Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Håper den går greit igjennom :) fikk justert EU selv, så nå ligger det rett etter sessong start, så slipper jeg å ta den ut på saltsuppa.

 

Hvordan går det med salg av vogna, fått noe napp på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Mortenej skrev:

Håper den går greit igjennom :) fikk justert EU selv, så nå ligger det rett etter sessong start, så slipper jeg å ta den ut på saltsuppa.

 

Hvordan går det med salg av vogna, fått noe napp på den?

Kjekt å vite-grattis! Jeg får stikke innom deg en dag når vinteren slipper taket, så får du sett sedanen og jeg får siklet litt på touringen din igjen! ;D
En god del som har meldt sin interesse - får se hvem som er mest ivrig til å kjøpe seg et fint prosjekt :)
Fortsatt absolutt verdt å redde touringen,vil jeg påstå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring selges.. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19). Kanalarbeid på sedanen.

Ferdig med eu kontroll og et par småmangler. Indre frontlykter har fukt, men fikk tips å lage et lite hull i bunnen for å få bort problemet, ene setebeltet bak må byttes, men dette har jeg liggende, og bremselys bak lyser konstant. Ellers er kanalen venstre fremme i dårlig forfatning. Synes det er rart at verksted ikke oppdaget rusten tidligere da den har stått på bukk men men.

20220202_133041.thumb.jpg.690050714c3f9aac5d63a3f3906bb42a.jpg

Bad om et ca prisoverslag for kanalarbeid, og de skal sjekke mer grundig når kanalskjørtene er demontert. Har heldigvis innkjøpt kanaler liggende. Får ta den kostnaden siden bilen nå kun vil hovedsakelig bli brukt om sommeren.

Men bilen driver fortsatt og selvantenner/ruser seg. Skjedde to ganger ved kontroll. Dette hadde den vært innom verkstedet i fjor for å få fikset. 🤔 

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare styr med gammel E34😅 Fikk vite at speedometeret mitt driver og skifter fra å være helt mørkt til vanlig-kan det være dårlig kontakt en plass, mon tro?🤔

Sideskjørtene er demontert og fått sett litt over bilen. Begge sideskjermene er rustne i bunn. Særlig venstre fremme som er verst, men dette ante meg med tanke på hvordan den såg ut i utgangspunktet. Pluss vinduet som ikke går helt opp i lukka posisjon pga øverste del av pakninga må skiftes ut.

20220208_150001.thumb.jpg.51db06d5a8c20259e186577bc0b96c37.jpg

Venstre kanal fremme må skiftes. Ca. 20-30cm som må kappes og sveises.20220208_145356.thumb.jpg.bf8efc757acc59c98033ecb38d07c59b.jpg

20220208_145409.thumb.jpg.235940b241e67c8f751506b17dd0befb.jpg

Mekaniker vil gå over det mekaniske i første omgang, før det blir å begynne på kanalarbeidet.

Noen som vet om sideskjermer er like på touring og sedan, eller om de har ulik passform? Vurderer å plukke deler fra touringen🤔 Bilen selvantenner innimellom-mistenker at det er dysene.

20220208_145917.thumb.jpg.acddcb444a266eb78540b523ddb0db4f.jpg
Diffen har endel overflaterust-ble anbefalt sandblåsing. Den lager også litt ulyder under kjøring-utløselager som burde skiftes på sikt? Ble nevnt at det kan kjøres med lenge før det MÅ skiftes. 

Både mekaniker og meg syntes alt i alt at bilen er ikke så aller verst når det kommer til rust, og det er mye bil igjen. Vil spare meg endel rustarbeid/vedlikehold på sikt når den kun skal bli brukt på sommerstid. Blir selvsagt å se over bilen og forhindre rustangrep.

Har lyst å få begynt på rusten bak når været er bedre og når/om bilen blir eu godkjent etter alt arbeidet. Særlig ved bakfanger/venstresiden,hvor det begynner å komme mer rust.

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja ,der var kontroll tatt 😊.

Bortsett fra denne rusten ,så var dette ikke ille sånnsett.

Å få noen til å bytte fremre del av kanal og jobben der ,mener jeg bør være kurant for en spm kan sveise Tor Magne og veldig bra du fikser den .

Skjermer er like Touring og sedan så det går fint .

Angående den selvantenningen ,hva er det egentlig som skjer da med bil ?

Bremselys som lyser konstant ,da ville jeg nok tatt en titt på bremsebryter ellers bra du får den i stand .😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, sveigis skrev:

Se her ja ,der var kontroll tatt 😊.

Bortsett fra denne rusten ,så var dette ikke ille sånnsett.

Å få noen til å bytte fremre del av kanal og jobben der ,mener jeg bør være kurant for en spm kan sveise Tor Magne og veldig bra du fikser den .

Skjermer er like Touring og sedan så det går fint .

Angående den selvantenningen ,hva er det egentlig som skjer da med bil ?

