Gå til innhold

Mistet skilt, hvor lang tid for å få nytt?


 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Mistet skiltet foran i dag, vet jeg må til nærmeste Politikammer for å melde skiltet mistet. Og dra innom SVV for å levere inn skilt nummer to. Noen som vet hvor lang tid det tar før jeg få nytt skilt etter at det er meldt mistet hos SVV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, bmw cab skrev:

3-4 dager ca.Mest sannsynlig får du nok nytt reg nr.

Har hørt at man kan få nye skilter direkte på SVV, men jeg vil gjerne beholde ZZ skiltene, nye tall er ikke så farlig, men bokstavene vil jeg ha.

Tar vel sikkert en uke å få nye ZZ skilter om jeg vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tap av skilt

Har du tapt eller blitt frastjålet skiltet, må dette meldes til politiet. Ta så med utfylt tapsmeldingsskjema , attestert av politiet, og vognkort del 2 til en trafikkstasjon for å få kjøpt nye kjennemerker, med ny tegnkombinasjon. Det er ikke mulig å få den samme tegnkombinasjonen etter at et kjennemerke er meldt tapt eller stjålet. Det koster per i dag 120-140 kroner for ett sett til personbil. Dette gjelder også når bare ett av to kjennemerker er tapt eller stjålet. I disse tilfellene skal det andre kjennemerke leveres inn til en trafikkstasjon.

Hvis du ikke benytter tapsmeldingskjema ved anmeldelse til politiet, så må politianmeldelsen også leveres på trafikkstasjonen.

 

www.vegvesen.no

 

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill nye skilt uten å melde tapet? Da får du samme regnr som før. Så får du komme opp med en god forklaring når du skal hente de nye og levere det gamle skiltparet. Det er mennesker som sitter der, så når de nye skiltene ligger på disken skal det være mulig å få dem utlevert om du har en grei forklaring.

Du risikerer dog å få regninger for bompasseringer fra plasser du aldri har vært i årene som kommer. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Basse Lusk skrev:

Bestill nye skilt uten å melde tapet? Da får du samme regnr som før. Så får du komme opp med en god forklaring når du skal hente de nye og levere det gamle skiltparet. Det er mennesker som sitter der, så når de nye skiltene ligger på disken skal det være mulig å få dem utlevert om du har en grei forklaring.

Du risikerer dog å få regninger for bompasseringer fra plasser du aldri har vært i årene som kommer. :)

 

Jeg mener hvis man har mistet et skilt eller begge så må det skilt nummeret skrotes. Det betyr nytt vognkort og nye skilt. Jeg tror ikke man får ut nye skilter (med samme nummer) uten å lever inn de gamle.

@Slavearbeider'n Jeg tror hvis du har papirarbeidet i orden på forhånd så kan det ta et par timer hvis du er tidlig ute. Gitt du velger Biltilsynet i Oslo. Jeg oppdaget at VIN-nummeret i vognkortet mitt var totalt feil. Feilen var at en sekvens med GGG i VIN-nummert var registert som 666 i biltilsynet sine arkiver og vognkortet. Fonten som er brukt for å stemple VIN-nummeret i ramma chassie gjorde at GGG kunne leses som 666. Så det hele var plausibelt. Biltilsynet i Oslo var hjelpsomme og i løpet av et par timer var det hele fikset og nytt vognkort utstedt. Bilen som er en E38 750 96 modell. Har hatt feil VIN-nummer i vognkortet siden den kom til landet pussig nok

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, t06afre skrev:

Jeg mener hvis man har mistet et skilt eller begge så må det skilt nummeret skrotes. Det betyr nytt vognkort og nye skilt. Jeg tror ikke man får ut nye skilter (med samme nummer) uten å lever inn de gamle.

@Slavearbeider'n Jeg tror hvis du har papirarbeidet i orden på forhånd så kan det ta et par timer hvis du er tidlig ute. Gitt du velger Biltilsynet i Oslo. Jeg oppdaget at VIN-nummeret i vognkortet mitt var totalt feil. Feilen var at en sekvens med GGG i VIN-nummert var registert som 666 i biltilsynet sine arkiver og vognkortet. Fonten som er brukt for å stemple VIN-nummeret i ramma chassie gjorde at GGG kunne leses som 666. Så det hele var plausibelt. Biltilsynet i Oslo var hjelpsomme og i løpet av et par timer var det hele fikset og nytt vognkort utstedt. Bilen som er en E38 750 96 modell. Har hatt feil VIN-nummer i vognkortet siden den kom til landet pussig nok

 

Tok 5 min å melde skilte mistet hos onkel, har hørt at man han få samme bokstaver men at tallene selvfølgelig må være annerledes og at det siste tallet må være likt som på skiltene jeg har mistet. Om jeg trenger skilter ASAP blir det selvfølgelig noe BT har liggende å slenge bak disken, men tror at om jeg gir det en uke kan jeg få ZZ igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Tok 5 min å melde skilte mistet hos onkel, har hørt at man han få samme bokstaver men at tallene selvfølgelig må være annerledes og at det siste tallet må være likt som på skiltene jeg har mistet. Om jeg trenger skilter ASAP blir det selvfølgelig noe BT har liggende å slenge bak disken, men tror at om jeg gir det en uke kan jeg få ZZ igjen.

Hvis det er flere ledige nummer på ZZ da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZZ er fortsatt på 20-tallet. :)

Man kan forøvrig få hvilken bokstaver man vil (som er tilgjengelige), men trenger ikke å ta de samme. Det med siste nummer var jeg ikke klar over, men det stemmer nok med tanke på EU-kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 2.5.2017 at 9.18, -Erik- skrev:

Har du fått deg nye ZZ-skilt nå? 

nei, ble DR, de hadde ett sett med ZZ skilter liggende, siste bokstaven var 7, jeg må ha 6. Så det gikk nesten.

Du skulle sett minen hu bak skranken lagde da jeg sa at jeg kan melde skiltene "stjålet/mistet" i slutten av sesongen for å ZZ igjen. Hu ble ikke veldig glad. Men hun sa det var mulig å få ZZ igjen, vis jeg ventet en uke eller to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...