Bimmerlorris Skrevet Juli 17, 2019 Forfatter Skrevet Juli 17, 2019 Ang fremskjermene så er tanken at jeg kjøper uorginale skjermer og kapper nedre del av dem og får sveiset disse på orginalskjermene. Da slipper jeg å betale dyre dommer for lakkering også. Det er noe rust i buene, men stålet virker solid, så dette pusser jeg rent og lakkerer selv. Begynner å få grei teken på lakkering 😃 Skryte skryte 😂👍
sveigis Skrevet Juli 17, 2019 Skrevet Juli 17, 2019 Her brukes tiden til fornuftige ting Tore og det liker jeg godt.😀 Gidder ikke å nevne hvor bra det blir ,da jeg vet at dette blir knall . Altså ser du bruker epoxy ,noe som er suverent uten tvil . Men ser og du skriver rester av bengalakk,bruk det hvor du vil Tore . Jeg har slipt ned masse oppi gjennom ,brukt div omvandlere ,så benga og evnt tektyl,og der har aldri kommet en noe med den behandlingen . Så jeg hadde brukt rester av benga der du ikke skal lakkere osv. Igjen meget bra alt Tore 😀😀
Bimmerlorris Skrevet Juli 17, 2019 Forfatter Skrevet Juli 17, 2019 (endret) Takk for det Jan 😃🙏 Ja jeg koser meg veldig når jeg driver med dette i sommervarmen 😃 Ja på lakksjappa her så anbefalte de på det sterkeste å bruke epoxy under teppet. Og det fordi der kan det bli klamt og epoxy gjør det behandlede området lufttett og mindre fare for ny rust. Men kan jeg bruke benga oppå grunninga (bak locari) og tykk understellsmasse oppå der igjen ? Ja dette er vel anvendt tid Jan 😃 Er veldig glad i denne hobbyen 👍 Endret Juli 17, 2019 av Bimmerlorris
sveigis Skrevet Juli 17, 2019 Skrevet Juli 17, 2019 Ja jeg hadde brukt benga der uten problem og med tektyl oppå der igjen uten problem .😀 Hvertfall der du har stål/grunning. Bra du koser deg med den . Ting er liksom mye gøyere da ,enn om alt blir ork.. Og ork føler jeg over e34en min for tiden dessverre ,men det går over nå straks 😀 Derfor har jeg satt min e34 helt til side nå til jeg er ferdig med EU på e28en. Da skal den gjennom en større jobb. Har kjøpt masse inn som venter og der kommer en større oppd på dette senere i sommer.😀
Mortenej Skrevet Juli 18, 2019 Skrevet Juli 18, 2019 Godt du avdekker dette Tore. Teppeløft på E34 er litt nervepirrende. Er jo de kjente rust problemene du har avdekt her, og ikke verre enn at det burde være mulig å få rettet på. Godt når slikt er fikset, da sitter du der med en solid og hel bil, og ikke minst, med en flott motor noe annet en 520/525 den bilen der. Ang Epoxy, så har jeg sett Hagmanns 2K på Jula, til halve prisen av hva lakksjappa her i byen skulle ha. Desverre var jeg ikke smart nok til å ta med meg en boks.... Når det gjelder skjermene støtter jeg deg i å kjøpe uorginale og sveise på. Hadde mindre angrep enn hva du viser og bygde opp dette med å brette metall selv, var en utrolig tidkrevende jobb, men lærerikt . sveigis og Bimmerlorris reagerte på dette 1 1
Bimmerlorris Skrevet Juli 18, 2019 Forfatter Skrevet Juli 18, 2019 1 time siden, Mortenej skrev: Godt du avdekker dette Tore. Teppeløft på E34 er litt nervepirrende. Er jo de kjente rust problemene du har avdekt her, og ikke verre enn at det burde være mulig å få rettet på. Godt når slikt er fikset, da sitter du der med en solid og hel bil, og ikke minst, med en flott motor noe annet en 520/525 den bilen der. Ang Epoxy, så har jeg sett Hagmanns 2K på Jula, til halve prisen av hva lakksjappa her i byen skulle ha. Desverre var jeg ikke smart nok til å ta med meg en boks.... Når det gjelder skjermene støtter jeg deg i å kjøpe uorginale og sveise på. Hadde mindre angrep enn hva du viser og bygde opp dette med å brette metall selv, var en utrolig tidkrevende jobb, men lærerikt . He he ja jeg har bare hatt én E34 uten hull i innerkanal eller gulv 🙈 Og det var min forrige 535i. Men den var jo noe helt for seg selv 😍 Makan til bil !! Skulle gjerne hatt tilbake den. Ja 535 er noe spesielt synes jeg. Jeg er mest glad i rekkesekser, men byr det seg en mulighet for 540i en gang, så skal jeg ikke blånekte 😂 M5 spørs det om jeg får mulighet til, men skal ikke nekte da heller 😉 Akkurat, så dumt at jeg ikke så at Jula har slikt da gitt 🙈 Men men har nå uansett handlet og nå er det fiksa. En femtilapp eller to ekstra skal jeg vel tåle 😂 Ja du forma stål selv du !! Dæven, der er ikke jeg enda, for å si det mildt. Jeg er ingen feinchmekker og har ofte ti tommeltotter når det kommer til geometri 😂 Så rustsveising og plateknekk overlater jeg til de proffe. Nå har jeg egentlig bare ett ønske, og det er å få denne bilen ferdig fiksa. Ønsker bare å kjøre den og holde den vedlike 😃 Mortenej reagerte på dette 1
