Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

dette er helt innafor @Bimmerlorris, som en midlertidig løsning er ikke dette noe problem. optimalt er det ikke, helt grei midlertidig løsning. tenkte å fåreslå dette i går 🙈 største problemet er når enkelte kjører billigsenk å bytter fjører på dempere som har gått i 7-10år, gjerne for at dette med senk åpner for andre intreserte ved salg. ungdommer betaler gladlig 20k ekstra om det er senk på, bare det lavt tenker di ikke på at det kanskje kostet 200kr for brukte fjører🙈 problemet når man endrer arbeidsområdet på dempere som har gått så lenge på ett bestemt arbeidsområde er at det går det ikke lang tid før di er helt skutt. 

blir bra dette Tore:bmw::applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, viggo E34 skrev:

dette er helt innafor @Bimmerlorris, som en midlertidig løsning er ikke dette noe problem. optimalt er det ikke, helt grei midlertidig løsning. tenkte å fåreslå dette i går 🙈 største problemet er når enkelte kjører billigsenk å bytter fjører på dempere som har gått i 7-10år, gjerne for at dette med senk åpner for andre intreserte ved salg. ungdommer betaler gladlig 20k ekstra om det er senk på, bare det lavt tenker di ikke på at det kanskje kostet 200kr for brukte fjører🙈 problemet når man endrer arbeidsområdet på dempere som har gått så lenge på ett bestemt arbeidsområde er at det går det ikke lang tid før di er helt skutt. 

blir bra dette Tore:bmw::applause:

Okki, takk for svar Viggo 🙏😃 Er godt trykk i demperene som sitter der. Hadde ikke gjort dette dersom demperene hadde lekket eller ikke hadde gått ut av seg selv. Men du har nok rett i at nå som de kommer til å dempe på et litt lavere punkt, så kommer de sikkert ikke til å holde så utrolig lenge 😉 Men dette er bare til over påske.

Fant ut at de skruhylsene som holder demperene på plass i fjærbeinet, sitter som ville helvete 🙈 Har ikke stor rørtang så forsøkte å kakke på ørene etter først å ha varmet det opp, men rikker seg ikke. Så mulig jeg må ta med fjærbeina til et verksted for å få det opp med skikkelig verktøy 🧐

He he ja det er nok en del naive unge som bare tenker på utseende og ikke på sikkerhet og det å gjøre ting skikkelig. Men skal ikke bare skylde på de unge. Er nok mange eldre også som tenker på de lettvinte løsningene 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda det er absolutt ikke bare di unge😅

rørtang burde du bare innvistere i Tore, nå husker jeg ikke størelsa på den muttern. men 200-300kroner så har du ei skikkelig tang på biltema for denne jobben, bra med varme å legge den i litt press å gi den ett par rapp med hammern så kommer den nokk👍🏼 bare ikke grip på gjengepartiet im du skal gjennbruke mutterne, di så jo veldig bra ut. så kommer sikkert lett nokk med litt kraftverktøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3F3F0A5C-78F5-4F53-9209-FD107D82B716.thumb.jpeg.f5ee38e14f0420dcae1587e78caa6daa.jpegSånn sann gitt 😍 Jeg har aldri hatt helt sansen for blodsenking av biler, men jeg må virkelig si at for min smak, så er dette den mest perfekte høyde på en E34 👍

Må si dette ble knallfint og bonusen er jo at (bank i bordet 😅) nå var det null risting på rattet 🥳

I morra må jeg opp grytidlig og begynne å ringe rundt og høre om noen kan ta firehjulskontroll på den i løpet av dagen eller onsdag, for har veldig lyst på en roadtrip eller to i løpet av påsken. For uten justering kommer den til å spise opp dekka på få mil er jeg redd 😅

2B9B6BFB-C276-4A91-9F22-B728624E6688.jpeg

2EF0ECD6-8E29-4ED9-A398-AA7B0E0AF094.jpeg

AB7132BB-7633-40C8-8268-7344A5FC154B.jpeg

82165D2F-EF80-482E-BD2C-D02D5B937DC0.jpeg

39DBCABD-89CD-4DCF-880D-AC72116CC161.jpeg

35296461-5617-4BA5-BF35-11B72228919B.jpeg

80A4DDF4-C8E2-4AD9-9FE7-36CC759C6892.jpeg

ADF2399E-0614-4D6B-BA5D-47545896F1D6.jpeg

D44FB74B-6EF8-4752-9953-F52D460D3A25.jpeg

263EFBE3-37A4-4E05-BCD5-FA23E07444B3.jpeg

B93A3422-5953-44AD-A2CB-6050CB82A1C3.jpeg

0C8C7005-1496-4403-BBF0-564B06D06D11.jpeg

BCB75162-B164-4233-8DAD-FB0BF2E0F474.jpeg

0730FDDA-DCF4-4F44-8560-FE51EAD35385.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ser veldig bra ut. Passe senk på en e34.

