Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

Legger ved noen bilder av panser slik det så ut før jeg lakket det på baksiden der det var så rustet. 

Kanskje like greit å spørre noen om de har et panser uten rust 🤔 83A6A437-4A0E-482D-B64F-E58CD113AD5C.thumb.jpeg.32e3af52bc81db3ffee75412b8a2478d.jpeg

Hvis du zoomer inn på venstre side på bildet, ser du at jeg har pusset og det er svart av rustomvandler. 18935C88-0DEE-4D83-AE3E-5E8F2DAC7253.thumb.jpeg.0446e03b9608b2c978fc6d5aab211b2a.jpeg

Etter puss og rustomvandler. 798E7F70-56A5-410E-B285-905EBFF3B077.thumb.jpeg.f832813dac8df3929b644ceb3667ac21.jpeg

Det var veldig rustent og fælt 🙈16344385-7CFE-49AE-B6C3-E4335CC8AAFF.thumb.jpeg.0ce31b8eba637784f8af1d1d7745b38d.jpeg

Hater rust !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ,ser jeg er blitt nevnt her :)

Er jo viktig med engasjement for å komme i mål.

Tro meg ,det er kaldt men alt går .

Ekstra irriterende er det da når naboen med dobbel garasje og steikvarmt inni,klager på kulde når han skal gjøre noe.

Men e46 :Ja de er i 2,5 .

323 er 2,5 og 325 er jo selvsagt 325 :),snertne biler og fine.

Angående panser Tore.

Er ikke mange lakkerere som vil at andre skal ta grunnarbeidet,da det blir mer rot for dem.

Men må da være noen som lakker dette billig for deg så lenge du ikke skal ha det diamantstrøkent?

Ser du nevner treff og representabel bil,det er tull Tore at bilen ikke er det.

Det har jeg lært meg ,det viktigste er at du kommer med det du har og har humør på treff.

Jeg har vært på mange treff og min bil er ikke strøken ,men aldri fått klage ,og det er skjeldent folk for på treff .

Så lag treff og kos dere .

Jeg skal ha Sveigis Bmw treff til våren igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Jeg har i grunn lyst på en e46 for synes det er er veldig pent karrosseri på de 👍 Så en slik brukis står på listen over biler jeg vil ha 😃 Finnes de med 2,5-liter bensin ?

Ja :)

323i er en 2.5l M52 med strupet innsug. 170hk, men om du bytter til M50B25 innsug (alternativt M54B30 på M52TU) og får en tune til det fra f.eks Fekzen.se, så skal den nok bikke over 200hk.

Ellers har du 325i som kom senere, da med M54 motoren på 192hk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Ok 😃 Har selv en e39. En 523i 

Jeg har i grunn lyst på en e46 for synes det er er veldig pent karrosseri på de 👍 Så en slik brukis står på listen over biler jeg vil ha 😃 Finnes de med 2,5-liter bensin ?

hehe jada de kommer i 2.5 har selv en 3l :P en 3l diesel og en 3l bensin xD e39´n er diesel og e46´n er bensin ^^
kjekke motore på begge! e46´n er definitvt morsomst! xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Freakshow E46 330i er absolutt en bimmer jeg kan tenke meg 😃 Så litt på finn.no og prisene var ikke akkurat avskrekkende heller 😃

Fikk mld fra en kompis. Han kunne opplyse at han har kjøpt seg kompressor og lakksprøyte, så da blir det å kjøpe orginallakk og få spraya panseret og de nye skjermene 🎉 Løsningene er aldri langt unna selv om en står og klør seg i ræva og lurer på hvordan det skal gå 😂

Jeg har flekklakkert og lakkert en god del med spraybokser opp gjennom årene og må si at jeg egentlig får det ganske bra til, men aldri lakkert med sprøyte og kompressor. Men tipper det ikke er noe vanskeligere 🤔

Så dette blir spennende ✌️

BDEC7B0E-8D54-4C57-A82A-AB73D6F83A46.thumb.jpeg.7beb95951515da034b0cca2148d9fba4.jpeg

Et meget mislykket forsøk på våtsliping etter å ha flekklakkert fronten av panseret 🙈

