Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

På 24.7.2020 den 18.01, sveigis skrev:

Ja er rart det med disse bilene hvor gode de er å kjøre .😀

Satt og tenkte det samme her en kveld .

De er jo gamle nå ,men likevel så er de vel så gode å kjøre som nyere mellomklasse biler 😀

Ja du verden, denne er bedre å kjøre enn det meste annet jeg har kjørt. Den forrige 535’n min hadde coilovers og var superlav og stiv. Denne føles mye bedre å kjøre med vanlig senkesett☺️ Merker at den har nytt senkesett og poly i ræva. Sitter veldig godt på veien og i svinger. Veldig retningsstabil til E34 å være med senk 😅

Har igjen vært på langtur uten å få somla meg til å ta bilder 🤷‍♂️🙈😅 Denne gangen tok en kompis og meg, turen til Karlstad og derfra nordover til Sälen og ned til Trysil og så hjem. 70 problemfrie mil. Helt magisk å kjøre på svenske "stuegulv-veier" uansett hvor i sverige man kjører 😍 Da jeg kom hjem, hadde jeg nå kjørt ca 170 mil og oljenivået står fremdeles på full 👍 Den bruker rett og slett ikke en dråpe olje eller kjølevæske. Og eksostuttene er like blanke. Det er litt anderledes enn hvordan det var med 525’n 😅 Den ble kølsvart på tuttene etter kun noen få mil og skulle ha én liter olje pr 60-80 mil. 🙈 Så kan vel konkludere med at denne motoren er i topp stand, også etter overhaling av toppen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra at du får brukt denne Tore.

Jeg har fått et enda bedre forhold til E34 nå etter å brukt den i sommerferien, selv om det kom en overaskelse halveis i ferien. Som du skriver så koser vi oss så mye at vi glemmer å ta bilder av turen :). Er noe eget med kjøreegenskaper og lydnivå i disse som overgår mange av dagens mellomklasse biler.

Herlig at oljeforbruket er null, solid motor som gir deg mange mil med glede fremover.👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Mortenej skrev:

Veldig bra at du får brukt denne Tore.

Jeg har fått et enda bedre forhold til E34 nå etter å brukt den i sommerferien, selv om det kom en overaskelse halveis i ferien. Som du skriver så koser vi oss så mye at vi glemmer å ta bilder av turen :). Er noe eget med kjøreegenskaper og lydnivå i disse som overgår mange av dagens mellomklasse biler.

Herlig at oljeforbruket er null, solid motor som gir deg mange mil med glede fremover.👍

He he, ja man får et veldig spesielt forhold til disse bilene når man blir eier av dem og får kjørt de litt. Det er jo en grunn til at jeg eier min niende e34 😂 Og ja, denne motoren har nok fått god pleie i livet sitt. Den nærmer seg jo 300k og jeg er overveldet over at den nekter å supe noe olje 🥳😅👍 Som jeg skrev i kommentaren på tråden din, så får jeg også lete frem litt motivasjon og sjekke tilstanden på caliperene bak. Kanskje er jeg heldig å finne ut noe og dermed kanskje eliminere denne vibrasjonen jeg får i 90 🙏 Er lov å håpe ihvertfall 😅👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da får jeg legge inn en liten øppdeits igjen ☺️

Et lite reisebrev ☺️
 

Har vært på en veldig hyggelig tur sammen med søsteren min som dessverre er ufør og dermed ikke så godt bemidlet. Hun er en person som aldri ber om noe, men jeg visste at hun lenge har drømt om å oppleve deler av vestlandet hun ikke har vært.

Selv har jeg vært over snart hele landet, fra Midtnorge og sørover i sommer, samt Rikskystveien fra Mosjøen og fått oppleve den ene perlen etter den andre.

Jeg har hatt litt dårlig samvittighet og tenkt mye på henne på mine roadtrips. Siden det ser mørkt ut for utenlandsreiser dette året, og siden jeg hadde lagt til side en slump penger til Tenerife-tur til høsten, som ikke ser ut til å bli noe av, tenkte jeg at jeg heller ville ta med meg henne på en skikkelig fin vestlandstur.

Så da ringte jeg henne og ba henne pakke kofferten og stå klar for vestlandstur neste morgen 😃 For en tilfredsstillelse å høre gleden hennes da jeg ringte og informerte !!

Ruten jeg hadde lagt opp til gikk i et slags åttetall og startet fra Jessheim og Skreiasiden opp gjennom Toten. Derfra gikk turen oppover Gudbrandsdalen til Lom. Jeg hadde i forkant av turen, sett at høytrykket over denne delen av landet lå stabilt og ville gjøre det i flere dager fremover, så det var helt nydelig å reise i dette knallværet og vite at slik ville det bli på hele turen 😃

Fra Lom kjørte vi inn på Fv55, en nasjonal turistvei som tok oss over Sognefjellet og ned i ultravakre Luster. Og jeg må si at Sognefjell er en høydare å få med seg. Opp på nesten 1500 moh og et fjellmassiv av de sjeldne 😄

Første overnatting ble på Høyheimsvik, sør i Lustrafjorden og ei Fjordhytte der med fantastisk utsikt utover Lustrafjorden og et fossefall som ga gjenlyd over fjorden. Helt nydelig !! Blikkstille fjord og godt og varmt var det til langt på kveld.

Dag 2 kjørte vi videre på Fv55 til Balestrand, hvor vi tok av fra denne fylkesveien og inn på Fv613 som går over Gaularfjell. Et herlig fjellpass dette også og en vanvittig fin utsikt fra utsiktsplatået etter en skikkelig klatreetappe opp noen stilige hårnålssvinger 😃

Etter Gaularfjellet bar det ned til den litt kjedelige E39, (hmmm, jo orginal Bmw E39 er litt kjedelig 😂) over til Byrkjelo og den obligatoriske stoppen hos BakarJon 🥳  som har blitt en tradisjon for meg. Sikkert vært der syv eller åtte ganger de siste 15 årene ☺️
 

Etter Byrkjelo kjørte vi inn på Fv60 i retning Sunnmøre. Også dette en koselig fylkesvei å kjøre. Det ble en relativt kort etappe denne dagen. Ca 24 mil mellom Luster og Innvik, der vi la oss inn på ei koselig hytte på Viking Camping og igjen en herlig utsikt utover fjorden som også her lå blikkstille 😍

Dag 3 gikk turen videre på Fv60 og første stopp ble Skyliften i Loen. Siden jeg er litt gjerrig og hadde et budsjett jeg ikke ville overskride, ble den ikke kjørt. Det ville kostet meg over tusen kroner. En utsikt jeg føler vi matchet flere steder på turen 😉 Men vi fikk da sett det spektakulære byggverket 😉

Fra loen gikk turen videre til Hellesylt og en lunch der. Vi hadde med oss kjølebag og gassbrenner, for det er mye koseligere å lage seg måltider ute i det fri enn å glefse i seg noe på bensinstasjoner eller overprisa mat på kaféer. Etter litt mat der, kjørte vi til Stranda og ferja derfra til Liabygda og videre til Valldal, der vi håpet at de fremdeles solgte de herlige jordbærene sine. Men vi kom akkurat litt for sent i sesongen 😢 Så da kjørte vi noen kilometer tilbake igjen og tok ferja over til Eidsdalen og den veien over til Geiranger, via Ørnesvingene ned til fjorden 😃 Jeg har vært mange ganger i Geiranger, men aldri kommet dit via denne siden, så det var gøy å få kjørt disse svingene 👍

Vel nede i Geiranger, ble det litt vandring i denne turist(infiserte) bøgda 😅 Og ei svele og en kaffekopp. Så bar det videre og neste stopp ble Dalsnibba og den sinnsykt fine utsikten derfra ned til Geirangerfjorden. Men altså; 200 spenn for å kjøre opp er det rene ranet spør du meg. De har doblet prisen siden jeg var der sist for et par år siden 🤬 Frekt !!!!

