Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Dette blir bra Tore. Godt det ordner seg med transport, LandCruiser sluker mye den :)

 

Men med det været vi har om dagen så forstår jeg at interiøret fortsatt står i bilen.... Var meldt 4 varmegrader og regn i dag, men hva fikk vi?? -2 og påfyll avf snø. Hvis Yr holder det de lover inn mot helga, så blir det jo herlig her ute :D 30-35 cm kram sne som skal konverteres til vann, sammen med 40 mm nedbør på 2 døgn... Herlig vinter vi har :D:D

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte disse dørtrekkene før jeg fikk tilbudet om M5-interiøret. De kom i posten i dag, men velger å ikke ta dem ut av den solide fine innpakningen selger sendte dem i, så disse er nå til salgs. Dette er trekk til 4* elvindu.

I følge denne selgeren har de bare sluppet litt på de stedene dere ser på bildet.

Jeg kjøpte dette for 1000 kr og selger de videre til samme pris.

95EC0B21-29F8-48E6-9CD3-5AC1CF49461B.thumb.jpeg.b21d733cee9197f15e5a993517252f6f.jpeg

På dette bildet ser du en liten avskalling. 3624840A-F014-4A55-8DBB-019E0265390C.thumb.jpeg.9904c2b7ac0dc96860a4537605059bac.jpeg

På dette bildet synes også en avskalling. 

580D3803-A90E-4420-A92B-82EB93657BC8.jpeg

676A73E1-EF0C-426D-A437-1A62322C6907.jpeg

28C6B48E-8A90-4F45-9F67-A0C423C4A604.jpeg

A602D046-E3D8-40BB-8E75-CDD29C0316F7.jpeg

68D88C8A-ADC4-43FC-BE1A-008857DB1B78.jpeg

Endret av Bimmerlorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mortenej skrev:

Dette blir bra Tore. Godt det ordner seg med transport, LandCruiser sluker mye den :)

 

Men med det været vi har om dagen så forstår jeg at interiøret fortsatt står i bilen.... Var meldt 4 varmegrader og regn i dag, men hva fikk vi?? -2 og påfyll avf snø. Hvis Yr holder det de lover inn mot helga, så blir det jo herlig her ute :D 30-35 cm kram sne som skal konverteres til vann, sammen med 40 mm nedbør på 2 døgn... Herlig vinter vi har :D:D

 

Varierende vintervær dere har i disse traktene ja 🙈

Ja den bilen burde være stor nok til interiøret 🤞 Og veldig glad for at det ordnet seg med transport sammen med en god venn 😃

Han har campingvogn på Lesjaskog, så vi tar en liten omvei og kjører Dombås-Åndalsnes til Ørsta og rv15 strynefjell hjem. Da blir det litt runde også og ikke bare strake att og fram 😅👍 Roadtrip er gøy 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sveigis skrev:

Ja Tore det løser seg for greie karer 😊

Blir en spennende tid nå for deg ,ikke minst noe gøy å montere liksom .😊

Rart det der Jan 😃 Blir ofte ikke noe av alle disse fryktene 😅

Tenk om det kan bli en tidlig vår og kunne hente bilen i slutten av måneden slik som i 2020 😃

Blir veldig gøy å montere slikt snacks 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja ja, sitter her og vet ikke sikkert om jeg er en surv eller en berettiget klager 🤔

Er vel hjemme igjen etter en laaang tur til Ørsta og henting av det sorte skinninteriøret.

93 mil på en dag ble en kraftanstrengelse gjennom elendig vestlandsvær som ikke ga seg før vi nærmet oss Otta på returen 😅

Surv eller ikke. Det var som sagt elendig vær og jeg var sliten allerede ved ankomst verkstedet der selger hadde stæsjet.
 

Jeg så da et møkkete interiør men setene var i det minste hele og virker ikke veldig slitt. Dørtrekkene foran derimot var ikke helt toppers. De har sluppet i skinnet ved dørhåndtakene og det ene panelet var reparert med glassfiber på baksiden. Riktignok solid gjort så ingen fare for at noe løsner og det er jo skjult. Hanskerommet var ikke i sydd materiale så det tilhører jo dermed ikke settet.

Passasjerstolen er også en greie. Kanskje en bagatell men det vet jeg ikke før jeg får koblet det til strøm. Greia er at lårstøtten kunne flyttes fram og tilbake for hånd, så jeg mistenker at noe har hoppet av.

Jeg kjøpte også med et sett med Hella DE, Hella grøftelys og en Depo (tror jeg) rød refleksplate bak, men så først da jeg kom hjem at ringene rundt nærlyktene manglet og at lakken på ett sted på begge fjernlyktene var flasset av. Dessuten er de en del slitt i glassene. Glassene på grøftelysene er også en del slitt. For disse tre tingene ga jeg 5000 kr. Så totalt kvittet jeg meg med 20 lapper i går 🙈

Tok meg den friheten og ringte selger i stad og sa i fra at jeg føler jeg ga litt for mye for dette mtp tilstand. Men han var ikke enig i dette, så jeg må jo bare takke meg selv.

Jeg hadde jo såklart anledning til å avslå å kjøpe og heller reise hjem uten noe av dette. Men gjorde ikke det.

Nå skal sies at han fortalte meg at han har et sett til med Hella DE som står på en annen bil han har og han skal se om de er penere og om så så kan vi bytte. Hvis ikke så skal han forsøke å finne ringene som mangler og få de sendt nedover.