195BF4FF-23F3-43D8-98E7-D1C3E740A0B8.jpeg

58A24FB6-9586-4B54-A1F6-217B44C27192.jpeg

94C1F0C7-568D-4631-82BF-55221EFFB518.jpeg

6B4301D2-190D-46AE-9E2A-B57F713CCD57.jpeg

Endret av Bimmerlorris
Glemte å tagge et medlem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående den rusts. Finnes mange produkter for f eks syredupping. Jeg duppa ett gammelt rustent frontblekk for en god stund siden, ble som nytt😊og all gammel lakk, sparkel og rust forsvannt, og det fine er att det lager en utrolig "ruststøtende hinne" har lagret det u garasjen i ett år nå, og ikke anntydning til rust, fortsatt bare bart stål. Er du interissert kan du sende meg en pm så kan jeg undersøke hva produkt jeg brukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F181632426958

God lørdag formiddag 😃 

Jeg er veldig i tenkeboksen på en skikkelig overhaling av toppen. Det er jo som tidligere nevnt, et ganske høyt oljeforbruk og henging på turtall. 

Det er et skikkelig irritasjonsmoment dette her, så tenker så det knaker, men er så usikker på hva som lønner seg. Jeg er jo en rastløs og utålmodig sjel og har jo lyst til å rægge firråtredve til våren, men det hadde jo vært fint å fått motoren 100% først 🤔 

Men klart, det er jo en sjanse å ta. Det er jo ikke sikkert at motoren blir bra, kun ved overhaling av vanos og ventilseter. 

Samtidig har jeg en følelse av at den nedre delen av motoren er i god skikk. Den er jo sterk og drar godt. Og disse motorene er jo ikke kjent for å slite med dårlige stempelringer. 

Så hva er det mest fornuftige, økonomisk og trivselsmessig, for å si det på den måten ? Den starter og går fint hver gang 🤔 

Skal jeg ha denne bilen som et langtidsprosjekt og skru toppen av den ? Jeg er ingen holden mann, så dersom jeg velger å overhale, blir det nok ikke noen kjøresesong 2018. 

Samtidig har jeg overhode ikke hastverk med denne bilen. Jeg har igjen 1 år med nedbetaling av lån på alt jeg har lagt i bilen av deler og fix. Det hadde vært gøy å bli ferdig med lånet også, før jeg tar den skikkelig i bruk. Godt å føle at bilen bare er min (gjeldfri bil) 😂 

He he masse tanker som surrer og jeg har en del utgifter på 39’n for å få den EU-godkjent og som jeg er nødt til å prioritere først. Så jeg får fortsette å filosofere rundt fornuft og følelser og ikke forhaste meg. 

Men for å avslutte innlegget med det jeg startet det med; linken jeg la ut, er disse ringene alt som trengs for å få vanos bra ? Tips og tilbakemeldinger tas i mot med takk og bukk 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig ville nok heller lett etter en bra brukt motor. Denne har vel såvidt jeg husker gått ganske langt? Får jo som regel tak i solide motorer med ganske lav km for greie summer, spesielt kontra å bruke masse penger på overhaling av toppen uten garanti for at motoren blir helt bra av den grunn. Så kan du heller bare bruke bilen framover med motoren som står i uten å være redd for om den ikke er helt frisk hvis du uansett skal bytte den ut :) My two cents.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gabz Takk for svar :-) Men i følge Andreas skal ikke denne motoren ha gått så altfor langt. Bilen nærmer seg 370k men motoren skal ha gått 200+

Som sagt så er jeg veldig i tenkeboksen og i grunn så har jeg lyst til å beholde det som er der og gjøre det beste ut av den slik :wink: 

Men hverken Andreas eller jeg er 100% sikre på km-stand på motoren. Hadde det ikke vært for oljeforbruket og det at den har denne rare hengingen på turtall når jeg slipper gassen, så hadde det ikke vært tvil om å la den være som den er. Motoren trekker veldig godt og føles veldig frisk. Den var veldig kjapp opp til 200kmt og hadde masse power igjen.

