Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Mortenej skrev:

Gratulerer med interiør i hus.

Kjipt når ting ikke er helt slik en har blitt forespeilet, eller dannet seg bilde av. Lært meg at det strøkent sjelden er uten feil når en henter deler til en 20+ år gml bil. og må legge det inn i betraktningen, evnt avslå når en ser delene.

På bilder ser jo detet veldig bra ut, håper at du finner ut av lårstøtten på passasjerstolen.

Ang dørtrekka, så ville jeg sett om det var mulig å få disse strekt tilbake på plass og limt dette. Å flytte over på de andre dørtrekka tror jeg blir en kostbar prosess.

Når dette er montert og du har komplett med søm både i dører og midtkonsoll blir det en bra løft på bilen :)

Ser frem mot montering. Håper det ikke tar for lang tid før ledningsnettet er på vei nedover.

Takk takk Morten 😃

Setene ser bra ut ifht alder og der er jeg fornøyd ☺️ Det samme med grøftelysa. Nesten ikke rust på innmaten. Ofte rustent har jeg følelsen av. Midtkonsollen er også bra. Det er disse dørtrekka foran og hellalyktene som ikke er så bra.

Jeg forventer nok litt for mye, men synes 20 lapper er mye penger 🙈

Ja får jeg pynta litt på disse glippene i skinnet så er jeg fornøyd.

Håper på tidlig vår så jeg får hentet bilen og montert interiøret 🤞😅 Men kan vel ikke gjøre mer enn å håpe og ta det som det kommer 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, sveigis skrev:

Da var turen gjort og du er tilbake med deler .😊

Ja det og kjøpe gamle deler som sikkert har vært byttet flere ganger på forskjellige biler ,kan være risky det helt klart og det er jo noe av det som er greia her .

Det som selger mener er kanonflott ,er ikke sikkert kjøper synes igjen .

Men bra du er en person Tore som faktisk ikke lager storm i et vannglass rundt dette ,ikke minst som du sa du kunne jo bare reist hjem uten noe .

Men over til det positive her .

Jeg er overbevist om at disse tingene vil du kunne få kjempefine igjen med litt jobb .

Dørtrekkene feks der skinn har sluppet ,der er jeg sikker på du klarer å få strekt fint tilbake .

Litt varme og et helsikes godt lim så blir det bra 😀

Om det ikke blir byttet lykter med et annet sett som selger hadde ,lar disse seg og fikse sånn at de ser bra ut .Slitasje på glass er jo desverre en realitet .

Angående lårstøtten så tenker jeg at virer muligens enten har hoppet av eller selve beskyttelse rundt virer har strukket seg sånn at den ikke tar tak i motor noe som er helt normalt på disse stolene .(Alder og slitasje).

Hadde selv en drittjobb på dette på mine i sin tid .😊

Summen av alt her for min del ,dette redder du lett i havn og ting blir knakans bra det vet jeg .🤗🙏

Takk Jan 😃

Takk for oppmunteing som alltid og du har så rett så 👍 Jeg får gjøre det beste ut av det så blir det sikkert bedre enn jeg føler det nå.

Skal ta med meg dørpanelene til salmakeren jeg har brukt til rattet og førerstolen min. Jeg har ikke tålmodighet eller sånn fikle-ork til å styre med varme og strekk 🙈 Hater alt sånt rett og slett. Men skal høre med dem om de kan fikse dette rimelig.

Ang stolen så får jeg se om jeg skjønner hva som må åpnes/løsnes og se om jeg skjønner fremgangsmåte 😅

Kan vel bare få blåst ringene og pulverlakkere dem 🤔

Han bilpleieren som ga meg tilbud på farging, driver med sliping av side og bakruter. Kanskje han kan få lykteglassene bedre 🤔

Skal fokusere på at dette blir bra bare jeg får begynt prosessen og lande litt i skuffelsen jeg kjenner på 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, liffi skrev:

Se her ja 👌🏻 Knall !! 
 

ang elnett til stolene, hva mangler der? Under teppe i bilen din skal det ligge klart elnett til stoler som bare er å koble rett inn. 
 

Ang midtkonsollen så ser jeg du har så ser jeg den er til bil uten lister, usikker hva du har i din fra før men det kan jo enkelt løses. De dørtrekka klarer du nok å reparere med varme å lim som Jan sier. 

Takk takk Leiv Kristian 😃

Uppss, du må ikke spørre om hva som mangler for sånt elgreier har jeg null og nix peiling på 🙈

Jan @sveigis pratet på at jeg trenger no el som ikke lå klart i hans 535. Så da forestiller jeg meg at dette ikke ligger klart i min ? Men ligger det strøm til selve setefunksjonene så er det jo såklart toppers ☺️ Var det noe spess for å få memory til å funke ? 🤔 Det er i såfall ikke nøye da det bare er jeg som kjører bilen.

Jeg har ikke lister i interiøret på min så det er akkurat som det skal være ☺️
Jeg tar nok de dørtrekka med bort til salmakern jeg bruker og hører om han kan fikse dette for en fornuftig pris 😅 Orker ikke fikling. Spyr av fikling 🤢😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge deg ikke er rifter og sår i skinnet så blir dette veldig bra. 