Mortenej Skrevet Juli 18, 2019 Skrevet Juli 18, 2019 (endret) Ja, skulle gjerne hatt større motor, men så er det dette med økonomi da... men som med deg, sier ikke nei om muligheten til en 540/M5 byr seg, selv om det er 6'er lyd som gjelder... Ser ut som om mange M5'er og 540 har levd et hardt liv og de som er i god stand er prisa deretter. Får kose meg med 2 liter og automat intill videre. Har ikke kjøpt min for fart og spenning, men kose kjøring. Aktiv kjøring overlates til F10 og 3liter Fy som det flytter på seg når den får litt trykk på høyre pedal. Endret Juli 18, 2019 av Mortenej Bimmerlorris reagerte på dette 1
Bimmerlorris Skrevet Juli 18, 2019 Forfatter Skrevet Juli 18, 2019 Jeg har i grunn null behov for stor motor. Hadde brokaten som jeg kalte den. Toliter og automat det også. Kosa meg glugg med den også 😃 Mye av grunnen til min intr for 535i er at disse begynner å bli sjeldne. Så ønsker å få den i fin stand, for den kommer da aldri til å falle i pris. Sitter på en liten haug med verdi dersom økonomien skulle knipe 😉 Mortenej reagerte på dette 1
Bimmerlorris Skrevet Juli 19, 2019 Forfatter Skrevet Juli 19, 2019 Den som leter, finner. Jobber med venstre hjulhus foran i dag. Ferdig med venstre. Godt jeg klorer og rasper på den gamle rustbeskyttelsen. (Kunne sikkert klort mer 😂) for fant et hull og noen områder der det måtte pusses ned på denne siden også. Ingen hull på høyresiden da. Så da var det å pusse fram til blankt stål, Ferrobet, 2k epoxy, bengalakk og skal oversprøyte med tykkflytende etterpå. Så skal innerskjermene dynkes i prickbort og vaskes rene før jeg monterer de og skjermene igjen. Har også fått ut teppene i dag. Dette for at ikke noe skal ligge skjult når jeg drar på karosseriverksted-turné 😉👍 Ferien begynner på mandag, så tenker jeg starter da. Kjenner jeg er veldig spent på dette og håper jeg kan få dette gjort på budsjettet jeg har. Ca 10k pr side 🙏 Har bestilt framskjermer og kanaler hos Koed i dag. Kjenner jeg er litt lei meg for at jeg ikke har råd til orginale deler denne gangen. Men sånn er det. Jeg senker nok verdien en del ved å gjøre dette. Men men... Men den er enda mindre verdt med rustne kanaler 😉 fxslin reagerte på dette 1
Bimmerlorris Skrevet Juli 19, 2019 Forfatter Skrevet Juli 19, 2019 Siden det er så inn i hel*%##^te mye rustbeskyttelse og påfølgende mengder med jord og sand som har festa seg utenpå der igjen, så valgte jeg å marinere hjulhuset med prickbort og fikk bort det meste. Gjorde prosedyren to ganger og nå får det lille som sitter igjen bare få sitte der. Nå skal dette få tørke 100% før jeg legger på ny tjukkmasse. Fint å se at det ikke var kommet noe rust av betydning bak gørra 😃 Så skal den samme prosedyren gjøres på andre siden. Må bare vente til bengalakken har herdet skikkelig. Resultatet etter to runder med prickbort og intens høytrykkspyling. Ble jaggu rent 😃 Bare en liten svart flekk igjen. Sånn var nesten hele området 😡 Makan til klin !! Siden bilen aldri mer skal kjøres i salt og drit, skal jeg ikke kline på no nytt her. Kun hjulhusene. Lettere å oppdage dersom rusten SKULLE begynne å komme 😉 innerskjermene var så utrolig fulle av grisete guffe. Men nå går det an å ta på dem uten å måtte dusje etterpå 😂 Grunning og benga over en bitteliten lapp med båtfix. Når dette har fått herdet skikkelig, skal denne siden også dynkes i prickbort og spyles tilbake til orginal-rustbeskyttelsen. I morra, når svartflekken har fått herdet skikkelig, skal dette hjulhuset tilbake til orginalbeskyttelsen. Det er lag på lag på lag med gammal beskyttelse 🙈
