Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Det er trist lesing dette Tore ,men desverre så er det ikke noe nytt dette.

Er endel som er sånn desverre …😩😩

Og det at du har betalt den summen for halveis varer er forkastelig .

Han burde gitt noe tilbake av summen i det minste .

Men prøv å tenke nå at du fikk liv i det og at det tilslutt vil bli bra 🙏

Lykke til med salg av grått Tore .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, sveigis skrev:

Det er trist lesing dette Tore ,men desverre så er det ikke noe nytt dette.

Er endel som er sånn desverre …😩😩

Og det at du har betalt den summen for halveis varer er forkastelig .

Han burde gitt noe tilbake av summen i det minste .

Men prøv å tenke nå at du fikk liv i det og at det tilslutt vil bli bra 🙏

Lykke til med salg av grått Tore .

Alltid litt småflaut å utlevere seg, men tok det valget for 20 år siden da jeg fikk hjelp for rusproblemet mitt. En klok kar sa til meg; "Du kan ikke redde både trynet og ræva i samma slengen". Og; "Det er bedre å ha det bra enn å ha rett" 😉

Så det er litt terapi i å dele litt med dere som har fulgt meg i mange år her på forumet ☺️
 

Men jeg får bare få laget et så fint interiør som mulig med det jeg har her, samt kan se ut til at det er flere som har deler av det jeg ikke har fått fra selger.

I dag står vask av stolene på agendaen, så får begynne å demontere litt paneler og knotter så jeg kommer til med støvsuger og vaskefille 😅

Og takk, jeg håper og tror det finnes noen som kanskje har et kjedelig grått stoffinteriør og som ser på grått skinn som en fin oppgradering ☺️🤞

Ha en fin dag Jan 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden så tid det tar å gjøre rengjøring skikkelig 😅

Lurer litt på om disse stolene har sittet i to forskjellige biler. Førerstolen var sinnsykt møkkete og støvete i understellet og rundt all elektronikk, mens passasjerstolen omtrent ikke hadde støv eller møkk 🤷‍♂️😅

Allikevel, fikk støvsuget begge, men det var bare førerstol som måtte vaskes. Demonterte alle brytere og tilgjengelige kontakter og fikk rengjort og behandlet med kontaktbeskyttelse.

Dog var begge stolene ganske rustne på kontaktflater, så gikk løs på dette med roterende stålbøste. Deretter vask med Onvetter og så et strøk med Hammerlakk. Så nå ser det mye penere ut.

Så var det dette interiøret da 😅🙈 Midtkonsollen har som sagt disse "ørene" som er skrudd fast i midtkonsollen i stedet for helstøpt konsoll. Disse er jo bare fillene. Så lurer på om det finnes noen som driver med plastsveising og som kan greie å lage nye fester til disse ørene 🤷‍♂️
 

Dersom ikke så er jo hele konsollen rett og slett bare kast. Det er jo veldig synd siden det er konsoll med sydde sømmer 🥺 Tenker jeg gjør et forsøk hos salmakeren jeg bruker. Slike håndtverkere har jo en tendens til å vite om andre typer håndtverkere.

Ja ja, en lang dag med fiks og suldring går mot slutten, så nå kaster jeg inn håndkle for i dag. Glad jeg ikke trenger å stresse med å få noe ferdig. Dette er ren hobby og skal jeg være ærlig så er det nesten sånn at jeg liker bedre å småstulle med bilen enn å kjøre 😅 

6E7A9921-6DE5-4371-B64A-B385B28BBA4D.jpeg

F2A2D977-DEA2-4857-AEDA-33CB47A03A34.jpeg

4E0A4953-40B4-4879-A195-F7493D4A117E.jpeg

2621075B-A219-4EE8-BC56-8FC01751A28B.jpeg

D44E4A7B-1741-4BD0-BD30-140DDB754E6B.jpeg

4F21B44C-AC01-4862-A5B0-35ED0A659734.jpeg

BD6010A6-AA8C-4708-8A2E-BC9BDC59EF0C.jpeg

7CE16066-D02C-4075-B198-8BD0F17873B8.jpeg

726570E0-D39B-4581-8584-0FC4F61572B8.jpeg

290FFA12-0F1C-4469-AA75-67F601E89CFB.jpeg

363D4EF3-9775-4191-B986-34F531544A59.jpeg

954D94B8-CA61-4ABD-BB30-5AE9DE68F47F.jpeg

2A9C8585-E1E1-4D3D-9881-186DC3BEA262.jpeg

F046BB07-0F42-4E22-9C2C-B915B68F5322.jpeg

9D1991F8-B1D0-4312-BEBA-57C2F6727838.jpeg

95793FD0-E97C-4F9E-909F-6F03EC0C53C7.jpeg

0369B65F-7825-428A-B899-017020D6811C.jpeg

F7EF2348-E7B2-4458-9E5C-5ED7068E666A.jpeg

875B0517-518F-4FD4-9B2A-B6F81D2252E2.jpeg

78EF6DDC-CB46-423F-99C1-CEBE001F237A.jpeg

0CC83E1E-DC59-40FA-8CA9-17C7F5351C9F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sa salmakeren om dørtrekkene forresten? Kjipt at selger ikke sender seg siste rest av interiøret. 

De knekte plastfestene til "ørene" på midtkonsollen kan jo plastikk-sveises da, hvis du har begge sider eller noe som passer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig lesing Tore, utrolig irriterende med selgere som ikke følger opp, og sender etter det som mangler.

Er nok ikke unikt dette. Hadde en som skulle levere div deler her også som aldri dukka opp. Heldigvis nekta jeg å betale før delene var på døra.

Flott du fikk hjelp av Jan til å få el opp å gå. Ang minne så mener jeg å ha lest at det trengs en egen kontroller for dette. Styrer da både seter og speil. Skal se om jeg finner igjen info om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt tid siden jeg har sett innom tråden din her. Men her har det skjedd ting ja. Veldig dumt med interiør kjøp men det der får du til. Ta en ting av gangen og ikke stress. Og jeg vet at på forumet her kan du få hjelp til å komme i mål.😊

Og må si at bilen din ser strøken ut. Har sagt det før å sier det igjen. Fin farge på bil og helt riktige felger, og når du topper det med litt senk så er det helt strøkent.

 

Du får bare fortsette å holde bilen i gang. Må jo være moro å dra den her ut på biltur med en av de flotteste motorlydene BMW har levert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Vegard_ skrev:

Hva sa salmakeren om dørtrekkene forresten? Kjipt at selger ikke sender seg siste rest av interiøret. 

De knekte plastfestene til "ørene" på midtkonsollen kan jo plastikk-sveises da, hvis du har begge sider eller noe som passer

He he er ikke bare denne selgeren som er treg 😅 Har ikke hørt noe fra salmakeren enda, men skal ta kontakt nå over påsken. Er ikke veldig optimist siden en del skader på baksiden av dørpanelet er fikset med glassfiber.

Planen er å ta med midtkonsollen til denne salmakeren og høre om dette er noe de kan fikse eller om de kjenner til noen som er flinke til å plastsveise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Kjedelig lesing Tore, utrolig irriterende med selgere som ikke følger opp, og sender etter det som mangler.

Er nok ikke unikt dette. Hadde en som skulle levere div deler her også som aldri dukka opp. Heldigvis nekta jeg å betale før delene var på døra.

Flott du fikk hjelp av Jan til å få el opp å gå. Ang minne så mener jeg å ha lest at det trengs en egen kontroller for dette. Styrer da både seter og speil. Skal se om jeg finner igjen info om dette.

Ja veldig kjedelig at denne selgeren oppfører seg slik. Jeg begynner å lure på om han lever i sin egen verden. Han kan da ikke ha unngått å se at mye av dette var søppel, dersom han er ved sine fulle fem. Jeg burde selvsagt ha sett enda nøyere på dette før jeg lasta det ombord i bilen.

Så nå lurer jeg på om han kanskje ikke har de delene jeg mangler og ikke vil si det. Bare forsøker å trenere det hele frem til jeg blir lei og gir opp.

Jeg har en siste idé. Vennen til søstera mi bor tre fire mil unna Ørsta. Jeg tenker å kontakte han og spørre om han vil besøke fyren og tilby seg å ta med de tingene jeg mangler. Så kontakte selger og si at han kommer bort. Bare sånn for å se reaksjonen. Har på følelsen at han tror jeg gir opp fordi jeg bor så langt unna 😅

Ledningsnett til stolene er den ene tingen jeg venter på fra han. Lurer på om fakta er at det ikke finnes noe slikt og at det er derfor han somler slik 🤔 Ser det er noen slike ledningsnett på ebay. Så mulig jeg bestiller der. Evnt hører på facebooksiden om noen har liggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, M-jakob skrev:

Er litt tid siden jeg har sett innom tråden din her. Men her har det skjedd ting ja. Veldig dumt med interiør kjøp men det der får du til. Ta en ting av gangen og ikke stress. Og jeg vet at på forumet her kan du få hjelp til å komme i mål.😊

Og må si at bilen din ser strøken ut. Har sagt det før å sier det igjen. Fin farge på bil og helt riktige felger, og når du topper det med litt senk så er det helt strøkent.

 

Du får bare fortsette å holde bilen i gang. Må jo være moro å dra den her ut på biltur med en av de flotteste motorlydene BMW har levert.

Hyggelig at du tok tiden til å lese litt på tråden min 😃

Jada det skjer da litt smått og stort med denne bilen. Veldig glad jeg endelig har fått godkjent den med senk 🥳

Ja forsøker å ikke stresse noe særlig. Men blir av forskjellige grunner litt demotivert når dritt skjer. Men den som gir seg er en dritt 😅

Må si at bildene lyver en del. Bilen er bra den, men den har litt bruksmerker og småbulker her og der. Men den er ganske bra for rust og det er det viktigste for meg.

Jeg er enig i at det er fin lyd i M30-motorene, men for min del så er jeg mer glad i lyden av M50 2,5-litersmotoren 😅 Nå hadde jeg fet eksospotte på den siste jeg hadde, men du verden så fin lyd synes jeg 😃

Begynner å nærme meg å få bilen slik jeg ønsker den. Så får tiden vise hva som skjer videre ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igjen Tore

Ser at modulen som styrer minne på setet og speil er montert under setet, så denne har du nok på plass allerede :)

Ser slik ut på et av bildene (https://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=61+35+8+356+510)

Ta også en titt på denne linken:

https://web.archive.org/web/20140903170435/http://mysite.verizon.net/marcuscorbin/E34_Factory_Options_Guide.pdf

Står mye her hvordan en ettermontere forskjellig på E34, bla  El seter med minne i E34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2022 den 11.45, Mortenej skrev:

Hei Igjen Tore

Ser at modulen som styrer minne på setet og speil er montert under setet, så denne har du nok på plass allerede :)

Ser slik ut på et av bildene (https://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=61+35+8+356+510)

Ta også en titt på denne linken:

https://web.archive.org/web/20140903170435/http://mysite.verizon.net/marcuscorbin/E34_Factory_Options_Guide.pdf

Står mye her hvordan en ettermontere forskjellig på E34, bla  El seter med minne i E34.

Ja så jeg trenger ledningsnettet med kontaktene til denne modulen. Håpet er jo at selgeren sender meg dette da han sier han har det men ikke fått demontert fra bilen setene satt i 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2022 den 11.45, Mortenej skrev:

Hei Igjen Tore

Ser at modulen som styrer minne på setet og speil er montert under setet, så denne har du nok på plass allerede :)

Ser slik ut på et av bildene (https://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=61+35+8+356+510)

Ta også en titt på denne linken:

https://web.archive.org/web/20140903170435/http://mysite.verizon.net/marcuscorbin/E34_Factory_Options_Guide.pdf

Står mye her hvordan en ettermontere forskjellig på E34, bla  El seter med minne i E34.

Får ikke opp noe når jeg klikker på den nederste linken 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, Bimmerlorris said:

Får ikke opp noe når jeg klikker på den nederste linken 😅

Tar av og til enormt med tid, er ei relativt stor PDF fil.

En annen link til samme fila:

https://pdfcoffee.com/download/80785425-bmw-e34-factory-options-retrofit-guide-pdf-free.html

evnt send meg en PM med mail så skal jeg sende deg en versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...