Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Det arbeidet der ser jo mye mye bedre ut enn det som var bak... Samme sveiseren? Nesten utrolig at det kan være så stor forskjell på sveisingen mellom da og nå 🤔

Tror ikke det arbeidet framme er noe å bekymre seg over i det minste, gjort riktig etter det jeg kan se 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vegard_ skrev:

Det arbeidet der ser jo mye mye bedre ut enn det som var bak... Samme sveiseren? Nesten utrolig at det kan være så stor forskjell på sveisingen mellom da og nå 🤔

Tror ikke det arbeidet framme er noe å bekymre seg over i det minste, gjort riktig etter det jeg kan se 👍

Hele jobben, foran og bak, ble utført samtidig. Jeg tror ærlig talt at han ikke turte å helsveise bak siden det var såpass "langt spenn" 🤷‍♂️ Ikke vet jeg. Han tok jo også den ene siden av bilen først og så den andre. Han jobbet seg rundt. Rekkefølgen var; høyre foran, høyre bak, venstre bak og avsluttet venstre foran. Så det kan ikke være sånn at han ble lei og tok en kjapp variant bak til slutt 😂 Blir spennende å høre hva de sier hos et karosseriverksted 🫣😅

Siden kanalen bak på andre siden også er sveiset tilsvarende, så tenker jeg å slipe ned der også for å se hvordan det ser ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Bimmerlorris said:

Hele jobben, foran og bak, ble utført samtidig. Jeg tror ærlig talt at han ikke turte å helsveise bak siden det var såpass "langt spenn" 🤷‍♂️ Ikke vet jeg. Han tok jo også den ene siden av bilen først og så den andre. Han jobbet seg rundt. Rekkefølgen var; høyre foran, høyre bak, venstre bak og avsluttet venstre foran. Så det kan ikke være sånn at han ble lei og tok en kjapp variant bak til slutt 😂 Blir spennende å høre hva de sier hos et karosseriverksted 🫣😅

Siden kanalen bak på andre siden også er sveiset tilsvarende, så tenker jeg å slipe ned der også for å se hvordan det ser ut. 

Oh, da er det jo litt annerledes :P da er det nok mulig at glippet ikke lot seg sveise noe bra ja. Funker nok å bare kline på mer sveis også legge på sparkel med fiber i over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vegard_ skrev:

Oh, da er det jo litt annerledes :P da er det nok mulig at glippet ikke lot seg sveise noe bra ja. Funker nok å bare kline på mer sveis også legge på sparkel med fiber i over.

Ja det er det jeg håper på. Da vil det ikke bli sinnsykt dyrt å få dette akseptabelt. Men et karosseriverksted skal få "bestemme" skjebnen for disse kanalene 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig gøy å se at du fikk til stolen som ikke var helt oppe å gikk.

Og samtidig flott at du gjør jobben skikkelig og trekker ledningen helt på plass.

And sveisingen bak var dete skuffende på alle mulig måter. Vanskelig å forstå hva som skjedde her.

Men godt du oppdaget dette.

Liker ikke det jeg leser med tanke på salg. Men har forstått at motivasjonen har gått litt opp og ned, og det er du som kjenner på hva som er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Mortenej skrev:

Veldig gøy å se at du fikk til stolen som ikke var helt oppe å gikk.

Og samtidig flott at du gjør jobben skikkelig og trekker ledningen helt på plass.

And sveisingen bak var dete skuffende på alle mulig måter. Vanskelig å forstå hva som skjedde her.

Men godt du oppdaget dette.

Liker ikke det jeg leser med tanke på salg. Men har forstått at motivasjonen har gått litt opp og ned, og det er du som kjenner på hva som er rett.

Takk for det Morten 😃 Digg med reparert stol og med fungerende ledningsnett 🥳🎵

Nei jeg skjønner ikke hvorfor han bare har punktsveisa bak og helsveisa foran. Foran ser det jo veldig bra ut 🤷‍♂️
Jeg håper et sveiseverksted kan punkte det tett og gjerne tinne det før sparkel grunning og lakk 🤞 Heldigvis så var det ikke rustent 🥹

Ang salg så stresser jeg ikke med det. Det blir som det blir. Nå flyttet far til leilighet og jeg har ikke lenger noen vinterlagringsplass heller 🫣 Har sendt en forespørsel på en del lokale facebooksider i håp om å få leid en plass. Så vi får se hvordan det blir. Selger den ikke sånn den står nå ihvertfall.

Men jeg har kommet dit at jeg føler mer for å bygge meg en buffer og bruke litt penger på hus og eiendom. Jeg bor alene og har ikke den feteste økonomien. Så pengene for bilen hadde vært en trygghet å ha på sparekonto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og snust litt på kanalhjelp til lille stakkar’n min 😅

Svingte innom på et karosseriverksted ikke så altfor langt unna meg. Men der sto det tre unge mennesker og hang opp et skilt som var noe annet enn det karosseriverkstedet jeg trodde jeg kom til 😂

De hadde visst lagt ned, men ei koselig frøken som kom bort til meg, fortalte at hun hadde jobbet som lakkerer i tre år hos dette verkstedet men ble med over til dette nye stedet som utfører bilpleie, smårep og ren lakkering.

Men hun har en samarbeidspartner på Elverum som tar seg av karosseriarbeidet og tok litt bilder av kanalen min og kontaktet dem.

Litt senere fikk jeg mld fra henne om at dette firmaet tar ca 10 lapper pr side. Nå venter jeg på en ny tilbakemld fra henne, da jeg syntes hun var litt vag ang hva disse 10 lappene inneholdt. Jeg spurte om dette var hele kanalen, fiks ferdig behandlet og lakkert eller om prisen var bakre del av kanalene.

Så venter spent. Håper prisen er fins ferdig. Dette er jo hvitt arbeid og da er det også garanti. Så får jeg 100% friske fine kanaler for 20 lapper så er det ingenting å tenke på. Da er det tut og kjør 🥳

Den stakkars femmer’n min har blitt brukt minimalt i sommer, men i går tok jeg meg en første kjøretur etter jeg fikset setet og det er digg å endelig kunne justere stolen sånn at jeg fant den optimale posisjonen 😍 Og veldig deilig å cruise litt rundt på småveiene som det er utrolig mange av her i området 

Ang salg av bilen så er jeg der at dersom noen byr meg 100 lapper sånn den står, så ryker den. Men helst vil jeg finse den opp med nye briller, disse avstandsklossene, samt finne ut av og utbedre årsaken til at den fremdeles har denne vibrasjonen under kjøring.

Jeg blir mer og mer sikker på at dette handler om enten utslitt girkassefeste (utslitte gummiklosser) eller lagringa i mellomakslingen, eller en kombinasjon av dette.

Så egentlig ønsker jeg å beholde bilen til jeg har fått dette i orden. Men så er det dette med vinterlagring. Pappa har flytta og jeg har ikke lenger lagringsplass. Har ikke veldig lyst til å la den stå ute i vinter. For det må den dersom jeg ikke finner plass. Carporten er til Lille Sort. Orker bare ikke å stå å skrape is og måke snø av bilen.

Så det er litt spennende for tiden 😅

5B62214A-E024-4B09-85B1-6D0C81F78297.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke selg bilen hehe. Følger med på tråden her og alltid artig å se du kommer med oppdateringer. Nå har den blitt så fin og riktig med felger. Jeg ville prøvd å beholde den hvis du kan men skjønner også hvis du vil selge for å ha en buffer konto.

Når det gjelder lagring av bil så finnes det vel alltid en som har en ledig plass på en låve eller garasje et sted. Sett ut en annonse å se om det er noen har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis 1 times kjøring til litt nord for Lillehammer ikke er noe problem så har vi kanskje plass på låven, hvis noen av de som stod der over forrige vinter ikke skal inn igjen. Kan høre med den som styrer hvis det kan være noe 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, M-jakob skrev:

Ikke selg bilen hehe. Følger med på tråden her og alltid artig å se du kommer med oppdateringer. Nå har den blitt så fin og riktig med felger. Jeg ville prøvd å beholde den hvis du kan men skjønner også hvis du vil selge for å ha en buffer konto.

Når det gjelder lagring av bil så finnes det vel alltid en som har en ledig plass på en låve eller garasje et sted. Sett ut en annonse å se om det er noen har. 

Hyggelig at du følger tråden M-jakob 😃 Nei har ikke sånn veldig lyst til å selge. Men jeg får se an hvordan ting utvikler seg fremover. Det blir som det blir.

Leste gjennom tråden min her om dagen og da fikk jeg ihvertfall ikke lyst til å selge 😂

Uansett så skal jeg fikse og ordne mer med bilen. Dukker det opp noen på gårdsplassen med nok penger så ryker den, men ellers så ønsker jeg å sulle litt mer med bilen først.

Så får jeg se hvordan det blir med lagring 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Vegard_ skrev:

Hvis 1 times kjøring til litt nord for Lillehammer ikke er noe problem så har vi kanskje plass på låven, hvis noen av de som stod der over forrige vinter ikke skal inn igjen. Kan høre med den som styrer hvis det kan være noe 👍

Hei Vegard 😃 Tusen takk for tilbud. Synes det er vel langt unna. Hvor er dette ? En time nord for Lillehammer blir nærmere Ringebu eller Vinstra ? 😅

Er det langt unna noen togstasjon dette her eller ?

Setter veldig pris på tilbudet men det blir sånn i nødtilfelle jeg takker ja 😅🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Bimmerlorris said:

Hei Vegard 😃 Tusen takk for tilbud. Synes det er vel langt unna. Hvor er dette ? En time nord for Lillehammer blir nærmere Ringebu eller Vinstra ? 😅

Er det langt unna noen togstasjon dette her eller ?

Setter veldig pris på tilbudet men det blir sånn i nødtilfelle jeg takker ja 😅🙈 

Neida, ikke så langt som til vinstra :P mente ca 1 time nord for Hamar, i Øyer. Nærmeste togstasjon er desverre Lillehammer med mindre man kan bestille stopp på Hunderfossen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vegard_ skrev:

Neida, ikke så langt som til vinstra :P mente ca 1 time nord for Hamar, i Øyer. Nærmeste togstasjon er desverre Lillehammer med mindre man kan bestille stopp på Hunderfossen.

Åja okki 😃 Har en kompis på Tretten. Simon. Kanskje du kjenner han ? Skulle dette være aktuelt så kan jeg kanskje avtale noe henting med han 😃 Jeg sender deg en mld her dersom det er aktuelt 😃 Og takk for hjelpsomheten 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutes ago, Bimmerlorris said:

Åja okki 😃 Har en kompis på Tretten. Simon. Kanskje du kjenner han ? Skulle dette være aktuelt så kan jeg kanskje avtale noe henting med han 😃 Jeg sender deg en mld her dersom det er aktuelt 😃 Og takk for hjelpsomheten 😃

Det kan godt hende faktisk, men jeg er utrolig dårlig på navn 😛 bare sleng meg en PM hvis du trenger plass så skal jeg høre 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var moro 😃 Jeg har hatt en ulyd på høyre side bak ganske lenge og som jeg ikke har forstått hva kommer i fra. Dette har vært en sånn klirrelyd 😅

Men jaggu forsvant lyden da jeg skiftet brilleforingene gitt 🥳

Jeg gjetta virkelig ikke at disse kunne lage en sånn ulyd 😅 Så de brillene må ha vært enda mer slarkete enn de så ut. For de var ikke pene 😂

Jeg har også hatt en et lite problem med at eksosen kommer inntil karosseriet, noe som jo lager en uggen resonans. Det har seg sånn at eksosopphenget på ene siden under bilen har stått såpass i spenn at gummien til slutt ryker.

Dette ble jeg lei og la derfor en slangeklemme rundt opphenget for å avlaste gummien. Men jeg har strammet denne klemma litt vel raust og dermed har eksosen kommet for nær karosseriet. Så jeg slapp opp litt på denne slangeklemmen og eksosen fikk den nødvendige plassen og lyden er borte 🥳

Så fikk jeg bort en tredje ulyd og det var skrik i bremsekloss 😂 Jeg glemte å smøre klossene bak med kobberpasta da jeg monterte dem, med påfølgende hyl vel lett brems. Skikkelig flau lyd når man kjører i kø eller sakker inn mot lyskryss og liknende 🙈

Så da jeg allikevel var av med hjula i dag, så fikk jeg sprayet godt med kobberspray og endelig er skriket over 🥳

Så tre enkle småjobber ga gode resultater i dag og det er digg 😃5CCD1FA0-4920-42EC-97D0-1DB1FA257E4A.thumb.jpeg.2fe01e6eaa3ea3976954e740a1556ce9.jpeg

Klar for nye briller 😊A5EF37CF-5298-4F33-A062-5A9ADBAA9A47.thumb.jpeg.5b7a2e7119e0d2a1a23e3b7395ea6767.jpeg

Denne bilen er så befriende fri for fastrusta bolter 😍 Bare et lite nøkk og det var bare å demontere 👍06115D6E-D81F-4441-BC91-FC7F95CDBF02.thumb.jpeg.28d0bdfec0d69179a023c6000a1de2a3.jpeg

Blått er flott og nytt 😍79778A18-FE3A-43DB-8719-7E3E5B2C1AA4.thumb.jpeg.78625c2eed43f670827f358ad9f616da.jpeg

Man tager hva man haver er det noe som heter. Det fulgte ikke med nye skiver til de nye brillene og den gamle brilla hadde ikke montert skive. Det skal jo være skive der. Så da ble det en litt omfangsrik skive monrert på den venstre siden som dere kanskje ser 😅 Skal få tak i orginal skive og få bytta. Men denne får funke enn så lenge. D07DB58E-6D82-437A-AA81-329E26D02093.thumb.jpeg.62e1add4f7096d76bdbbb68b18e98d47.jpeg

De gamle brillene var jaggu stygge og så utslitt at de klirra i dumper 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...