Gabz Skrevet Juli 19, 2019 Skrevet Juli 19, 2019 Respekt for å tørre å ta opp alt av kriker og kroker, finne det som er av skummel rust og fikse alt Lønner seg absolutt til slutt når bilen er solid og rustfri igjen og man kan trille videre med god samvittighet, blir brått verdt all jobben da. Stå på! Bimmerlorris reagerte på dette 1
Bimmerlorris Skrevet Juli 20, 2019 Forfatter Skrevet Juli 20, 2019 6 timer siden, Gabz skrev: Respekt for å tørre å ta opp alt av kriker og kroker, finne det som er av skummel rust og fikse alt Lønner seg absolutt til slutt når bilen er solid og rustfri igjen og man kan trille videre med god samvittighet, blir brått verdt all jobben da. Stå på! Takk for det Gabz 🙏 Er en nysgjerrig kar serru; "hva er det for no bak her’a ?" 😂 Ja blir nok bil av denne her også etterhvert 😃
Bimmerlorris Skrevet Juli 24, 2019 Forfatter Skrevet Juli 24, 2019 Noen dager siden jeg gjorde noe. Været var kaldt og bløtt, men i går kom godværet, men da var jeg med datteren min til Drammen og så på en Polo som skulle være så fin. Makan sier jeg !! Ikke kjøp bil av han i Drammen som har firmaet "Vanvittig billige biler" for han enten kan null om biler, eller så er han en stor svindler. Da datteren min og jeg kjørte rundt i buen der for å få en feeling på bilen, holdt hun på å kjøre i ræva på bilen foran seg da den bremset. Så vi stoppet på nærmeste mulig sted og tok en titt på bremsene. Herregud så farlig bil. Bakskivene var helt gjenrusta og null funk. Foran var det bare et lite felt som var blankt av klossene. Faen til fyr altså. Er riktignok vårt ansvar og kikke litt rundt bilen før kjøring, men dette birde selger sett i forkant. Dessuten gikk bilen som en bøtte med møkk. Så der var det også noe alvorlig gæernt. Jeg prøvekjørte en Polo 1,2 med 55 hk tidligere på dagen og den gikk som en rakett i forhold. Denne hadde 1,4-literen på 75 hk. Nei makan til drit sier nå jeg. Og datteren min var jo sååå skuffa siden vi hadde fått beskjed om at bilen var grei. Så nå må vi bare lete videre. Nok om det. Så i dag har jeg fått rengjort hjulhuset på venstre side også og nå står dette og tørker. Siden det er så varmt i dag, tipper jeg at det kan påføres tykkflytende allerede i dag. Men skal forsikre meg først. Har fått sprayet høyresiden i dag, så nå skal dette også få stå og lufte seg før jeg monterer innerskjermene. Planen nå er å få dette fix ferdig og så montere førerstolen og deretter reise og få karosseriverksteder til å gi meg en ca pris på rustfix. Nå står alt åpent og det burde være lett for dem å se hva som må gjøres. Så håper på en deal med én av dem slik at jeg har en plan etter sommeren. Når det er i boks så blir det å montere sammen alt jeg har demontert og så skal den bare brukes resten av sommeren 👍 Skal på roadtrip herfra til Limfjorden (Danmark) og noen dager der, før jeg kjører videre til Helsingør og fergen over til Helsingborg og så sørover til Malmø, Ystad, Öland og så skrått over gjennom landet til Innsjøen Vëneren og derfra til Karlstad og så hjem igjen til Hamar. Ca 200 mil. Men spørsmålet er om jeg skal bruke denne eller Corsaen min 🤔 Sikkert et lett valg for de fleste av dere, men må innrømme at jeg storkoser meg i Corsaen. Så driftsikker og morsom. Og folk smiler og synes den er kul 😃 Får mer nikk og anerkjennelse av folk når jeg kommer i den enn med Bmw’n. Synd men sant. Ja ja, har da noen få dager å bestemme meg så finner nok ut av det. Ankepunktet mitt for ikke å bruke bimmer’n er at jeg føler den er så uferdig med disse rustne kanalene og framskjermene. 1 stk flaske med dette. Først halvparten, 5 min virke og spyl. Deretter vente 1/2 time så ny runde med resten av flaska og spyl. Funka veldig fint. Ser kanskje ut som det er igjen mye rester, men bildet bedrar. Det er ikke mye. Så dette skal sprayes så fort det blir tørt. Høyresiden nesten ferdig. Gikk tom så skal kjøpe en boks til etterpå 👍
Mortenej Skrevet Juli 25, 2019 Skrevet Juli 25, 2019 Flott Tore, godt å få av all gammel møkk i innerskjermene, så får du både kontroll på tilstanden og få lagt på ny beskyttelse. Bimmerlorris reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå