Gå til innhold

Lorriz 525i og 535ia fra side 32


Bimmerlorris
 Share

Anbefalte innlegg

I går kveld satt jeg og var i tvil om hvorvidt jeg skulle gjøre et forsøk på justering av ventilene eller ikke. Satt og grublet et par timer på dette, men endte opp med å beslutte topplokkfix. 

Så gikk i gang med friskt mot. 

Fulgte Bentley sin oppskrift, men kjente at jeg begynte å få mer og mer hodepine 🤯

Fikk dog begynt å demontere litt og tømt den for kjølevæske. Men da jeg kom til å få av fuelrails, skjønte jeg null og nix. Hadde så skallebank at jeg ikke klarte å fokusere heller, så måtte bare kaste inn håndkle. 

Jævlig ergelig mtp at jeg hadde kjørt 10 mil for å komme dit og at jeg dagen før også hadde gjort bomtur (vannlekkasje og drit)

Så nå har jeg kjørt til sammen 40 mil og bare såvidt fått begynt på dette 🤬

Så en frustrerende greie til.

Da jeg skulle jekke opp bilen for å få plass til bøtta som skulle ta imot kjølevæsken, hørte jeg et lite dunk. Og hva var det ? Joda jekkfestet venstre foran ga etter 😢 Og da så jeg også at det så lite pent ut.

Så da vet jeg at ihvertfall fremste del av kanalen der må fikses. 

Er redd det er mye rust som må fikses på denne bilen. Men sånn er det å handle bil usett 🙈 

Men dette må jeg bare akseptere. Denne bilen skal uansett fikses opp 100%. Det betyr at uansett hvor ille det er, så skal jeg få det gjort. Må jeg refinansiere lånet for å få det fiksa, ja så blir det sånn 😉

Skal begynne å søke litt rundt for å høre på pris for kanalfix/bytte.

En annen ting. Jeg lurer på om gode sveisere kan sveise på bunndel av en ny framskjerm i stedet for å bytte skjerm og lakkere den. Bilen er såpass fin lakken at jeg er redd for fargeforskjell. Så dette må jeg få sjekka ut. 

Ja ja, blir en del nedturer når man driver med bilhobby, men begynner å få litt erfaring på dette nå og gidder ikke lage noe drama lenger 😂

Det var dagens øppdeit fra Lorriz 😉37BED07C-93E6-416C-9A04-240E50796843.thumb.jpeg.684fb8606ea260e7bf7435b4d4ba2534.jpeg

Ett stk råttent jekkfeste 🤬

FE619C97-4498-432A-AE05-5754B661FD06.jpeg

662A1EF5-7A9A-4594-AA3E-12B33F59690C.jpeg

91FAC024-F372-4CEC-B95B-F4E901B44095.jpeg

E0D8017E-A4F2-4FB8-830F-9243BBE3263D.jpeg

1B19A6BE-1428-4AE2-A82C-10A993B0DF40.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her begir du deg ut på et felt som er langt utenfor mitt område ,nemlig topplokk demontering .

Fy søren,du skal ha for innsatsen:).

Så jekkfestet ville ikke mer nei?

Men her har du mange greie løsninger på det ,for en som sveiser.

Ser du nevner bytte nedre del av skjerm.

En som kan sveise fikser det greit .Da slipper du fargeforskjell og alt dette .

Det samme må jeg gjør på min 28 venstre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, sveigis skrev:

Ja her begir du deg ut på et felt som er langt utenfor mitt område ,nemlig topplokk demontering .

Fy søren,du skal ha for innsatsen:).

Så jekkfestet ville ikke mer nei?

Men her har du mange greie løsninger på det ,for en som sveiser.

Ser du nevner bytte nedre del av skjerm.

En som kan sveise fikser det greit .Da slipper du fargeforskjell og alt dette .

Det samme må jeg gjør på min 28 venstre side.

He he nåja, tror nok du hadde fiksa motormekk minst like godt som meg Jan 👍 Med god tid og Bentleymanualen så går det i grunn greit, selv om jeg måtte kaste inn håndkle i dag. Hodepinen gjorde meg helt ute av stand til å tenke klart. 

Får gå på med ny giv en annen dag. 

Ang rusta så legger jeg det helt vekk frem til jeg har fått fiksa denne maskina 😉 Det er mer enn nok for øyeblikket 😂 Greit å ha bilen flyttbar, for denne rusta må jeg få fiksa på et karosseriverksted eller hjemme hos noen som sveiser. Dette skal gjøres 100%

Ja siden bilen er så pen i lakken, tenker jeg at det kanskje er lurest å få sveisa på nye nedre del. 

