danskiii Skrevet April 17, 2017 Share Skrevet April 17, 2017 Som overskriften byr, hvilke av de nyere type 1 og 3 serie i F karosseri er noe jeg burde se etter. Jeg skal i ny jobb og vil ha meg en hverdagsbil som er noe nyere enn E21 som jeg kjører nå. Har hatt E82 og vil ha nyere enn det også kjenner jeg. Bilen tenker jeg skal ha en makspris på 220 000, men gjerne lavere. Er det noe utstyr som er et "must" på disse modellene? Kan alltids ettermontere en del selv men da bør bilen være ekstra billig i utgangspunktet. Msport er gøy men ikke nødvendig. Stor navi er noe jeg hadde foretrukket. Burde jeg gå for diesel kontra bensin? Har null kjennskap til disse motorene så er vel hellst det jeg tenker på. Skal prøve begge typer i forholdsvis 114i/d 116i/d 316, 318 i/d Takker for evt svar, og spørsmål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 17, 2017 Share Skrevet April 17, 2017 Jeg ville forsøkt å fått en bil med NBT iDrive ihvertfall, da må man vel opp på 13-modell. Ellers blir det jo litt avhengig av bruk hva man bør velge av 1- og 3-serie. danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet April 17, 2017 Forfatter Share Skrevet April 17, 2017 3 minutter siden, awt skrev: Jeg ville forsøkt å fått en bil med NBT iDrive ihvertfall, da må man vel opp på 13-modell. Ellers blir det jo litt avhengig av bruk hva man bør velge av 1- og 3-serie. Ang størrelse og bruk så kan jeg fint klare meg med en 1 serie uten problem men en ekstra plass som 3 serie gir er aldri uønsket så er derfor jeg nevner begge. Bilen skal brukes til og fra jobb men skal også kumne fungere på langturer fra ålesund til stavanger og oslo og videre i europa om det blir roadtrip. Noterer meg 13 modell da som eldste mulig modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet April 17, 2017 Forfatter Share Skrevet April 17, 2017 Innspill på automatkassene i disse er også av interesse, da jeg igjen kjenner lite til dem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet April 17, 2017 Share Skrevet April 17, 2017 Jeg har prøvekjørt 116d 2015 modell med automat. Dette var i tillegg en m-sport utgave (både interiør og understell). Trivelig bil, og synes girkassen passet godt. Nå begrenser min tidligere automatgir-erfaring seg til en Volvo V60 2012-modell. Denne hadde 1.6 liters dieselmotoren, og giret treeegt. Ville dog ha gått for en 118d skulle jeg ha kjøpt, har blitt godt vant med min 118d Og: Grattis med ny jobb! danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet April 17, 2017 Forfatter Share Skrevet April 17, 2017 9 minutter siden, And-reas skrev: Jeg har prøvekjørt 116d 2015 modell med automat. Dette var i tillegg en m-sport utgave (både interiør og understell). Trivelig bil, og synes girkassen passet godt. Nå begrenser min tidligere automatgir-erfaring seg til en Volvo V60 2012-modell. Denne hadde 1.6 liters dieselmotoren, og giret treeegt. Ville dog ha gått for en 118d skulle jeg ha kjøpt, har blitt godt vant med min 118d Og: Grattis med ny jobb! Takker for svar og gratulasjon Ang motor så kan deg godt hende jeg går opp på 118d om jeg finner ja, men ser først og fremst etter den store skjermen til navi Litt feil prioritering kanskje men det er hva jeg skal se på hvert sekund jeg er inni der så den eme tingen kan jeg bare ikke la meg irritere over men noterer 118 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet April 17, 2017 Share Skrevet April 17, 2017 Haha Jeg ratter e81 gjerrig-edition. Ikke xenonlys, ikke automagisk klima, ikke cruisekontroll. Skjerm er et stykke nedover på prioriteringslista . Får man F-serien uten skjerm?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet April 17, 2017 Forfatter Share Skrevet April 17, 2017 3 minutter siden, And-reas skrev: Haha Jeg ratter e81 gjerrig-edition. Ikke xenonlys, ikke automagisk klima, ikke cruisekontroll. Skjerm er et stykke nedover på prioriteringslista . Får man F-serien uten skjerm?? Det vet jeg ikke, men det skal være den store skjermen uansett og ikke den lille standard. Etter jeg ettermonterte stor navi på min e82 så kan jeg ikke ha nyere bil uten desverre pluss at nbt er jo noe digg da! Det skal ikke være en typ billig bil, bare ikke en på mer enn rundt 200k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet April 18, 2017 Share Skrevet April 18, 2017 Hvis det er 8-trinns kassen du sikter til så er jeg i alle fall superfornøyd med min. 114i må du ikke feie unna med en gang. Samme motoren som i 116i og men en pling og en plong så har du vel 200 hk i disse også. fupsaker, Tony Soprano og danskiii reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Soprano Skrevet April 18, 2017 Share Skrevet April 18, 2017 41 minutter siden, StigJ skrev: Hvis det er 8-trinns kassen du sikter til så er jeg i alle fall superfornøyd med min. 114i må du ikke feie unna med en gang. Samme motoren som i 116i og men en pling og en plong så har du vel 200 hk i disse også. Ser enkelte har tunet 114i til langt over 200hk.... Dette må da være mye moro for pengene 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Soprano Skrevet April 18, 2017 Share Skrevet April 18, 2017 https://m.facebook.com/permalink.php?story_fbid=728492953953044&id=579150022220672 fupsaker reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet April 18, 2017 Share Skrevet April 18, 2017 (endret) Kan trygt anbefale F20 116i, men den er morsomst med manuell om du kan leve med det i hverdagen! Med M sport pakke og M sport understell er dette svært så morsomme biler å ratte rundt i Endret April 18, 2017 av papertiger danskiii og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fidelio Skrevet April 18, 2017 Share Skrevet April 18, 2017 (endret) Kan trygt anbefale F20, har en 116IA selv og har blitt "jasset" opp hos ESS, 218 HK på papiret. Går forbannet bra i forhold til originalt :). Endret April 18, 2017 av Fidelio danskiii og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet April 18, 2017 Forfatter Share Skrevet April 18, 2017 11 timer siden, StigJ skrev: Hvis det er 8-trinns kassen du sikter til så er jeg i alle fall superfornøyd med min. 114i må du ikke feie unna med en gang. Samme motoren som i 116i og men en pling og en plong så har du vel 200 hk i disse også. Feier den så absolutt ikke under teppet, den er meget aktuell Er den samme kassen i 1 serien? 6 timer siden, Fidelio skrev: Kan trygt anbefale F20, har en 116IA selv og har blitt "jasset" opp hos ESS, 218 HK på papiret. Går forbannet bra i forhold til originalt :). Hehe om den skal jasset såpass opp tviler jeg men er da godt tå vite det tåler slikt 7 timer siden, papertiger skrev: Kan trygt anbefale F20 116i, men den er morsomst med manuell om du kan leve med det i hverdagen! Med M sport pakke og M sport understell er dette svært så morsomme biler å ratte rundt i Hehe liker mindre manuell alså? msport er gøy om det er på bilenja, men ikke avgjørende i denne omgang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet April 23, 2017 Share Skrevet April 23, 2017 Manuell kasse yter denne motoren mest rettferdighet i mine øyne men prøv begge deler, smaken er som baken - høyst forskjellig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå