Jump to content
Bimmerlorris

Lorriz 525i og 535ia fra side 32

Recommended Posts

På 24.7.2020 den 18.01, sveigis skrev:

Ja er rart det med disse bilene hvor gode de er å kjøre .😀

Satt og tenkte det samme her en kveld .

De er jo gamle nå ,men likevel så er de vel så gode å kjøre som nyere mellomklasse biler 😀

Ja du verden, denne er bedre å kjøre enn det meste annet jeg har kjørt. Den forrige 535’n min hadde coilovers og var superlav og stiv. Denne føles mye bedre å kjøre med vanlig senkesett☺️ Merker at den har nytt senkesett og poly i ræva. Sitter veldig godt på veien og i svinger. Veldig retningsstabil til E34 å være med senk 😅

Har igjen vært på langtur uten å få somla meg til å ta bilder 🤷‍♂️🙈😅 Denne gangen tok en kompis og meg, turen til Karlstad og derfra nordover til Sälen og ned til Trysil og så hjem. 70 problemfrie mil. Helt magisk å kjøre på svenske "stuegulv-veier" uansett hvor i sverige man kjører 😍 Da jeg kom hjem, hadde jeg nå kjørt ca 170 mil og oljenivået står fremdeles på full 👍 Den bruker rett og slett ikke en dråpe olje eller kjølevæske. Og eksostuttene er like blanke. Det er litt anderledes enn hvordan det var med 525’n 😅 Den ble kølsvart på tuttene etter kun noen få mil og skulle ha én liter olje pr 60-80 mil. 🙈 Så kan vel konkludere med at denne motoren er i topp stand, også etter overhaling av toppen 👍

Veldig bra at du får brukt denne Tore.

Jeg har fått et enda bedre forhold til E34 nå etter å brukt den i sommerferien, selv om det kom en overaskelse halveis i ferien. Som du skriver så koser vi oss så mye at vi glemmer å ta bilder av turen :). Er noe eget med kjøreegenskaper og lydnivå i disse som overgår mange av dagens mellomklasse biler.

Herlig at oljeforbruket er null, solid motor som gir deg mange mil med glede fremover.👍

20 timer siden, Mortenej skrev:

Veldig bra at du får brukt denne Tore.

Jeg har fått et enda bedre forhold til E34 nå etter å brukt den i sommerferien, selv om det kom en overaskelse halveis i ferien. Som du skriver så koser vi oss så mye at vi glemmer å ta bilder av turen :). Er noe eget med kjøreegenskaper og lydnivå i disse som overgår mange av dagens mellomklasse biler.

Herlig at oljeforbruket er null, solid motor som gir deg mange mil med glede fremover.👍

He he, ja man får et veldig spesielt forhold til disse bilene når man blir eier av dem og får kjørt de litt. Det er jo en grunn til at jeg eier min niende e34 😂 Og ja, denne motoren har nok fått god pleie i livet sitt. Den nærmer seg jo 300k og jeg er overveldet over at den nekter å supe noe olje 🥳😅👍 Som jeg skrev i kommentaren på tråden din, så får jeg også lete frem litt motivasjon og sjekke tilstanden på caliperene bak. Kanskje er jeg heldig å finne ut noe og dermed kanskje eliminere denne vibrasjonen jeg får i 90 🙏 Er lov å håpe ihvertfall 😅👍