Planen denne dagen var at det etter severdighetene i Olden, Loen og Geiranger, skulle være en ren kjøreettappe tilbake til Jessheim og så hjem til Hamar. Men da vi kom til Bismo og middag på Skeid Kro, ikke langt fra Lom, kjente jeg at det ville bli for langt å kjøre. Vi skulle jo over Valdresflye og alt det fine å se der også, så da forlenget vi turen med å booke oss inn på ei hytte på Beitostølen, slik at vi heller kunne somle oss over Flya 😃 Søsteren min er en svoren hobbyfotograf så det ble flere stopp enn jeg hadde sett for meg i starten av turen 😅 
 

Så jeg var glad vi valgte en overnatting til, slik at vi fikk stoppet litt her og der for fotografering av fjell og horisonter på Valdresflya 😃 Fantastisk fint over denne fjellovergangen også 😍 Også her med høyder nærmere 1500 moh. Og været var jo også helt upåklagelig 👍☀️
 

Dag 4 ble siste 25 mil hjem til min søster på Jessheim, men jeg har lenge stusset over hvor gamleveien fra Roa til Nannestad gikk, før i tiden. Og etter en del utvidelser av kartet på GoogleMaps, fant jeg den 😃👍 Så da gikk siste del av turen, på relativt slitt og telehivskada asfalt fra Roa til Maura i Nannestad Kommune 😅👍

Så ? Hva er det å si om min Bmw E34 535ia ? Ikke mye annet enn at den er knalldigg å kjøre. Ikke en dråpe olje har forlatt motoren, ei heller kjølevæske 🥳👍 Og det til tross for mange tunge stigninger og hårnålsvinger på turen 😍

Opp til Dalsnibba, lå vi bak en nyere (2005-10) Bmw med dieselmotor som kasta ut en del svartrøyk oppver hårnålsvingene. Da vi kom opp, la jeg merke til at det sev røyk opp av panseret på den. Jeg pekte på dette til sjåføren, som nok var utenlandsk, for han virket ikke å skjønne hva jeg sa. Men han bare så det samme som meg, løftet litt på armene, smilte og gikk for å se på utsikten 😂 Han brydde seg filla 😂

Men skal jeg sette fingeren på noe ang bilen min, så må det være at den ved nedbremsing fra høyere hastighet, blir litt skjelven og rister en del. Noe jeg lurer på om handler om litt kast. Har også merket at den kan trekke litt til ene siden ved svak brems i lav hastighet. Så lurer også litt på om det kan være noe treghet i stemplene på én eller flere av caliperene 🤔 Det er også en lyd jeg hører når motor går på tomgang, som jeg lurer på om handler om registerkjedet. Det er ikke rasling, men en annen lyd jeg har tenk om kan være den skinna som kjedet ligger inntil. Lyden høres dog ikke på kald motor så vidt jeg vet. Så jeg lurer litt på om jeg skal bytte kjede og skinne etterhvert.

Utover dette er det det kosmetiske ved bilen. Det jeg ergrer meg mest over er fargeforskjellene, spesielt på venstre side. Der ser det ut til å være tre forskjellige nyanser. Men jeg har uansett ikke råd til noen lakkering av bilen, som er det eneste som hjelper på dette. Så jeg får bare leve med dette og tenke at jeg uansett har en jævla bra 535 😃 Sjåførstolen har røket i sømmen på sitteputa og dørtrekket bak på ene siden har sluppet helt nå. Så dette står på lista nå. Tenker at dette vil jeg få gjort proffesjonelt slik at det blir 100%. Alternativt så tenker jeg på å skifte til sort interiør, da jeg personlig har svart skinninteriør som min favoritt.

Dæven steike dette ble et laaaangt innlegg, men håper noen synes dette var ålreit lesning ☺️

