Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Shattered skrev:

Hvordan går det med den andre bilen?:D

Godt spørsmål :) Har ikke helt glemt av den, men den har stått lenge uten motor i gang, så må snart få starta den. Har ikke gjort kjempe mye med den- blitt mest rydding og vasket innvendig. Har tenkt og finne frem shortshift jeg kjøpte for en stund siden og skifte ut girspaken som er i rar posisjon slik den er nå. 

Mekanisk sett har jeg gjort null niks derimot 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, opeth84 said:

Mhm- de felgene liker jeg veldig godt😁

Garasjejekk har jeg-til og med to stk ;) Brukte den beste på venstresiden, men var ikke plass mellom bilene. Er veldig greit med garasjejekk😁 Ja, men tror ikke jeg hadde denne type jekk originalt til de andre Bmw'ene jeg har hatt før. Tror de var mer slik som den jeg brukte fra Peugeoten. Var ikke noe særlig og jekke med "veltepetter". Temmelig nervøs der jeg holdt på 😂

Er det blitt noen flere bilturer på deg i det siste da?

Aha ja plass e av og til et problem :) hadde samme problem i vinter da min stod 40 cm fra veggen mens jeg byttet dempere etc bak.

Ikke blitt noen langturer, men E34 har tatt plassen til F10 etter jeg kom fra ferie. Koser meg digg med å bruke denne på alle småturer. 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2020 den 0.02, Mortenej skrev:

Aha ja plass e av og til et problem :) hadde samme problem i vinter da min stod 40 cm fra veggen mens jeg byttet dempere etc bak.

Ikke blitt noen langturer, men E34 har tatt plassen til F10 etter jeg kom fra ferie. Koser meg digg med å bruke denne på alle småturer. 

Det kan det være, og da kommer slike originale løsninger frem etter litt hodebry og tanker som "skal" "skal ikke.." :stupid:
Usj, ja det hørtes verre ut med bytting av dempere og så liten plass og jobbe med! På den måten var jeg mer heldig.
Se der ja - kjekt at den gamle blir litt mer brukt nå enn nyere Bmw - gøy og lese! Bra at du har fått din touring på veien og får kost deg masse!:clap:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha forsøkt og lade opp igjen batteriet gradvis, viser det seg at jeg må ha nytt batteri i tillegg.
Det har ikke tålt og stått i bil i nesten 5 mnd fra verkstedet. De lada aldri opp batteriet mens det stod der, men brukte batteristarter hver gang de skulle flytte/arbeide med bilen #-o

Merket først at kun de bakerste vinduene fungerte elektrisk men ikke de fremste. Kupélys og radio fungerte som normal men fikk ikke start. Ville ikke gløde, og hørte et lite klikk ved sikringene under baksetet. Lot bilen stå noen timer med batteriet tilkoblet og forsøkte igjen. Da blinket displayet at det var for lite batteri 😑

Irriterende og måtte kjøpe nytt batteri i tillegg, men men. 

20200812_084044.jpg

20200812_084039.jpg

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rask runde med støvsuger og rydding i bil. Bilen var allerede ganske ryddig og fin etter forrige eier, men litt skitt etter opphold hos verksted ble fjernet. Ordnet meg nytt bilbatteri og bilen startet igjen problemfritt på første forsøk 😁 Gikk for litt kraftigere batteri enn det som stod i. Kjøpte også inn mutterklyver etter tips fra Morten, men såg jeg må ha annet verktøy for og få løsna denne mutteren, så får høre med BilXtra eller lignende om de har forslag til verktøy jeg kan bruke. Glemte i farten og ta bilde hvordan det ser ut. Er ikke selve "toppen" som må løsnes, men den som ligger inni selve demperen (meg og min mekaniske innsikt er imponerende..😂).  Blir nok lettere og vise når jeg får tatt bilde av hva jeg mener.

Skal prøve og få komt igjennom på tlf hos Biltilsynet denne uka og ordne dagsskilt før det blir bestilt time for visning.

Litt bildespam fra uka så langt:

 

20200817_211911.jpg

20200817_212440.jpg

20200817_215348.jpg

20200817_215424.jpg

20200817_215730.jpg

20200817_215736.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, viggo E34 skrev:

Dagsskilt osv er vel lettere å bestille timd for på nett, bestilte teoriprøve for mc å registrering osv slik på bett selv. Veldig oversiktlig å fint👌🏼

Ja, fant ut dette i ettertid da innlegget ble posta, men takk for tips uansett, Viggo :) Du har fått deg mc lappen nå? Grattis! Lov og spørre hva du måtte ut med sånn ca?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Bilen din ble fin nå med litt rengjøring Tor Magne 😀.

Steike det er tøft med blått skinn .👍👍

 

Takk for det! Veldig sansen for dette interiøret selv. Det kler bilen godt 😄 Gleder meg til jeg får kjøpt noe skinnpleie til dette interiøret på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en hyggelig tlfsamtale med Oledra her inne, som hadde personlig tatt med seg deler jeg forespurte. Dessverre var jeg ikke i området da han var innom, så fikk ikke møtt han personlig. 

Blitt ENDA mer deler til Bmw'en nå 😅😶 Blå stoffmatter,blå midtkonsoll og han hadde med to felger lik de som står på bilen min nå. (Send meg gjerne en ny privat melding, så jeg får betalt for delene). 

Må bare si det finnes masse flotte folk her inne på forumet! Hadde ikke forventa slik service i det hele tatt!😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet ut baklyktene til orange blink. De som stod på, var veldig slitte og det låg vann i bunnen av begge lyktene. Fikk satt i gummipropper til alle stoffmattene mine, da de manglet. Skiftet girpose som var hullete til en som såg ganske ny ut. Ikke original del eller tilhørende annen Bmw modell, så ble og ta deler fra originale girposen og fikk det til og passe sånn noe lunde :)

Var en god del skitt og gammel olje som låg mellom lyktene, som ble fjernet men får vaske skikkelig senere.

Ringte verksted for time, men var helt fullbooka i flere uker fremover -_-} Får se om jeg kanskje klarer og gjøre noe selv med denne mutteren tilhørende støtdemperen. [-o<

20200821_042831.jpg

20200820_185304.jpg

20200820_185308.jpg

20200821_043026.jpg

20200819_211444.jpg

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Husk å stramme mutteren der den brune ledningen sitter da 😉😅👍 Nå håper jeg du snart får kjøre E34 🙏☀️👍

Den er selvsagt strammet 😉 Er dokumentering mens man holder på bare, men hadde en mistanke at jeg kom til og få en kommentar på den etter jeg la ut bildet 😜 hehe Ja, er ikke mye igjen nå😊 Men bilen rykker litt innimellom ved litt lavere turtall, så må prøve og finne ut hva det er for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

He he ja, men det KUNNE jo skjedd at du hadde glemt å stramme, så da måtte jeg bare kommentere 😅👍 Kanskje den nykkingen handler om no timing av dieselpumpen ? Kaster bare ut noe her, for jeg har i grunn null peiling på diesel-"tenning" 🙈

Hehe sant- bra du nevnte det uansett 😊

Hmm ja ikke godt og si- vurderer og ta diagnose på den. Ofte enkleste og gjøre enn og begynne og bytte deler. Jeg håper og tror det bare er en bagatell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...