Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, sveigis skrev:

Dette var flott lokale Tore 😊

Der står den fint nå i de verste mndene.

Ja dæven, dette lokalet er knallfint for bilen å stå i 😃

Merket at selv om den sto i en garasje de to siste vinterene, så ble det kondens og det hang dråper under kanalene ved et par anledninger da jeg var innom og så litt til den. Og bremseskivene hadde rust på flatene.

Men i dette lokalet så er tempen stabil mellom 10 og 15 grader vinteren igjennom 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mortenej skrev:

Flotte lokaler! her får den det nok fint gjennom vinteren.

Ser ut som det er godt med plass rundt bilen, så slipper du noen som gnir seg helt intill bilen.

Ja veldig grei plass og liten fare for skader 😃 Sånn jeg forsto det så kommer ingen til å skulle flytte på noe eller være der inne denne vinteren. Utleier skal bygge en hems med furtebu og muligens en løftebukk til våren når alt har blitt flyttet ut 😄

Har nok grei økonomi denne utleieren. Han vurderte å kjøpe de syv andre lokalene på rekka, men var litt seint ute. Og han leide ikke ut til meg for pengene sin skyld. Tre tusen for en hel vintersesong er jo billig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Her har det skjedd ting siden sist jeg var innom 🤩 

Steike så flott denne er blitt, her har du lagt ned en formidabel jobb :bmw:

Sort sport skinninteriør å masse bra fix 😍 fikk di tatt kanalene dine i vinter?

Måtte bla meg et par år tilbake i tid her da jeg ikke har vert aktiv her di siste par åra 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2023 den 15.24, viggo E34 skrev:

Her har det skjedd ting siden sist jeg var innom 🤩 

Steike så flott denne er blitt, her har du lagt ned en formidabel jobb :bmw:

Sort sport skinninteriør å masse bra fix 😍 fikk di tatt kanalene dine i vinter?

Måtte bla meg et par år tilbake i tid her da jeg ikke har vert aktiv her di siste par åra 🙈 

Hei Viggo og takk for sist 😃

Ja kan vel si den blir mer og mer sånn jeg best liker en E34 😉

Artig at du gadd lese gjennom og fint at du liker det 😃

Nei kanalene er ikke fiksa enda. Firmaet som ga meg tilbudet, glimrer med sitt fravær. Så vurderer å kontakte noen andre og håpe på å få det fiksa for ikke så altfor mye høyere pris 🤞😅

Du da ? Noe nytt prosjekt ? Har ikke vært aktiv her inne siden jeg vinterlagret bilen. Men nå skal jeg få kikka litt mer på hva som har skjedd her inne i løpet av vinteren 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Nå er det lenge siden jeg har vært noe særlig aktiv her inne.

Bilen har stått tørt og varmt inne i et spella nytt lager. Så da jeg henter den så var det ikke et støvkorn på den 😃

Kobla på nylada batteri og fyra på første tørn. Gikk ikke surt engang. Rett i perfekt tomgang. Skulle tro jeg hadde parkert den i går 😂

Så nå står den igjen på gårdsplassen, etter først å ta den med på harrytur til Charlottenberg 🥴 30 mil kosetur 👍

Så hva er planene for denne i år ?

I fjor høst, før jeg lagret den, fikk den ny gummiforinger til automatkassa og nytt mellomaksellager, samt nye brilleforinger.

Planen i år er å montere sånne avstandsklosser for å kompensere for senkefjørene sånn at den skal slippe å få såkalt "Bump Steer"

Så var det disse kanalene da. Firmaet som har fitt meg tilbud, ser ikke ut til å bli enige med seg selv om når eller om de kan ta denne jobben, så får se om jeg kan finne noen andre.

Så er det no småtteri jeg trenger. Jeg trenger dekslene som dekker over der beltene kommer ut oppe på seteryggen og likeså de dekslene nede ved beltelåsene. Så hvis noen har slike liggende i svart, så hyl ut 😃

Så har Lille Sort fått på sommergummien og vinterhjula ligger nyvaska og klare oppe på hemsen i carporten.

Jeg slet litt den siste uka, med at antiskrens slo seg på når jeg svingte normalt og det gjorde såklart at bilen hakket og mistet kraft. Irriterende. Men dette retta seg da jeg skrudde ut abs-sensorene og rengjorde de ifbm hjulskiftet, så nå er den saken grei 😃

Men ser at kroken som sitter på mellompotta har knekt, så eksosen slår nedi tverrbjelken og skaper støy. Håpet nå er at dette kan sveises så jeg slipper å betale 5 lapper for ny midtre eksos 🤞

Lurer litt på om det også er litt slitte hovedforinger i bakstillinga, for det er blitt ulyder når jeg kjører på ujevn veg. Så jeg får kjøre opp på verkstedet en dag og be om en diagnose på dette og evnt få kjøpt inn nye deler hos Koed eller GS.

Men nå er ihvertfall sesongen i gang og femte sesong med 535’n er et faktum😃 Har aldri hatt en E34 så lenge 😂 Håper dere andre også er i gang og koser dere med bimmera deres 🥳🎵

IMG_0906.jpeg

IMG_0907.jpeg

IMG_0908.jpeg

IMG_0900.jpeg

IMG_0901.jpeg

IMG_0902.jpeg

IMG_0903.jpeg

IMG_0904.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigisTakk takk Jan 😃 Ja nå kan sesongen begynne 👍 Ja firråtredven er jo supertrofast og det er aldri noe alvorlig feil med den 😃 Startet og gått hver bidige gang siden jeg kjøpte den. Lille Sort er også veldig trofast, men her ser jeg for meg litt utgifter i form av vedlikehold. Men håper at det ikke blir altfor dyrt 🤞😅 

 @viggo E34Tusen takk Viggo 😃 Bilen er veldig hel og bra, men på ingen måte noen strøken bil. Alt ser bedre ut på bilder 😅 Men jeg liker den som den er og den har veldig mye nytt og er veldig bra stand 😃

 @Mortenej Tusen takk Morten 😃 Jeg er jo veldig fornøyd med bilen. Den er jo en veldig stødig bil som jeg kan stole på i lang tid fremover. Ja det var bare kos med 30 mils harrykosetur 😍 En god cruiser dette 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Blitt lite oppdateringer herfra 😅 Men bilen bare rusler og går som den skal, og siden jeg hater å vaske og gnikke på bilen og heller ikke har hatt noe overskudd til å utføre de småtingene jeg planla i fjor høst, så har det liksom ikke vært noe å oppdatere 😂

Men, som flere av dere vet, så oppdaget jeg jo at kanalene bak ikke var så proff utført som jeg først trodde. Jeg oppdaget jo under en vask, at det var en sprekk i lakken bak på kanalen og at det var en haug med sparkel som krakkelerte og falt av da jeg pirket.

Oppdaget da at kanalen kun var punktsveiset og påført rikelig med sparkel for å forme kanalen til riktig utseende.

Lenge har jeg forsøkt (etter skriftlig avtale/tilbud) å få karrosseriverkstedet jeg valgte, til å få utført jobben, men nå gadd jeg ikke mer rett og slett 🤬

Så i dag reiste jeg ut til ett av de gode gamle etablerte karrosseriverkstedene på Hamar og forklarte hva som hadde skjedd. Viste frem bilder av arbeidet som hadde blitt utført, dette for å forsikre verkstedet og fyren som så på dette for meg, at dette bør være rett-fram-arbeid siden det ikke er noe rustangrep. Dette likte han veldig godt og kunne derfor gi meg en ca fastpris på 15 tusen for å få dette gjort skikkelig 😃

Så den 27 juni leverer jeg bilen og det skal bli skikkelig tilfredsstillende å få dette gjort, for da har jeg en dønn solid bil 👍

Så når dette er gjort, skal jeg ta en dønn ærlig runde med meg selv. Da skal jeg avgjøre om jeg beholder bilen en stund til, eller om jeg velger å selge den.

Jeg må ærlig si at jeg ikke lenger føler den gleden ved å ha bil som hobby lenger. Men skal bruke de neste to mnd på å bestemme meg.

Men først ferietur ned til leiligheten min i Spania. Reiser neste lørdag 3 juni 🥳🎵 Kjenner jeg gleder meg veldig til å bare la hverdags og arbeidslivet fare av sted i tre uker og ikke tenke på en dritt 🥳🤘

IMG_0946.jpeg

IMG_0947.jpeg

IMG_0948.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du finner et verksted som kan få tatt disse kanalene, og få gjordt jobben skikkelig.

Fornøyelse for dem å jobbe på skikkelig bil og ikke EE registrerte Hondaer og Teslaer.....

 

Du må ikke selge denne nå :) 

Bil-hobby, som alle andre hobbyer, skal være en glede - selv om det er et ork innimellom. Så om gleden av å kjøre gml E34 og skru er borte, så er det jo forståelig at du går med tanker om salg.

Nyt ukene i Spania og koble av fra hverdagstresset!

Så kjører du denne gjennom sommeren og nyter en fantastisk E34!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

Godt du finner et verksted som kan få tatt disse kanalene, og få gjordt jobben skikkelig.

Fornøyelse for dem å jobbe på skikkelig bil og ikke EE registrerte Hondaer og Teslaer.....

 

Du må ikke selge denne nå :) 

Bil-hobby, som alle andre hobbyer, skal være en glede - selv om det er et ork innimellom. Så om gleden av å kjøre gml E34 og skru er borte, så er det jo forståelig at du går med tanker om salg.

Nyt ukene i Spania og koble av fra hverdagstresset!

Så kjører du denne gjennom sommeren og nyter en fantastisk E34!

 

Ja nå viser det seg at han som ga meg tilbud i fjor, ikke har alt på stell for å drive karosseriverksted. Han viser seg å ha vært lærling hos verkstedet som skal utføre jobben. Men han fikk gode skussmål. Så greia er nok at han ghoster meg pga manglende sertifikater.

Så det skal bli godt å få dette gjort på et sted som er et velrenomert firma 😃

Ja tipper det må være gøy å jobbe med et godt og solid karosseri 👍

Jeg har tatt kjappe avgjørelser tidligere som jeg har angret på. Det er derfor jeg skal bruke litt tid denne gangen.

Ja nå har jeg arbeidshelg og starter sommerferien nå førstkommende tirsdag 🥳 Har vært mye jobbing det siste halvåret så nå skal det bli godt med 36 sommerferiedager 😍🎵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En travel dag med fiks og pynt på tomta og vask av begge bila 😃

Marinerte også motoren med avfetting og fikk vasket den da jeg ikke har vasket den på over et år 😅

Den var slettes ikke ille i utgangspuntet, men litt svetting blir det jo og det var greit å få den klinisk ren igjen 😉

Hadde sikkert vært greit å få byttet bunnpannepakninga, men så lenge den ikke drypper så lar jeg den være.

Byttet olje og filter for et par uker siden. Den bruker ikke en dråpe olje eller kjølevæske, noe jeg stadig blir forundret over på en motor som nærmer seg 300k

Når jeg kommer hjem fra Spania så åker den rett på karosseriverkstedet, men når den kommer hjem så skal jeg få montert disse klossene som skal korrigere geometrien slik at den slipper såkalt Bumpstop.

Jeg vurderer også å kjøpe nye lister til dørene (de midt på) samt listene på fangerene samt Bmw-emblemene på panser og bakluka, da disse ikke er så pene lenger. 

IMG_0966.jpeg

IMG_0965.jpeg

IMG_0964.jpeg

IMG_0963.jpeg

IMG_0962.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...