Jump to content
jokkeeng

Min BMW 520d E39

Recommended Posts

Tenkte å lage en liten tråd om min nye BMW. Legger ut bilder av bilen etterhvert som jeg gjør ting med bilen.
Bilen er godt utstyrt, og har ikke mange kilometerene på telleren, 115000km, og er en fryd å kjøre. Her er bilen vasket av meg for første gang!

Snapchat-502354654.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/6/2017 at 15.38, Reef89 skrev:

Får bedre respons i den riktige kategorien ja :)

http://bimmers.no/forums/forum/2-bilder-og-filmer-show-off/

Se her ja, trur ikke jeg har skrudd på varsel for mitt eget innlegg, visste ikke at noen hadde kommentert her. Må bare beklage, er ny på forumet. Skal prøve å finne ut hvordan jeg flytter den over til bilder/filmer/show off :D

Edit: Ser ut som noen har gjort dette for meg, slik jeg kan se er jeg inne i denne linken nå:)

Edited by jokkeeng

Share this post


Link to post
Share on other sites

Driver litt å planlegger forskjellig jeg har lyst å gjøre med bilen etterhvert som tid og penger strekker til.
Hva tror dere om EGR-delete kit? Blir det feilkode når vakumslangen blokkes? Samt, blir dette feil på EU-kontroll? Kanskje litt dumt spørsmål, men man blir ikke klok om man ikke spør:p

Planen er ihvertfall service litt nærmere våren, bytte av veivhusfilter, da jeg har hørt dette er god forebygging mot turbohavari, oljefilter, olje og luftfilter. Har allerede byttet kupefilter, samt bestilt meg en ny FSU, da vifta ikke blåser mer fra ca 50% og oppover. Blir greit med en generell tilstandsrapport, så jeg får vite om det er noe. Bilen føles ny ut å kjøre så tviler på det er så store ting, men man vet aldri.
Har også veldig lyst på M-tech fangere foran og bak, da dette i mine øyne er penest, dette blir vel litt sånn etterhvert tenker jeg.
Har undersøkt en del angående ettermarkeds headunit, men har lyst å holde ting mest mulig orginalt så får se hva det blir til. 
Mister time-funksjon på webasto uten orginal MID, selv om det finnes trådløse løsninger der.
Må ha en ny parksensor bak, kan det se ut for.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er bare fordeler ved å fjerne EGR. Slipper å fylle innsug og alt annet med sot, koks og dritt, motor går kjøligere, du får muligens litt mer kraft etc. Blendet på min, ingen feilkoder (isåfall er det bare å slette, utgjør ingen forskjell i praksis. Ingen lamper i instrumentpanel og merkes ikke) og ingen problem på EU. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Så bra, kikker litt på ebay'en etter en grei variant, finnes en del forskjellige kan det se ut som! Så jo rimelig greit rett fram ut bytte også. Et spørsmål, hvordan fungerer den AGR-termostaten, og i sammenheng med den vanlige termostaten? Dette er ett nytt system for meg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte kit hvor jeg bare blendet selve ventilen, slik at EGR-termostaten bare går til en tett propp på ventilen. Bilen blir litt tregere varm men fungerer helt fint :) Kjøpte kitet mitt på eBay også, kostet vel en 500-lapp ish. Tok typ 10 min å bytte. Men får kit som blender bort alt sammen også. 

Ta en titt på førstepost i denne tråden, der har @TRF-Racing beskrevet det meste du trenger å vite om diesel. Han skaffer deg også EGR-kit osv. :) Da vet du at du får kvalitet, er mye varierende på eBay o.l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takk for svar!:D Ja den der dieseltråden er super syns jeg! AGR-termostaten hjelper å få opp temp som en ikke tiltenkt bi-effekt, burde vel ikke bli så ille på en 2l når han merka lite til det på en 3liter.
Ja ser selve sia til TRF er nede for tia, får se hva han har å tilby etterhvert som sia kommer opp å gå:))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom hjem fra havet igår, gledet meg til å åpne porten å se på bmw'en, nyvasket å fin sto han å ventet, men ville ikke starte..

Var lys i kupeen så batteriet var ikke helt flatt, hører bare en del klikking fra relé å vifta som starter å at motor gikk rundt 2. Kunne se ut som om bagasjeluken ikke hadde vært helt lukket, så håpet det var det. Fikk start hjelp å kjørte meg en tur, alt funket fint. Så idag har jeg vært å kjøp meg en lader så håper jeg berger batteriet!

Har fått montert inn rollo med sikkerhetsnett, da min var uten nett. Har også fått tak i en viftemotstand som skal monteres snart.

Imorgen skal bilen inn å få montert avtagbart hengerfeste

Skal legge opp bilder etterhvert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...