Ja du tenker som meg ? Kappe og sveise på friskt stål ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Så kjedelig med jekk festet da, typisk! Men en god lakkerer bør kunne klare å bytte fremskjerm og lakke denne uten fargeforskjell. Det er bare å være nøye og pirkete det 👍

Problemet med lakken ,er nok det er veldig fargeforskjell i nyansen på ny og gammel og selv om man er aldri så dyktig ,kan man ikke trylle med sånt .

Men nå idag kan man vel scanne lakken sånn at den blir rimelig lik ,selv med falmet lakk osv ?:)

Men dette vet de som lakkerer ,da jeg er usikker .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å scanne lakken.. Det blir eksakt likt.. Jeg scannet lakket på E24en jeg hadde. Alle omkringliggende paneler ble scannet og fikk 100% match på en nyanse av Brilliantrot. Fikk blandet tynnerbasert lakk i den fargen, og lakkerte ny frontspoiler.. Det ble 100%.

Når det gjelder ventiler. Kan du ikke måle med søkerblad og i det minste kontrollere åpningen før du går løs på demontering? Har ikke sett noen bilder av knastene som beviser at kammen er betydelig slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar 😃

@Fredrik 90 Huff ja, kjipt med denne rusta, men ikke overrasket. Kan ikke bli det når man kjøper E34 😂 Og at den i tillegg har rusla rundt i Osl, Drammen og Rogaland 🙈 Skulle ha kjøpt den på Finnmarksvidda 😂

@sveigis Er det ikke lett å skaffe en uorginal skjerm til disse 28’ene ? Har ikke Koed skjermer til E38 ?

@FredrikE24 Ja kanskje bare ta med skjermen og få de til å scanne den ? Hørt en del om st dette kan funke godt. Skal uansett kontakte en del karosseriverksteder ang pris på nye kanaler. 

Ang toppen så er jeg allerede i gang med å demontere. Har bestemt meg for å overhale skikkelig og vite med sikkerhet at alt er i topp stand. Det får koste hva det koster. Greia er at jeg endelig har klart å skaffe en 535 med automat og som i tillegg er veteran neste år, så her skal alt opp i topp stand uansett kostnad. 

Endret av Bimmerlorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Zeveren Takk for at du tilbyr deg å hjelpe 🙏 Men sånn det kan se ut nå, så blir det nok en god del større rust-reparasjon og tenker jeg skal få dette gjort på et verksted. Og vil helst ha bilen på et verksted i nærheten slik at jeg kan følge med litt selv underveis 😃👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Ja Tore , hvordan har det gått denne uken på 34en?

litt spent på opd her 😀

Hei Jan 😃

Nei denne uken har jeg jobbet så mye at jeg ikke har orket å reise den lange turen bort til garasjen. 

Men uka er ikke slutt. Jeg fikk en liten motivasjonsknekk da jeg fikk dundrende huepine sist jeg var der (10 feb) og måtte reise med uoppgjort sak 😢

Men tenker jeg reiser utover etter morgenkaffen i morra og gjør et tappert forsøk på få løsna og demontert alt rundt toppen og deretter demontert toppen, kam, vipper og akslingene. 

Disse klipsene som holder fast kontaktene til dysene er jo så trælete å komme til, så de er en solid utfordring for meg. Så det er nesten fristende å bare røske driten av og håpe det ikke blir sjebnesvangert 😂 Men skal gjøre mitt beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Hei Jan 😃

Nei denne uken har jeg jobbet så mye at jeg ikke har orket å reise den lange turen bort til garasjen. 

Men uka er ikke slutt. Jeg fikk en liten motivasjonsknekk da jeg fikk dundrende huepine sist jeg var der (10 feb) og måtte reise med uoppgjort sak 😢

Men tenker jeg reiser utover etter morgenkaffen i morra og gjør et tappert forsøk på få løsna og demontert alt rundt toppen og deretter demontert toppen, kam, vipper og akslingene. 

Disse klipsene som holder fast kontaktene til dysene er jo så trælete å komme til, så de er en solid utfordring for meg. Så det er nesten fristende å bare røske driten av og håpe det ikke blir sjebnesvangert 😂 Men skal gjøre mitt beste. 

Ok skjønner .

Blir spennende imorgen evntuelt da .

Må si du er flink ,denne jobben hadde jeg ikke begynt på tror jeg :).

Anbefaller å prøve å få klipsene av hele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...