AAF3427E-8A93-4E9C-B893-499F230BF974.jpeg

F9C7F007-215C-4286-916A-3BE489E94C7A.jpeg

3E87E887-8866-4910-B613-2751D5E4A5C1.jpeg

7F175BDF-538A-4417-8853-7A6943FE7CDA.jpeg

86A3FB57-0A3B-4135-B617-1B79229ED402.jpeg

AE842405-BD4C-4F1D-861D-150228366863.jpeg

BD8620BC-51A1-4510-A7B0-249F8D98B849.jpeg

FEC39726-D327-465B-87BF-D0CDE8E7A91D.jpeg

4ECDF2D5-CB41-463E-93CA-09F026A0B334.jpeg

0169897A-88EE-493D-8359-33391566C5A7.jpeg

6EAB6038-8C14-4595-B867-6816746DD6C0.jpeg

3C8F074E-B1E8-46D3-A87C-DC413A197A34.jpeg

696F7B88-F662-4A17-9823-AA89327C908D.jpeg

9C03F1B2-5653-4527-80D6-57CC13EACE5B.jpeg

AD05D8BF-BEB2-42A0-B937-F8AEBC80A25F.jpeg

76D33F4A-199A-4042-A88E-72235B941BD3.jpeg

6621303A-41AC-4A53-8CA7-D714664808D1.jpeg

AEC36D18-F17E-40C4-AA83-8321951B279B.jpeg

6642FE19-7536-4091-9910-9875F294F77D.jpeg

35AD3F0A-A0BD-41A7-8DFB-ECA11548C19F.jpeg

FC0D5261-80BF-4938-9569-EE80CC960C3C.jpeg

6E29E81E-2CA4-4F4D-BCBD-86BFE751B414.jpeg

F89298DA-FDC9-4E1D-A1FB-9CFC86F45393.jpeg

064F04AB-16C7-498E-8681-EC72EB47A1C1.jpeg

9C12E5C9-D800-4BA7-B53B-8B664A25D554.jpeg


Sjekkket regnr og ser at dette er en 525i som har gått under 100k og hatt samme eier siden 1991 😃

51653047-AF71-478B-B4C8-0F9D501EBDCA.jpeg

B52CE033-1762-486E-9318-8642177A237E.jpeg

A696B702-7235-441D-8FA3-BA50E8D63EB9.jpeg

6C799D54-F598-4093-B68C-7F2F40113F0F.jpeg

D2B6DC44-16ED-4C42-9E84-628FCB0CCD82.jpeg

38045C90-6B9B-4B90-959B-D9069F9387E8.jpeg

68EFC709-C645-4D9A-BC3D-6A50F0E7E588.jpeg

2C5B370C-AFB1-44A7-98A3-860775DAA0AE.jpeg

2ECCDA9A-788C-452B-98E3-020AA8BC4962.jpeg

7E8E8518-9C2B-4B68-965C-D9D89A916314.jpeg

D978BEEE-DDEE-4A12-83F4-B14FB8F22498.jpeg

8D792D4C-7BF9-422B-8006-8BDDFFC1995D.jpeg

Endret av Bimmerlorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var reisebrevet sitt og så jo ut som en herlig tur 😀

Og bra du tar vare på søsteren din det er det ikke alle som gjør nå i disse tider .

Ble glad når du tar denne bilen på tur og det må jo være noe ganske annet enn Corsaen 😀

Nei dette var bra Tore .👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sveigis skrev:

Dette var reisebrevet sitt og så jo ut som en herlig tur 😀

Og bra du tar vare på søsteren din det er det ikke alle som gjør nå i disse tider .

Ble glad når du tar denne bilen på tur og det må jo være noe ganske annet enn Corsaen 😀

Nei dette var bra Tore .👍👍

He he, ja følte for å skrive et litt utdypende reisebrev og mange fine bilder fra det vakre landet vårt 😃

Søsteren min har alltid stilt opp for meg, så dette var det minste jeg kunne gjort for henne.

Ja nå har det blitt en del mil denne sommeren. Har nok kjørt mellom fem og ti tusen siden i våres. Denne turen ble det 150 mil 😃

He he ja komfortmessig er det jo to forskjellige verdener Corsa vs 535 😂 Men corsaen er faktisk ganske behagelig bil på langtur. Opel er jo kjent for gode stoler og corsa er intet unntak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig reisebrev. Flott at du legger med bilder fra turen her har jeg noe å lære :) Vi har mange fine steder i dette landet, så egentlig ikke nødvendig å reise ut av landet.

Så utrolig flott at du tar med deg søstra di på en slik tur.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mortenej skrev:

Herlig reisebrev. Flott at du legger med bilder fra turen her har jeg noe å lære :) Vi har mange fine steder i dette landet, så egentlig ikke nødvendig å reise ut av landet.

Så utrolig flott at du tar med deg søstra di på en slik tur.

 

Takk takk Morten ☺️🙏 Ja dette var en veldig flott tur i knallvær 🥳☀️ Bilen var også trofast som ei muslimsk kone 😂👍 Har ei veldig flott søster, så dette ble suksess all the way ❤️☀️☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 20.8.2020 den 11.10, Bimmerlorris skrev:

Da får jeg legge inn en liten øppdeits igjen ☺️

Et lite reisebrev ☺️
 

Har vært på en veldig hyggelig tur sammen med søsteren min som dessverre er ufør og dermed ikke så godt bemidlet. Hun er en person som aldri ber om noe, men jeg visste at hun lenge har drømt om å oppleve deler av vestlandet hun ikke har vært.

Selv har jeg vært over snart hele landet, fra Midtnorge og sørover i sommer, samt Rikskystveien fra Mosjøen og fått oppleve den ene perlen etter den andre.

Jeg har hatt litt dårlig samvittighet og tenkt mye på henne på mine roadtrips. Siden det ser mørkt ut for utenlandsreiser dette året, og siden jeg hadde lagt til side en slump penger til Tenerife-tur til høsten, som ikke ser ut til å bli noe av, tenkte jeg at jeg heller ville ta med meg henne på en skikkelig fin vestlandstur.

Så da ringte jeg henne og ba henne pakke kofferten og stå klar for vestlandstur neste morgen 😃 For en tilfredsstillelse å høre gleden hennes da jeg ringte og informerte !!

Ruten jeg hadde lagt opp til gikk i et slags åttetall og startet fra Jessheim og Skreiasiden opp gjennom Toten. Derfra gikk turen oppover Gudbrandsdalen til Lom. Jeg hadde i forkant av turen, sett at høytrykket over denne delen av landet lå stabilt og ville gjøre det i flere dager fremover, så det var helt nydelig å reise i dette knallværet og vite at slik ville det bli på hele turen 😃

Fra Lom kjørte vi inn på Fv55, en nasjonal turistvei som tok oss over Sognefjellet og ned i ultravakre Luster. Og jeg må si at Sognefjell er en høydare å få med seg. Opp på nesten 1500 moh og et fjellmassiv av de sjeldne 😄

Første overnatting ble på Høyheimsvik, sør i Lustrafjorden og ei Fjordhytte der med fantastisk utsikt utover Lustrafjorden og et fossefall som ga gjenlyd over fjorden. Helt nydelig !! Blikkstille fjord og godt og varmt var det til langt på kveld.

Dag 2 kjørte vi videre på Fv55 til Balestrand, hvor vi tok av fra denne fylkesveien og inn på Fv613 som går over Gaularfjell. Et herlig fjellpass dette også og en vanvittig fin utsikt fra utsiktsplatået etter en skikkelig klatreetappe opp noen stilige hårnålssvinger 😃

Etter Gaularfjellet bar det ned til den litt kjedelige E39, (hmmm, jo orginal Bmw E39 er litt kjedelig 😂) over til Byrkjelo og den obligatoriske stoppen hos BakarJon 🥳  som har blitt en tradisjon for meg. Sikkert vært der syv eller åtte ganger de siste 15 årene ☺️
 

Etter Byrkjelo kjørte vi inn på Fv60 i retning Sunnmøre. Også dette en koselig fylkesvei å kjøre. Det ble en relativt kort etappe denne dagen. Ca 24 mil mellom Luster og Innvik, der vi la oss inn på ei koselig hytte på Viking Camping og igjen en herlig utsikt utover fjorden som også her lå blikkstille 😍

Dag 3 gikk turen videre på Fv60 og første stopp ble Skyliften i Loen. Siden jeg er litt gjerrig og hadde et budsjett jeg ikke ville overskride, ble den ikke kjørt. Det ville kostet meg over tusen kroner. En utsikt jeg føler vi matchet flere steder på turen 😉 Men vi fikk da sett det spektakulære byggverket 😉

Fra loen gikk turen videre til Hellesylt og en lunch der. Vi hadde med oss kjølebag og gassbrenner, for det er mye koseligere å lage seg måltider ute i det fri enn å glefse i seg noe på bensinstasjoner eller overprisa mat på kaféer. Etter litt mat der, kjørte vi til Stranda og ferja derfra til Liabygda og videre til Valldal, der vi håpet at de fremdeles solgte de herlige jordbærene sine. Men vi kom akkurat litt for sent i sesongen 😢 Så da kjørte vi noen kilometer tilbake igjen og tok ferja over til Eidsdalen og den veien over til Geiranger, via Ørnesvingene ned til fjorden 😃 Jeg har vært mange ganger i Geiranger, men aldri kommet dit via denne siden, så det var gøy å få kjørt disse svingene 👍

