppen av lyktene og kanskje byttet til led men for min del blir det ikke så mye å vinne i forhold til jobb med å bytte. IMG_20161105_162252.jpg

5 timer siden, Reef89 skrev:

Fordi bilen ser mye nyere ut, lyktene er mye finere, jeg får DRL, alt er bare bedre.

Baklyktene er en oppgradering som er verdt det. Hva med adaptive frontlys? vil du miste eller få dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...