Angående prisen så tror jeg ikke dette er så galt. vi tok som regel mellom 6 og 8000 + mva for et komplett interiør da jeg var høgger. Dette er 20 år siden og det har jo vært litt inflasjon på disse årene. 

Det varierte selvfølgelig litt på type bil. Husker vi fikk inn en Hyundai Sonata med komplett skinninterlør, det hadde vi ikke blitt kvitt selv om vi hadde gitt det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

lande litt i skuffelsen jeg kjenner på

Skuffelsen du kjenner på forsvinner når du ser for deg hvor fint det kan bli ,er sånn du må tenke 🤗

Tenk på alt det dritet jeg har dratt hjem ,men jeg har kun tenkt hvordan ting skal bli og det hjelper på .

Igjen dette kommer til å bli så kjekt at .

Og angående ledninger i bil ,når du skal til så legg ut bildet av kontakt som er i bil da er det lettere å se hva som må gjøres og ikke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rune-K skrev:

Så lenge deg ikke er rifter og sår i skinnet så blir dette veldig bra. 

Angående prisen så tror jeg ikke dette er så galt. vi tok som regel mellom 6 og 8000 + mva for et komplett interiør da jeg var høgger. Dette er 20 år siden og det har jo vært litt inflasjon på disse årene. 

Det varierte selvfølgelig litt på type bil. Husker vi fikk inn en Hyundai Sonata med komplett skinninterlør, det hadde vi ikke blitt kvitt selv om vi hadde gitt det bort.

Takk for kommentar Rune 😃

Nå har jeg glant og kikket en del ganger, men har ikke funnet hverken sår, rifter eller markant slitasje på setene, så det virker ihvertfall bra da 😅👍

Nei jeg bør vel huske på at dette er elstoler med memory, noe som jeg tror begynner å bli ganske sjeldent ☺️ Så får det med dørpanelene og de slitte DE-lyktene være en liten utfordring 😉

Må si at prisene da ikke har økt så enormt mtp at du nevner priser for 20 år siden 😳 Så får ikke tenke negativt 😅

He he nei Hyundaistoler er vel ikke det mest ettertraktede 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sveigis skrev:

Skuffelsen du kjenner på forsvinner når du ser for deg hvor fint det kan bli ,er sånn du må tenke 🤗

Tenk på alt det dritet jeg har dratt hjem ,men jeg har kun tenkt hvordan ting skal bli og det hjelper på .

Igjen dette kommer til å bli så kjekt at .

Og angående ledninger i bil ,når du skal til så legg ut bildet av kontakt som er i bil da er det lettere å se hva som må gjøres og ikke 😊

Ja jeg kjenner at det roer seg her 😅 Hjelper å dele litt med dere bimmervenner og få det litt ut av systemet 😉

He he ja du har jo flere ganger kjøpt ting som har sett ut som skrot, men som etter litt Sveigis-kjærleik har fått nytt liv og utseende 😉

Ja jeg får legge ut litt bilder av ledninger/kontakt når jeg får bilen hjem på gården igjen 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er de fremre dørpanelene levert til vurdering hos salmakeren. Er ikke veldig optimist 🙈

Har bedt de se om det er mulig å få strammet og limt skinnet slik at det ihvertfall synes mindre at det ikke er i orden.

Kjedelig at jeg var så ukritisk da jeg handlet dette. Men må som sagt bare skylde meg selv for dumskapen. Lærer litt og litt jo eldre jeg blir……tror jeg da 🤣

Men nå fikk jeg pakket ut det andre settet med dørpaneler jeg kjøpte først. Dette hadde stått på en låve i mange år, så de var sinnsykt nedstøvet og skitne 😅

Men etter litt støvsug og vann og såpe så ble de ikke så verst. Noen sår og skrammer på disse også men ikke i nærheten av de sydde skinnpanelene.

Så jeg vurderer faktisk å drite i at det ikke blir komplett M5-interiør. Ser som sagt mørkt på hva de sier hos salmakeren.

Jeg mangler jo også hanskerom i sydd skinn, så ja…. Kan ikke si jeg er så hæppi 🥵9D3EE9C7-0054-4B5B-BD8E-B2AD40D32411.thumb.jpeg.a3e4b0c857774179f556d8219ed92c42.jpeg

Ble litt forskjell da jeg fikk rengjort 😅1D32C796-B0B8-49FD-819E-8CB54272A592.thumb.jpeg.e34400bc5a7eee096e1c0aeca677031a.jpeg

2 stk dørpanel skal få dommen 🙈ACDCE2C3-273F-4728-BEC0-37FA6D3C811C.thumb.jpeg.3060c69b93c2f95165b82a5512a6cc3b.jpeg

Veldig fornøyd med dette firmaet. Nå har de reparert to skinnstoler og et ratt for meg og de er ikke kjipe på pris heller. 

C589D5AD-BCE1-4BDF-8ED6-AC0DA7F0ACD1.jpeg

AA7E50F1-54F5-4F17-A38E-4A4BF3E76687.jpeg

046EBE46-6A9B-4845-BA82-B466FF3040CD.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, men er ikke veldig optimist denne gangen 😓

Men jeg ba de bare vurdere om det kunne la seg gjøre å få strammet og strekt skinnet slik at det ikke lenger er en synlig sprekk/åpning. Får de til det så skal jeg være fornøyd.

Hvis ikke så blir det å montere disse andre dørpanelene.

I går sendte jeg en mail til vegvesen med søknad om utsettelse av EU-kontroll frem til slutten av april. Argumenterte med at bilen er veteran og blir vinterlagret, samt at jeg da i fremtiden slipper å skaffe vinterhjul og bruke bilen på saltede veier. Så er spent på om dette kan la seg gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Håper det går veien dette ,for det er virkelig pent med skinndetaljene .😊

Men godt du ser andre muligheter og her.

Det beste er jo at disse dørpanelene i skinn får du garantert solgt om ikke .😊

Jeg skal ikke være kresen. Jeg har sagt i fra at det ikke trenger å bli strøkent det de får til, men at det holder om de klarer å strekke skinnet litt sånn at denne glipen på begge panelene ikke synes i særlig grad.

Alternativt kan jeg jo erstatte stoffplatene i det andre settet med skinnplatene fra det andre. Blir jo ikke sydde detaljer av dette men det blir finere.

Så får se hva som skjer 😅🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/24/2022 at 10:57 AM, Bimmerlorris said:

I går sendte jeg en mail til vegvesen med søknad om utsettelse av EU-kontroll frem til slutten av april. Argumenterte med at bilen er veteran og blir vinterlagret, samt at jeg da i fremtiden slipper å skaffe vinterhjul og bruke bilen på saltede veier. Så er spent på om dette kan la seg gjøre

Om du får nei på denne, er det vel ikke verre enn å skaffe deg prøveskilter når du kjører til EU kontroll. Da vil vel neste kontroll bli seinest innen 24 mnd.

Vår slik jeg fikk "dyttet" min. Min var forsåvidt uregistrert da jeg gjorde dette så fikk ikke ut skilt uten Godkjent EU kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Om du får nei på denne, er det vel ikke verre enn å skaffe deg prøveskilter når du kjører til EU kontroll. Da vil vel neste kontroll bli seinest innen 24 mnd.

Vår slik jeg fikk "dyttet" min. Min var forsåvidt uregistrert da jeg gjorde dette så fikk ikke ut skilt uten Godkjent EU kontroll.

Krysser fingrene. Håper argumentet mitt med at jeg ønsker å få frist på en tid av året der bilen ikke er vinrerlagret. Men ja, må jo bare kjøpe prøveskilt ved avslag.

Men er no dritt. For jeg må da kjøpe prøveskilt to ganger. Først for å kjøre bilen på firehjulskontroll for å få papirer å ha med til vegvesenet for godkjenning av senken og så til selve komtrollen 😤

Får vel svar om ikke så lenge tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite trøstekjøp av Herr Hellem siden jeg føler jeg har gjort tidenes dritthandel i Ørsta. 😅

Kan vel kanskje begynne å forespørre litt ang de sorte ringene til Hella DE-lyktene mine. Hvorfor det ? Jo fordi selgeren ikke lenger er sikker på hvor han kan ha forlagt disse.

Jeg har tenkt å gi han en ukes tid til på å finne disse. Han pratet på at det sitter svarte ringer på de uorginale han har på en delebil, men da har jeg ikke lenger orginale DE-lykter spør du meg.

Jeg må jo bare forholde meg til egen dumhet over å ha kjøpt dette. Men jeg kunne aldri tilbudt det som møtte meg denne stormfulle ettermiddagen i Ørsta 🥵 Jeg hadde samlet alt, og i det minste gått over dette med en fuktig fille og gjort dette litt mer presentabelt. Men her møtte jeg et interiør som lå møkkete og jævlig, litt sånn spredt rundt i et møkkete verksted 🤷‍♂️ Synes det er respektløst rett og slett.

Men dette skal jeg ikke lenger pipe noe mer over. Gjort er gjort og spist er spist.

Men mine tanker går til å vurdere sandblås at orginale ringer og pulverlakkering 🤔 Noen som har peiling på om det går bra ? De lyktene som sitter på bilen min nærmer seg uansett kast, så om lakking av ringene er bra så kan jeg jo montere det på disse DE-lampene 🤷‍♂️
 

Så undrer jeg meg på om jeg skal "nedverdige" bilen med denne refleksplaten som jeg nå tror at ikke engang er så bra som Depo, men antakelig noe Alibaba/AliXpress 😅 Tanken er å spraye den med sotspray for å dempe den skrikende rødfargen 😅

Ja ja får bare forsøke meg fram og kjenne på magefølelsen 😉

292A3CAE-E672-4801-9131-FA1D7DBAED89.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...