Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Bimmerlorris skrev:

Jeg kommer nok til å selge den. Men akkurat nå vet jeg ikke når. Jeg tar stilling til det når jeg har fått bilen slik jeg har planlagt det. Om det blir neste sommer eller ikke, vet jeg ikke. 

Selvfølgelig kommer du til å selge den. Om en 10-15 år når dette er den eneste som er igjen i landet. 

Har tenkt noen få ganger på å selge syvern å skaffe meg en ny hobbybil men så blir det litt småreparasjoner igjen også koser jeg meg med det. Tanken på salg kommer som regel når det er lenge mellom reparasjonene og jeg bare har kjørt en lang stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Rune-K skrev:

Selvfølgelig kommer du til å selge den. Om en 10-15 år når dette er den eneste som er igjen i landet. 

Har tenkt noen få ganger på å selge syvern å skaffe meg en ny hobbybil men så blir det litt småreparasjoner igjen også koser jeg meg med det. Tanken på salg kommer som regel når det er lenge mellom reparasjonene og jeg bare har kjørt en lang stund.

He he ja hvem vet. Kanskje du har rett 😅 Jeg liker faktisk disse småjobbene. Nesten mer enn å kjøre den. For meg spilte det ingen rolle om jeg kjørte den lille gamle corsaen min eller 535’n 😅

He he ja skulle jeg ende opp med den eneste E34’n om ti år, så har jeg vel sikra pensjonisttilværelsen ved å selge den 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Sjer’a ? Hadde Lille Sort på EU i går, der den gikk NESTEN igjennom 😅 Rust på bremserør bak som må fikses. Ellers fikk bilen mye skryt 😃 Den går fælt sa kontrolløren 😂 Kan hende noen har vært innom med en laptop sa jeg 😂 Jeg har noen sånne på samvittigheten selv, så ikke no problem sa kontrolløren og smilte lurt 😅 Verkstedet jeg fikk bilen kontrollert på, driver med tuning selv, så derfor regna jeg med at de 190 hk ikke ble kritisert 😅 Bilen fikk også nye calipere bak siden den hang litt på venstresiden. Så nå slipper jeg nedstøva felg i fremtiden 😅

En annen ting er at samme verksted skal skifte mellomaksellager og gummiputene til automatkassa neste uke. Så nå håper jeg dette skal få bort vibrasjonene en gang for alle 🤞

Da jeg kom hjem fra Spania så bar det rett bort til karosseriverkstedet som skal reparere kanalene, der de hadde lagt på noe midlertidig over der som jeg pirka vekk sparkelen sånn at bilen ser bra ut frem til de tar jobben.

Men nå vurderer jeg å bare få fikset kanalene bak siden jeg synes jobben foran ser bra ut. Evnt fikse bak i år og foran neste år. Grunnen er litt fordi jeg har fått litt ekstra utgifter i det siste, men også fordi jeg som sagt synes kanalfiksen ser bra ut foran.

Nå nærmer også tiden for vinterlagring seg og jeg er glad jeg fikk fikset lagerplass til en rimelig penge. 3000 kroner er ca halve prisen i forhold til andre steder jeg har sjekket. Og lagerplassen er bare noen få km unna der jeg bor 😃👍

Ellers så bruker jeg 535’n som hverdagsbil og den svikter aldri. Utrolig god bil og sportstolene er bare helt nydelige å sitte i 😍 Det eneste er at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal lagre posisjonen. Kan virke som memoryfunksjonen ikke funker. Men siden jeg er eneste sjåfør på denne bilen så er ikke denne funksjonen viktig.

526E6C5C-AA42-4583-A1A4-6C483BC73A38.thumb.jpeg.7840dea1e83853fdf487731568410111.jpeg

Ca 2500 kr for fiks av bremserør fikk jeg beskjed om. Det lever jeg godt med. C9F4B0FD-9F54-4D8C-A189-D68836CE5B10.thumb.jpeg.b69ccd05c4c1f05027a2db35f0b80a2e.jpeg
Biltema sin felgrens synes jeg funker veldig bra 👍DCFCDBAA-B789-4E96-AF55-FAD4F9E77CFE.thumb.jpeg.a7edec3950c9908df1e149e444558bef.jpeg

Matt og fæl etter altfor lang tid uten vann og såpe 😅6BCEE8C7-E4E9-4270-AD6B-350F1FDDFF05.thumb.jpeg.2898c2b9b21bf3cb716ba0ca67cb7e43.jpeg