Vel nede i Geiranger, ble det litt vandring i denne turist(infiserte) bøgda 😅 Og ei svele og en kaffekopp. Så bar det videre og neste stopp ble Dalsnibba og den sinnsykt fine utsikten derfra ned til Geirangerfjorden. Men altså; 200 spenn for å kjøre opp er det rene ranet spør du meg. De har doblet prisen siden jeg var der sist for et par år siden 🤬 Frekt !!!!

Planen denne dagen var at det etter severdighetene i Olden, Loen og Geiranger, skulle være en ren kjøreettappe tilbake til Jessheim og så hjem til Hamar. Men da vi kom til Bismo og middag på Skeid Kro, ikke langt fra Lom, kjente jeg at det ville bli for langt å kjøre. Vi skulle jo over Valdresflye og alt det fine å se der også, så da forlenget vi turen med å booke oss inn på ei hytte på Beitostølen, slik at vi heller kunne somle oss over Flya 😃 Søsteren min er en svoren hobbyfotograf så det ble flere stopp enn jeg hadde sett for meg i starten av turen 😅 
 

Så jeg var glad vi valgte en overnatting til, slik at vi fikk stoppet litt her og der for fotografering av fjell og horisonter på Valdresflya 😃 Fantastisk fint over denne fjellovergangen også 😍 Også her med høyder nærmere 1500 moh. Og været var jo også helt upåklagelig 👍☀️
 

Dag 4 ble siste 25 mil hjem til min søster på Jessheim, men jeg har lenge stusset over hvor gamleveien fra Roa til Nannestad gikk, før i tiden. Og etter en del utvidelser av kartet på GoogleMaps, fant jeg den 😃👍 Så da gikk siste del av turen, på relativt slitt og telehivskada asfalt fra Roa til Maura i Nannestad Kommune 😅👍

Så ? Hva er det å si om min Bmw E34 535ia ? Ikke mye annet enn at den er knalldigg å kjøre. Ikke en dråpe olje har forlatt motoren, ei heller kjølevæske 🥳👍 Og det til tross for mange tunge stigninger og hårnålsvinger på turen 😍

Opp til Dalsnibba, lå vi bak en nyere (2005-10) Bmw med dieselmotor som kasta ut en del svartrøyk oppver hårnålsvingene. Da vi kom opp, la jeg merke til at det sev røyk opp av panseret på den. Jeg pekte på dette til sjåføren, som nok var utenlandsk, for han virket ikke å skjønne hva jeg sa. Men han bare så det samme som meg, løftet litt på armene, smilte og gikk for å se på utsikten 😂 Han brydde seg filla 😂

Men skal jeg sette fingeren på noe ang bilen min, så må det være at den ved nedbremsing fra høyere hastighet, blir litt skjelven og rister en del. Noe jeg lurer på om handler om litt kast. Har også merket at den kan trekke litt til ene siden ved svak brems i lav hastighet. Så lurer også litt på om det kan være noe treghet i stemplene på én eller flere av caliperene 🤔 Det er også en lyd jeg hører når motor går på tomgang, som jeg lurer på om handler om registerkjedet. Det er ikke rasling, men en annen lyd jeg har tenk om kan være den skinna som kjedet ligger inntil. Lyden høres dog ikke på kald motor så vidt jeg vet. Så jeg lurer litt på om jeg skal bytte kjede og skinne etterhvert.

Utover dette er det det kosmetiske ved bilen. Det jeg ergrer meg mest over er fargeforskjellene, spesielt på venstre side. Der ser det ut til å være tre forskjellige nyanser. Men jeg har uansett ikke råd til noen lakkering av bilen, som er det eneste som hjelper på dette. Så jeg får bare leve med dette og tenke at jeg uansett har en jævla bra 535 😃 Sjåførstolen har røket i sømmen på sitteputa og dørtrekket bak på ene siden har sluppet helt nå. Så dette står på lista nå. Tenker at dette vil jeg få gjort proffesjonelt slik at det blir 100%. Alternativt så tenker jeg på å skifte til sort interiør, da jeg personlig har svart skinninteriør som min favoritt.

