Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er litt sår i pungen etter all melkingen bilen har drevet med i det siste (dyser, NOX-sensor og andre kostbare saker), så jeg lurer på om noen kan låne meg en fungerende fjærspenner til E90 med M Sportfahrwerk (front) så jeg kan bytte dempere? Edit: Oslo/Akershus er kanskje verdt å nevne

Har vurdert biltemas kamikaze-klemmer men registrerer at det er delte meninger om de funker eller ikke siden det er så lite og komprimere på. De har kommet med en nyere type http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Fjarspenner-2-stk-2000038106/ som ser ut til å kunne komprimere mer enn den gamle http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Fjarspenner-2-stk-2000017004/ Funker de eller ikke?

Endret av Nexttron
Skrevet

Jeg har brukt gamletypen fra Biltema til mange fjærjobber. Bl.a e46, e39 og e61.

Funker dei, men er nok litt kamikaze ja, og mye styr for sliter som regel med og få fjæra nok sammen. Såg jo litt bedre ut dei nye. 

Kom gjerne med erfaring med dem om du kjøper, da jeg aller helst vil ha noe annet enn førstegen. Biltema klemmer

Skrevet

Du kan sikkert få det gjort relativt rimelig om du leverer løse fjærbein til et verksted sammen med nye dempere. Det bør de greie å bytte på kort tid.

Skrevet
14 timer siden, Skulebollen skrev:

Jeg har brukt gamletypen fra Biltema til mange fjærjobber. Bl.a e46, e39 og e61.

Funker dei, men er nok litt kamikaze ja, og mye styr for sliter som regel med og få fjæra nok sammen. Såg jo litt bedre ut dei nye. 

Kom gjerne med erfaring med dem om du kjøper, da jeg aller helst vil ha noe annet enn førstegen. Biltema klemmer

Ser hva du mener; https://youtu.be/AxrNSYCNLDA?t=3m49s han figuren her flytter dem mer enn en gang :D
Har kjøpt de allerede så jeg skal ha noe annet å gjøre enn å male egg de neste dagene, så ja de skal prøves.

12 timer siden, E.C. skrev:

Du kan sikkert få det gjort relativt rimelig om du leverer løse fjærbein til et verksted sammen med nye dempere. Det bør de greie å bytte på kort tid.

Godt tips, men jeg vil klare selv

Skrevet
55 minutter siden, Nexttron skrev:

Nå er vi inne på noe... 80kg og 1m arm inkludert ett rasshøl blir litt krefter. Får kjøpe ett sveiseapparat og noe vinkelstål da

Ikke glem sigarett-sneipen i kjeften da. Den hører med. Men ellers var jo løsningen på grensen til elegant da

Skrevet
On 13.4.2017 at 14.55, t06afre skrev:

Ikke glem sigarett-sneipen i kjeften da. Den hører med. Men ellers var jo løsningen på grensen til elegant da

Jeg røyker selv så det fant jeg ikke morsomt :)

Skrevet

Den nyere typen fungerte ikke som foruttsatt (kun på fjærene) på min type bil; får ikke tak i mer enn tre fjærer og da går det ikke sånn jeg ser det. Om man bruker øvre fjærskål går det helt fint MEN MAN FÅR IKKE INN SIKKERHETSPINNEN som skal være en viktig del. Bortsett fra det fikk jeg inn ny demper, og lager og skiver kunne tas av.

Skrevet

Jeg brukte Biltema sine klemmer av "gammel type" for å bytte fjærer foran på E36 og da måtte jeg feste i øvre fjærskål for å få nok klem. Originalfjærene som er formet som en tønne vil ellers butte i gjengestanga til klemmene så du ikke får vridd noe mer, husker det var noe herk. Senkefjærene gikk på bedre, men gjengene på stanga til fjærklemma ripa fortsatt opp fjærene.

Skrevet

Jeg har og brukt den nye typen, riktignok på en Volvo XC70 men jeg synes det fungerte helt topp.

Føltes ikke like kamikaze som med den gamle typen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...