Trenger sårt en vask, noe jeg synes den fortjener med en såpass liten mangellapp etter EU 😉E3E698DE-7911-4D9D-873E-0FB55B7648A8.thumb.jpeg.58e1a4f97d320086e737869cf99b37fa.jpeg

Bruker en skumsåpe fra Cartec som omtrent ikke skummer dersom jeg følger bruksanvisning. Så jeg må bruke ca 2 dl middel og 3 dl vann i beholderen for at det skal bli bra. Så den litersflaska holder da til kun 5 skumlegginger. Ikke veldig drøy med andre ord 😅2965901E-1C27-4468-BCB0-E8D742DE14D4.thumb.jpeg.bb3a55981116276a4416b7597467fdcf.jpeg

En god håndvask og det skinner litt mer 😃98CF8E30-EBBB-4B74-8D10-BDEDD171010D.thumb.jpeg.42e852982c87d510c87dafa45821c21f.jpeg

Blank bil og blanke felger 😍 E63FD73E-D16D-48DC-A2C5-7B3D12B7BC3E.thumb.jpeg.07826e373dd637e7275e53743913a938.jpeg

Kjekt med nye calipere 😃 Disse kom jeg over på Finn for en tusenlapp og selger som bor i Oslo leverte dem på døra siden han skulle på hytta si som ikke er så langt unna meg 😃7749B0AF-09E7-4575-9109-19D7A4272C71.thumb.jpeg.ab8482f10e1ffa477fb0e215ba1fce40.jpeg

Godt å få gjemt unna den dårlig fiksa kanalen i påvente av skikkelig reparasjon senere i høst 👍86ED8F3D-914A-453F-8B31-80F81D2A209C.thumb.jpeg.b45cf3f3d59701cfde129ca166012c24.jpeg

Da jeg synes reparasjonen av fremste del av kanalene ser bra ut, vurderer jeg å be karosserivekstedet om å heller bare ta kanalene bak. Vet ikke om noen av dere ser dårligere arbeid enn jeg klarer å se her ? 🤷‍♂️

9D4CFC0C-B09B-47B0-89E8-7573782B9F8C.jpeg

6E54BC6C-DE01-4D6B-B4B8-708FF8EC85FF.jpeg

5F2F7D5C-85D0-43CF-8381-4B89759FE3F7.jpeg

Endret av Bimmerlorris
La til ekstra bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dårlig med så lite feil på 1 serien ,rett og slett kjekt når det er sånn 😊

Støtter det du tenker angående kanal ,ikke noe vits å fikse noe som er bra foran .

Ja de stolene i e34 er ikke det verste man sitter i nei så enig i det .😊

En befrielse for oss når alt av kjøretøy går som det skal stort sett 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, sveigis skrev:

Ikke dårlig med så lite feil på 1 serien ,rett og slett kjekt når det er sånn 😊

Støtter det du tenker angående kanal ,ikke noe vits å fikse noe som er bra foran .

Ja de stolene i e34 er ikke det verste man sitter i nei så enig i det .😊

En befrielse for oss når alt av kjøretøy går som det skal stort sett 😎

To ting jeg glemte å be de sjekke på ener’n. Det ene var å justere frontlysa som jeg synes stråler for lavt og det andre er at jeg synes det synger litt i ett eller flere hjullager. Men skal ha bilen opp igjen neste onsdag for å fikse bremserørene og da kan jeg be de sjekke 😊

Ja synes du ikke kanalbildene viser noe som minner om bra arbeid ? 🤷‍♂️ Har sendt bildene på mail til karosseriverkstedet som skal ta jobben. Så venter på vurdering og svar. Har følelsen av at jeg får samme svar derfra.

Sitter fasstøpt og behagelig i sportstolene ja 😊

Ja må si det har vært lite fjas med bilen etter jeg kjøpte den. Rusler og går hver gang jeg fyrer den opp og drar av gårde 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med så lite feil på EU, ikke verst det.

Godt å høre at 535 får opptre som hverdagsbil, fortjener å tusle å gå disse og. Så kan dy kose deg med 1'ern når vinteren banker på døra og 5-serien står på vinter lager.

Ang kanal er jeg enig med deg, sveise arb ser fint ut foran, så har ville konsentrert meg om bak nå, iallfall om det gjør nevneverdig utslag på prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mortenej skrev:

Herlig med så lite feil på EU, ikke verst det.