Dæven steike dette ble et laaaangt innlegg, men håper noen synes dette var ålreit lesning ☺️

AAF3427E-8A93-4E9C-B893-499F230BF974.jpeg

F9C7F007-215C-4286-916A-3BE489E94C7A.jpeg

3E87E887-8866-4910-B613-2751D5E4A5C1.jpeg

7F175BDF-538A-4417-8853-7A6943FE7CDA.jpeg

86A3FB57-0A3B-4135-B617-1B79229ED402.jpeg

AE842405-BD4C-4F1D-861D-150228366863.jpeg

BD8620BC-51A1-4510-A7B0-249F8D98B849.jpeg

FEC39726-D327-465B-87BF-D0CDE8E7A91D.jpeg

4ECDF2D5-CB41-463E-93CA-09F026A0B334.jpeg

0169897A-88EE-493D-8359-33391566C5A7.jpeg

6EAB6038-8C14-4595-B867-6816746DD6C0.jpeg

3C8F074E-B1E8-46D3-A87C-DC413A197A34.jpeg

696F7B88-F662-4A17-9823-AA89327C908D.jpeg

9C03F1B2-5653-4527-80D6-57CC13EACE5B.jpeg

AD05D8BF-BEB2-42A0-B937-F8AEBC80A25F.jpeg

76D33F4A-199A-4042-A88E-72235B941BD3.jpeg

6621303A-41AC-4A53-8CA7-D714664808D1.jpeg

AEC36D18-F17E-40C4-AA83-8321951B279B.jpeg

6642FE19-7536-4091-9910-9875F294F77D.jpeg

35AD3F0A-A0BD-41A7-8DFB-ECA11548C19F.jpeg

FC0D5261-80BF-4938-9569-EE80CC960C3C.jpeg

6E29E81E-2CA4-4F4D-BCBD-86BFE751B414.jpeg

F89298DA-FDC9-4E1D-A1FB-9CFC86F45393.jpeg

064F04AB-16C7-498E-8681-EC72EB47A1C1.jpeg

9C12E5C9-D800-4BA7-B53B-8B664A25D554.jpeg


Sjekkket regnr og ser at dette er en 525i som har gått under 100k og hatt samme eier siden 1991 😃

51653047-AF71-478B-B4C8-0F9D501EBDCA.jpeg

B52CE033-1762-486E-9318-8642177A237E.jpeg

A696B702-7235-441D-8FA3-BA50E8D63EB9.jpeg

6C799D54-F598-4093-B68C-7F2F40113F0F.jpeg

D2B6DC44-16ED-4C42-9E84-628FCB0CCD82.jpeg

38045C90-6B9B-4B90-959B-D9069F9387E8.jpeg

68EFC709-C645-4D9A-BC3D-6A50F0E7E588.jpeg

2C5B370C-AFB1-44A7-98A3-860775DAA0AE.jpeg

2ECCDA9A-788C-452B-98E3-020AA8BC4962.jpeg

7E8E8518-9C2B-4B68-965C-D9D89A916314.jpeg

D978BEEE-DDEE-4A12-83F4-B14FB8F22498.jpeg

8D792D4C-7BF9-422B-8006-8BDDFFC1995D.jpeg

Så gøy! Den E28'en har jeg også sett! 😁 Nydelig bil det der! Stilrene klassiske gamle Bmw modeller er knall pent! 

Flotte bilder av din bil på tur ikke minst! Nydelig farge på 525'en 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Tusen takk for det Tor Magne ☺️🙏 Den største gleden er å glede noen andre og vi hadde en knallfin tur i nydelig vær 😃 Ja den 28’n var veldig fin 😃

Ja, veldig enig med deg! Er kjekkere å gi gaver enn og få, mener jeg iallefall 😁 Så bra at dere hadde nydelig vær i tillegg! Er alltid kjekt å se E28 rundt omkring- i mine øyne er de enda penere enn E34 om det er riktig farge og med zender stylingkit!😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lite oppdateringer på denne tråden, men det er mest fordi det eneste jeg gjør med denne bilen er å bruke den 😅 Denne er så problemfri og herlig at det er en fryd å eie den 😍

Skulle jo lagt ut bilder hver gang jeg er ute og farter, for stort sett så har turene vært i spektakulære omgivelser, men i dag skal jeg legge ut bilder av de siste turene og vise frem mer av herlig norsk natur 🥳😅☀️
 

Når alt dette fine er sagt om bilen, så er den jo ikke feilfri. Så planene fremover er å få den i tipp topp stand. Den har jo denne vibreringen i 80-90 kmt. Dette begynner jeg å bli sikker på at handler om skjeve bremseskiver og en eller flere trege bremsekalipere. Så det blir etterhvert å kjøpe nye skiver rund baut og sjekke caliperene. Vurderer også å sjekke mellomaksellager.

Så er det automaten. Når den er kald, så trekker den ujevnt og litt stakkato ved pådrag. Dette forsvinner så fort den er varm. Jeg legger også merke til at den har en underlig greie når jeg gir bånn fjøl og er oppe i 4500-5000 omdr. Vanskelig å forklare, men er en slags følelse av at den holder igjen litt inne i automaten. Dette er når den er i høygir.

Så har begynt å tenke tanken på konvertere til manuell. En kompis av meg har pedalsett jeg kan få rimelig. Men så var det å finne en god manuell kasse da 🥴 Må vel ha ny mellomaksel også. Men dette haster ikke. Men dukker det opp en god deal så skal jeg vel sette ting i sving.

Ja så er det interiøret da 😅 Jeg elsker svart skinn, så har veldig lyst til å få ordnet dette 😉 Dashbordet mitt er jo svart, så trenger jo ikke bytte dette ☺️
 

Motoren må jeg si jeg er superimponert over 😍 Den er helt rå. Bruker ikke en dråpe olje eller kjølevæske, tross sine 276 tusen 🥳👍 Og eksostutten forblir blank uansett kjøring. Ikke en tøddel sot som sverter den ned 👍 Nei dæven denne bilen er jeg så fornøyd med !!

I år har jeg valgt å vinterlagre den hjemme i carporten. Jeg skal sette den på bukker der og hjula skal jeg kjøre bort til Hippe-Henger på Moelv. Der skal de blåses og pulverlakkes. Så skal jeg av med skiver og calipere. Rett og slett demontere alt som skal byttes og fikses. Så slipper jeg ikke unna sløvheter. Da blir ikke bilen klar for vegen før jeg har fikset jobben 😂👍 For jeg er en jævel på å utsette ting 😂 

6A79E212-84A3-4D79-9C2D-141F7C095F04.jpeg

1D97EB97-7F17-41A7-8896-76AD18702B0B.jpeg

F082F263-BBDF-4BDC-ACC0-B318308B03DE.jpeg

AC9C6092-1AC8-4E53-B24B-738F37728B72.jpeg

39B183E1-EFA3-4F42-A4EA-A9F222DC5382.jpeg

C5486930-DB2F-404B-8A66-218F1D100807.jpeg

A4099691-BE12-484A-A8B4-71A09E864D8D.jpeg

C8031091-B6B3-44AA-B46B-0CFC4370F836.jpeg

92883C81-436F-4770-B632-AC0CA2135566.jpeg

286CF156-9738-4FE0-9935-BA22D0AA949E.jpeg

4811E097-3413-44B2-AD44-EC45EA44E9DC.jpeg

5910BCB5-D479-403C-B9EB-EC5E7132A20D.jpeg

026A67E2-2F45-46B4-AA14-B5D725973879.jpeg

59B1222A-BA3D-49F0-B81B-B45A2B93C9C9.jpeg

7D9B7C97-4244-4D40-AFB6-04B32B45FCAA.jpeg

C39FDD12-5050-4AEE-8503-7F97D15B5FC5.jpeg

AC7C375E-A1B9-4598-8BD7-518AE8A27744.jpeg

444E62E5-A03F-4454-8688-1ADA861C9054.jpeg

425DD3EE-0FF5-44B5-A122-DC545D44E2F9.jpeg

3B98D3D4-94C5-415D-AE75-E9DFC16E5117.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomene på gearkassen din synes jeg virker som gammel olje. Har du byttet den? Uansett så er det en grei begynnelse og bytte olje og filter på automaten. Det er en grei jobb hvis du har tilgang på løftebukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...