Men klart, skulle det dukke opp en grei Non-vanos-motor, så skal jeg absolutt vurdere et motorbytte, sterkt :-) Har mest lyst på en Non-vanos, da det er det som satt orginalt i den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah skjønner, daså. Husket bare noe med 300, jeg, haha. Ser dilemmaet her, står respekt av å pumpe liv inn i det man har fra før, så lenge det er det logiske og fornuftige valget. Dog samtidig litt vanskelig å få helt roen når man ikke kjenner historikken til motoren ordentlig. Hmm :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gabz Ja, jeg kjenner jeg må ta et valg. Bingo er det jo nesten uansett når det gjelder gamle brukte motorer :wink: 

Er jo ikke hverdagskost å ramle over en motor som en kan være kjempetrygg på at er i god stand. Veldig sjelden å komme over en motor med lav km-stand der eier velger å ta motor ut. Det må jo nesten bare handle om kollisjonskadet bil eller motorbytte pga bytte til større volum eller turbo. 

Stig Linløkken på E34-Norge skal selge en non-vanos, men det er uten topp og hvem selger en løs topp liksom ?? Det er derfor jeg tenker mye på det å sjanse på motoren som sitter i. 

Men du da ? Hvordan går det med bilen/bilene dine ? Kikka litt på tråden din og må si at du er en handlingens mann :-) Du får virkelig gjort ting :-) Virker som du er flink til å mekke og skru :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja, ser absolutt den! Blir spennende å se hva du ender opp med å gjøre :) Går fint med de! E28 og MX5 står trygt på lagring i varm og tørr garasje, og 530D starter og går problemfritt hver dag nå. Så det er deilig. Rydde opp i litt småting på 530 gjenstår også bare bruke den fram til våren og selge da når jeg skal hente ut de andre. Så er jeg ikke helt sikker på om jeg skal gå all-in på E28 og bruke den framover da eller om jeg skal selge den og heller kjøpe noe nyere (F30 e.l.). Føler liksom det burde være en søndagsbil, men det har jeg jo allerede i MX5'en. Har nesten ikke samvittighet til å bruke den som daily heller, haha. Må få kjent litt ordentlig på den og bruke den på masse turer i sommer så får jeg se hva jeg føler da. Og takk for fine ord! Prøver iallefall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gabz Den 530`n, er den bra ? Er vel en fin motor i de som trekker godt ? Er vel nærmere 200 hester i den ? Er ikke så veldig glad i diesel. Ikke spør meg hvorfor. Kanskje fordi jeg er halvgammal og husker hvor elendig det var med gammal sur diesel uten turboer :-P Vet jo at det er noe helt annet i dag. Strengt tatt burde jeg jo hatt en dieselbil, mtp det å ha en mer økonomisk hverdagsbil. Samtidig kjører jeg ikke så veldig mange km i løpet av året, så jeg har sagt til meg selv at jeg prioriterer å ha det denne utgiften jeg har og drite i forbruk og bensinutgifter :-) 

Ser fin ut den E28`n din da :-) Ikke noen rakett, men det er jo sekser og fin lyd :-D Har du tråd på den ? Så ikke slik ut... Kan du si litt om tilstand på den ? 

Ja jeg er spent sjæl på hva jeg skal gjøre med 525`n min :wink: He he, skal ikke være så lett :-P Jeg har ikke så god råd, så dersom jeg velger å overhale toppen, kan det se mørkt ut for no kjøring i år. Det er ikke så mange kronene igjen når de faste utgiftene er betalt dessverre. Men i slutten av året har jeg nedbetalt lånet jeg har på bilen og det jeg lånte for å handle inn alt jeg har kostet på den, så da har jeg en fire fem lapper ekstra å rutte med i mnd :wink: Da er det mye lettere å legge penger i en skikkelig overhaling. Det koster vel fort en 12-20 lapper å få en topp totalt overhalt ? Eller tar jeg feil ? Kanskje billigere dersom jeg demonterer alt selv og bringer delene selv til overhaler ? Er litt gul, grønn og blå på dette her :-P He he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mossebmw Takk for svar :-) Nå har jeg fjernet den rusten jeg har funnet på bilen. Er det noe navn på denne syreduppen du snakker om ? Er det mulig å male denne duppen på steder der man har fjernet rust ? Jeg skal senke tanken på bilen i løpet av vinteren for å bytte noen bensinrør og da skal jeg også fjerne rust, som sikkert har fått festa seg oppunder der :wink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bimmerlorris changed the title to Lorriz 525i og 535ia fra side 32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...