Ledningsnettet til elstolene hadde han ikke rukket å demontere da jeg kom i går, fordi det var et mer innfløkt system enn han hadde trodd, men skal få dette demontert og sendt ned til meg etterhvert.

Ja ja surv eller ikke, jeg skal uansett få startet med å rengjøre interiøret og få dette behandlet med skinnpleie frem mot våren.

Jeg har jo nå også et annet sett med dørpaneler som jeg kjøpte her for litt siden. Dette står fremdeles innpakket 😅 Så får åpne opp den pakken og dersom dette er penere, så kanskje jeg driter i å ha sydde detaljer og heller vurderer å selge det til noen som vil ha dette 🤔

Det er ikke viktig i seg selv å måtte ha disse sydde detaljene. Det viktigste er å ha noe som er helt og i orden 😉 Og jeg har nå tilgang på disse delene i svart.

Ja ja sånn går no dagan og jeg dævver ikke av noe av dette. Men det er litt kjipt å kjøpe noe og ikke være helt fornøyd. Men nå har jeg lært. Skal bli mye strengere og heller våge å avslå handler der jeg er usikker.

Legger ved bilder litt senere når jeg får tatt dem 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sure nyheter, sånn er det i 96% av tilfellene på netthandel desverre. Alt for ofte mye dårligere stand enn det blir lagt opp til uten mulighet til å sjekke på forhånd. Men nå kan du mikse og matche litt diverse da i hvertfall, kanskje du finner en perfekt kombinasjon (nesten) 😃 Det er i god nok stand til at det kan reddes eller?

Endret av Vegard_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Vegard_ skrev:

Sure nyheter, sånn er det i 96% av tilfellene på netthandel desverre. Alt for ofte mye dårligere stand enn det blir lagt opp til uten mulighet til å sjekke på forhånd. Men nå kan du mikse og matche litt diverse da i hvertfall, kanskje du finner en perfekt kombinasjon (nesten) 😃 Det er i god nok stand til at det kan reddes eller?

Dette er en uenighet om hvorvidt jeg ga for mye. Selger får lov å ha denne meningen. Jeg får skylde meg selv. Har ikke noe for seg å bli sur og kranglete 😅 Når dette er sagt så er det som du sier, ofte en del dårligere dårligere enn i virkeligheten.

Ja jeg skal få sjekka de dørpanelene jeg handlet her for litt siden. Greia kan jo være nå, at det er mulig å flytte over det sydde skinntrekket til det andte panelet, men det må i såfall utføres proffesjonelt av en salmaker. Så jeg får regne på dette og se hvorvidt det er verdt det.

Det er vel sikkert mulig å få lakket opp ringene til lyktene og få våtslipt glassene ? 🤔

Jeg får bare begynne og ta litt og litt og se hvordan dette blir til slutt 😅👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med interiør i hus.

Kjipt når ting ikke er helt slik en har blitt forespeilet, eller dannet seg bilde av. Lært meg at det strøkent sjelden er uten feil når en henter deler til en 20+ år gml bil. og må legge det inn i betraktningen, evnt avslå når en ser delene.

På bilder ser jo detet veldig bra ut, håper at du finner ut av lårstøtten på passasjerstolen.

Ang dørtrekka, så ville jeg sett om det var mulig å få disse strekt tilbake på plass og limt dette. Å flytte over på de andre dørtrekka tror jeg blir en kostbar prosess.

Når dette er montert og du har komplett med søm både i dører og midtkonsoll blir det en bra løft på bilen :)

Ser frem mot montering. Håper det ikke tar for lang tid før ledningsnettet er på vei nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var turen gjort og du er tilbake med deler .😊

Ja det og kjøpe gamle deler som sikkert har vært byttet flere ganger på forskjellige biler ,kan være risky det helt klart og det er jo noe av det som er greia her .

Det som selger mener er kanonflott ,er ikke sikkert kjøper synes igjen .

Men bra du er en person Tore som faktisk ikke lager storm i et vannglass rundt dette ,ikke minst som du sa du kunne jo bare reist hjem uten noe .

Men over til det positive her .

Jeg er overbevist om at disse tingene vil du kunne få kjempefine igjen med litt jobb .

Dørtrekkene feks der skinn har sluppet ,der er jeg sikker på du klarer å få strekt fint tilbake .

Litt varme og et helsikes godt lim så blir det bra 😀

Om det ikke blir byttet lykter med et annet sett som selger hadde ,lar disse seg og fikse sånn at de ser bra ut .Slitasje på glass er jo desverre en realitet .

Angående lårstøtten så tenker jeg at virer muligens enten har hoppet av eller selve beskyttelse rundt virer har strukket seg sånn at den ikke tar tak i motor noe som er helt normalt på disse stolene .(Alder og slitasje).

Hadde selv en drittjobb på dette på mine i sin tid .😊

Summen av alt her for min del ,dette redder du lett i havn og ting blir knakans bra det vet jeg .🤗🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja 👌🏻 Knall !! 
 

ang elnett til stolene, hva mangler der? Under teppe i bilen din skal det ligge klart elnett til stoler som bare er å koble rett inn. 
 

Ang midtkonsollen så ser jeg du har så ser jeg den er til bil uten lister, usikker hva du har i din fra før men det kan jo enkelt løses. De dørtrekka klarer du nok å reparere med varme å lim som Jan sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...