Bremselys som lyser konstant ,da ville jeg nok tatt en titt på bremsebryter ellers bra du får den i stand .😊😊

Nå må jeg bare si at jeg ikke har fått sett skikkelig over kanalene, så det kan tenkes det er mer enn det jeg rakk å ta bilder av i farten. Men i utgangspunktet, håper og tror jeg det ikke er aller verste kanalarbeidet som ventes med denne. Kanaler som jeg har, blir liggende til jeg får mer status på kanalene - det mekaniske har hovedprioritet.

Bremsebryter nevnte mekanikeren til meg, så det må sikkert bare en liten justering til - heldigvis bare en fillesak. Kjenner ikke at bilen henger på bremsene mer iallefall, noe den gjorde tidligere.

Ok - vurderer å plukke dysene fra touringen (eventuelt også speedometeret) og dersom skjermene er ok på touringen, blir de også plukket av. Er så lei av å vente på folk som skal gi beskjed angående om de vil kjøpe touringen eller ikke. Mye useriøst, som jeg dessverre har erfaring med fra tidligere salg også. Så om jeg trenger deler for å redde sedanen, så får det bare bli slik, i værste fall.

Selvantenning tror mekanikeren har trolig med dysene mine å gjøre, utenom å si det helt sikkert. 
De har mellomkoblingen som trengs slik at det blir tatt diagnose på bilen og da er det lettere å være mer sikker på hva det er som gjør dette.
En service på motoren trengs iallefall.
 

Endret av opeth84
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1993 Bmw E34 Tds touring selges.. Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19). Kanalarbeid på sedanen+skattejakt etter deler

Kjekt å se at du sattser på å fikse opp dette :)

Rust på std plasser her rett og slett :) De M-tech kanalene er fine slik 😮 hele nedre del av framskjerm er gjemt bak et lag med plast. Mine var rett og slett marinert i sand og dritt.

Kjedelig å høre at salget av Touringen går trått. Kjedelig å plukke deler av den men bedre det å holde en bil på veien.

Er den i dårligere stand en sedan siden du velger å ta deler var den for å berge sedanen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mortenej skrev:

Kjekt å se at du sattser på å fikse opp dette :)

Rust på std plasser her rett og slett :) De M-tech kanalene er fine slik 😮 hele nedre del av framskjerm er gjemt bak et lag med plast. Mine var rett og slett marinert i sand og dritt.

Kjedelig å høre at salget av Touringen går trått. Kjedelig å plukke deler av den men bedre det å holde en bil på veien.

Er den i dårligere stand en sedan siden du velger å ta deler var den for å berge sedanen?

 

Må nesten fikse den opp siden jeg har investert så mye penger i denne fra før av xD
Fått sjekket opp litt og får trolig tak i de delene jeg er på jakt etter også.
Jepp,er standard E34 plasser dette her. Driver og funderer litt om jeg skal få ordnet understellsbehandling  på sikt.

Dessverre endel erfaring med mye useriøst når det kommer til salg av BMW bil/deler. Sikkert lettere å selge om man bor lengre sør i landet. Har endt opp med å kaste endel fullt fungerende deler på skrot pga lite interesse samt jeg hadde ikke plass til å ha det lagra lengre. Bl.a strøkne elektriske comfort seter i sort skinn.

Å plukke deler av touringen er nok sistevalget dersom man ikke finner deler til sedanen, så tror den er ganske så trygg fortsatt ;) Den er i nødmodus, rustne kanaler, dieselpumpa trenger nye pakninger bl.a så sedanen er nok i bedre stand. Men har absolutt mer minner og forhold til touringen, så det blir litt trist den dagen touringen forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker å bestille inn nye sideskjermer til sedanen og etter litt leting, virker det som Koed har de rimeligste prisene. Men er passformen grei, dersom noen andre her har erfaring med de? Var innom Veng og de hadde nesten dobbel pris av Koed og det med skjermer uten hull til blinklys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, opeth84 skrev:

Tenker å bestille inn nye sideskjermer til sedanen og etter litt leting, virker det som Koed har de rimeligste prisene. Men er passformen grei, dersom noen andre her har erfaring med de? Var innom Veng og de hadde nesten dobbel pris av Koed og det med skjermer uten hull til blinklys.

Angående skjermer fra Koed så har noen vært heldige og de passer ,mens andre har slitt ,ergo elendig passform .

Men for den prisen de selger de for ,så kan du bøye og tøye endel 😊

Og i og med du ikke skal ha den i et utstillingsvindu ,så funker nok disse .😊

Klokt valg å skaffe nye hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Angående skjermer fra Koed så har noen vært heldige og de passer ,mens andre har slitt ,ergo elendig passform .

Men for den prisen de selger de for ,så kan du bøye og tøye endel 😊

Og i og med du ikke skal ha den i et utstillingsvindu ,så funker nok disse .😊

Klokt valg å skaffe nye hvertfall.

Ja,prisen var det ikke noe å si på! Fant en brukt skjerm i min farge, men tror det er like greit å kjøpe nytt og lakke opp - kommer nokgarantert til å være fargeforskjell på den brukte i forhold til min E34.

Venter på svar fra flere selgere som har deler jeg har etterspurt - går det for lang tid, kjøper jeg heller via Koed #utålmodigogvilhabmw'entilbake xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...