Men eneste du får endret framme på disse bilene uten og ha modifisert ting er Toe. Men vis du skaffer deg en "strut spacer"/"bump steer spacer" eller andre navn som folk kaller det. Skaffe en som er ca like tykk som din senk så vil mye av geometrien gå tilbake til normalt selv ved senk. Så slipper du at dekk blir ekstra slitt på innsiden. + at du slipper bump steer også.

https://www.akgmotorsport.com/product/bump-steer-correction-strut-spacer-set-for-bmw-e34-5-series-and-e32-7-series-12-inch/

Noe sånt.

BMW-e34-bump-steer-spacer-kit-akg-motorsport-BTS34.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, EspenV skrev:

Bilen ser veldig bra ut. Passe senk på en e34.

Men eneste du får endret framme på disse bilene uten og ha modifisert ting er Toe. Men vis du skaffer deg en "strut spacer"/"bump steer spacer" eller andre navn som folk kaller det. Skaffe en som er ca like tykk som din senk så vil mye av geometrien gå tilbake til normalt selv ved senk. Så slipper du at dekk blir ekstra slitt på innsiden. + at du slipper bump steer også.

https://www.akgmotorsport.com/product/bump-steer-correction-strut-spacer-set-for-bmw-e34-5-series-and-e32-7-series-12-inch/

Noe sånt.

BMW-e34-bump-steer-spacer-kit-akg-motorsport-BTS34.jpg

Takk takk Espen ☺️ Skjønner det sånn at dette skal monteres under fjærbeinet ? Så dette kompenserer slik at bilen "tror den ikke er senket" og dermed sliter den ikke dekket på innsiden ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Jøss nå må ble den jo alldeles perfekt .

Og enig ,helt riktig høyde .😀👍

Nei dette ble forandring .😀

Tusen takk Jan 🙏 Rart at en bil skal se så mye kulere ut dersom man senker den 😅 Men det blir utvilsomt et mye tøffere utseende når man drar de nærmere bakken gitt 👍 Men tror kanskje den løfter seg litt med de andre demperene 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, M-jakob skrev:

dette ble bra. Veldig riktig høyde på E-34🤩

Tusen takk Jakob 🙏😃 Ble veldig fornøyd med høyden 👍 Venter på nye topplagre så jeg får montert riktige dempere. Da blir det toppers 🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Takk takk Espen ☺️ Skjønner det sånn at dette skal monteres under fjærbeinet ? Så dette kompenserer slik at bilen "tror den ikke er senket" og dermed sliter den ikke dekket på innsiden ? 

Enkelt fortalt ja.

Litt mer avanserte -

BMW laget disse bilene sånn at når du er i en sving og bilen krenger til siden vil også camber øke på hjulet som er utvendig i svingen. Dette gjør at du har større del av dekket i kontakt med bakken. Hadde ikke camber økt hadde bare utsiden av dekket vert i kontakt med bakken og det ville vert vanskelig og styre.

Du vil også kunne få bump steer. Som er fordi styrearmene (nedre, øvre og styring) ikke ligger direkte på linje. Disse er med vilje plassert sånn av BMW fordi det skal vere en endring i Toe(spissing) i tillegg til camber ved sving og bevegelse. Men vis bilen i en hard sving treffet en dump med utvendig hjul vil hjulet bevege seg oppover som den normalt skal men den vil også endre Toe mer en den normalt skal sånn at det i verste fall får hjulet til og svinge til siden selv om rattet står i ro.

Understellet er laget "riktig" i forhold til hverandre og når normal bevegelsen er flyttet til og begynne når vinkel endringen allerede er godt i gang blir det ikke mye vinkel endring igjen på bevegelsen du har nå.

Du spørte vel egentlig ikke om en forklaring men men😄🤗

Endret av EspenV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner du og bli ivrig med kopperpastaen. Bare pass på og ikke få noe på gjengene. Der skal du bruke locktite og husk riktig moment. Kjedelig hvis de løsner under fart.

Hvis du først skal være jålete og drive med den senkingen så synes jeg de spacerne virker som en god ide. Husk bare og få tak i sterke nok bolter Det skal være 12,2 bolter og ikke standard 8,8. Det er nok ikke de letteste og få tak i. For endel år siden så fikk jeg ikke tak i de andre steder enn originale bolter om det har blitt enklere nå vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...