Godt å høre at 535 får opptre som hverdagsbil, fortjener å tusle å gå disse og. Så kan dy kose deg med 1'ern når vinteren banker på døra og 5-serien står på vinter lager.

Ang kanal er jeg enig med deg, sveise arb ser fint ut foran, så har ville konsentrert meg om bak nå, iallfall om det gjør nevneverdig utslag på prisen.

Nei det var slett ikke verst 😃 Ble veldig glad da det ikke var mer feil. Spurte også om det var noe han så som var på vei til å bli en toerfeil, men han sa at denne bilen så veldig bra ut overalt 😃

Jeg kjører egentlig ganske lite, så når jeg først skal kjøre så blir det 535’n 😃

Jeg fikk beskjed om at det er ca halve prisen (10000) å bare ta kanalene bak. Så jeg tror jeg går for dette nå. Så tenker jeg at de kan ta en vurdering foran neste sesong. Her tenker jeg at det uansett ikke er noen hast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt denne skranglelyden når jeg kjører over ujevnheter i veien. Trodde lyden kom fra utslitte brilleforinger, men det var ikke det.

Lyden er på høyre side bak. Men nå har jeg en teori på at det er noe ved, i, rundt bremsene 😅 Greia er at når jeg trykker lett på bremsepedalen i det jeg kjører over ujevnheten, så er det null ulyd 🤔 Så får ta av hjulet og sjekke litt.

Men først skal jeg forhåpentligvis på mitt første Bmw-treff i morra 😃 Det er Bmw CCN Innlandet som har dagstreff på Hunderfossen ved Lillehammer. Så håper Yr stemmer og at det blir oppholdsvær 🤞

Så i dag fikk bilen en god vask ut og innvendig samt litt rens og skinnbehandling 😃 

På mandag skal den få ny mellomaksellager og ny gummi til kassa. Veldig spent på om dette kan være løsningen på vibrasjonsutfordringene 🤞

CF22895E-D19F-4552-B7C7-EAFAF05CD006.jpeg

E88AF81B-707F-4AB0-9161-3E872DD75FBD.jpeg

080CAA4D-BC87-4405-B563-8C2883F7E6C9.jpeg

A41FBE6D-E939-4C64-A8EA-0F62D5E3CDBA.jpeg

38898956-EA00-476D-AF26-EF28BCC198F8.jpeg

09FD5298-D34D-4BCB-864F-5F9ED60D23FA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Trodde et øyeblikk du hadde fått deg en Gulf Blue E34 :P

Gletscherblau er en utrolig fin farge på E34, kanskje en av de fineste :)

He he 😂 Må innrømme at det er en farge jeg ikke har hørt om 😅

Ja Gletcherblau er en farge som har grodd på meg over tid og jeg liker den veldig godt 😄👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du finner synderen til lyden. Men siden lyden ikke er der når du holder på bremsen, er det da løs kalipper? eller tenker du mere  i retning av klosser som skrangler'?

Slår meg når jeg ser på bildene, kontrasten mellom lys blå og sorte detaljer er nydelig. Her har du tatt noen veldig rette valg Tore, inkl sort interiør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mortenej skrev:

Håper du finner synderen til lyden. Men siden lyden ikke er der når du holder på bremsen, er det da løs kalipper? eller tenker du mere  i retning av klosser som skrangler'?

Slår meg når jeg ser på bildene, kontrasten mellom lys blå og sorte detaljer er nydelig. Her har du tatt noen veldig rette valg Tore, inkl sort interiør.

Tja jeg kan liksom ikke skjønne annet enn at lyden kommer fra caliper eller klosser. Så tipper det er en grei fiks.

Jo takk. Jeg synes også dette ble veldig riktig på denne bilen 😃

Nå sitter jeg her med kaffen kl 07.30 og håper regnet gir seg. Har virkelig lyst til å reise på treff på Hunderfossen 🤞😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Nå sitter jeg her med kaffen kl 07.30 og håper regnet gir seg. Har virkelig lyst til å reise på treff på Hunderfossen 🤞😄

Bilen er da vanntett? :P

Men når det gjelder slike lyder, er like surt hver gang men er jo en lettelse når det ikke er noe som krever ekstremt med jobb.. Selvom det kan vel også være givende noen ganger

Håper det løser seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...