Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, Bruspulvergutt skrev:

På en E34 tror jeg nok at folk kan synes det er litt "annerledes", det er jeg delvis enig i mtp at jeg aldri har sett det før. (Men til E36 er det et av de fineste felgsettene etter min mening, var egentlig det jeg mente. Tilogmed som sommerfelger. Beklager forvirring..)

 

Jeg har aldri hatt stasjonsvogn selv men har snakket med flere som har hatt det.. Div merker, mye forhjulstrekk men felles for dem med bakhjulstrekk slik som E34 er iallfall at de har vært begeistret for egenskapene på vinterføre.. Virker som det er en generell ting som gjelder stasjonsvogner

Nårdet gjelder "saltgugga" så synes jeg det er kipt at det i 2022 tydeligvis ikke finnes noe alternativ (annet enn å skrape vegen og lage skøytebane)

 

Høres gøy ut :P

Den spant bra mye med slitte dekk og abs og antispinn sensor som var gåen. Til tider noe flaut 🤣

Ja, veldig dumt. Hadde vi brukt grus/sand som vi brukte før, hadde det spart verksted for unødvendige rust reparasjoner. 

E34 touring på vinterføre er i grunn en fryd. Samt er desse bilene godt lydisolert 😊

Ah, til E36 er de nok penere ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vegard_ skrev:

Det var på tide! Får nå i hvertfall håpe at arbeidet var bra, siden den stod der i evigheter :P

Ja, får håpe på det men de gjorde ikke alt jeg hadde spurt om både sist gang og denne gangen, men jeg får ordne det selv 😛 Er heller mest glad for å få bilen tilbake igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Bruspulvergutt said:

Jeg mener det iallfall skal være første gang jeg har sett Style 30 på E34, sier ikke det er første gang det har skjedd @Mortenej men det var artig å se :)

Var ikke meningen å korrigere deg, å si at dette er normalt :) Var mere å kommenter at er flere av de sjeldne her oppe :)  Style 30 ble vel alldri levert på E34 ordinært, er vel en 3 seriefelg om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mortenej skrev:

Så bra at du får denne hjem igjen.

Hva blir planen videre for denne? Håper den ikke innebærer vintersko ;) så snart det bikker ned mot null så går jo den lakesprederen i skytteltrafikk mellom salt lagrene.....

Ingen av mine E34 biler skal brukes om vinteren :) har brukt så mye penger på den sølvgrå at den skal få slippe saltgugga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to Anskaffet 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)! Tdsen er friskmeldt fra verkstedet!

Var etterspurt bilder av touringen, så her er litt mer bilder:

659_986895570.jpg.a6d0d06ab48c37eed61f0193e98a0317.jpg

659_692486672.thumb.jpg.61b45f7dad60d3be64dd4fbca2c1fb63.jpg

Screenshot_20220909-222318.jpg.a3583a48a3d4e070707abf275888f6e8.jpg

Screenshot_20220909-222412.jpg.cc2379eae4f9112116a75f4d21b5dc88.jpg

Screenshot_20220909-222350.thumb.jpg.140973c72a18f5c2b3a0648f3404b1fa.jpg

Screenshot_20220909-222521.jpg.a12a8d792a1ea85d738237803a07f436.jpg

Litt rust på ene døra og i dørken ved sjåførsiden. Ikke så mye å putte fingrene på mtp hvor gammel den er. Føler jeg har funnet et veldig godt utgangspunkt :D

Tenker å bytte ut stoffinteriøret og ha i det grå skinninteriøret som stod i den vinrøde tdsen. Han fikk det sorte og jeg beholdt det grå. Men må vaskes grundig og farge det skikkelig da fargen er ikke av så god kvalitet.

Oppdaget nylig at bilen drypper litt olje fremme, så finne ut hvor dette kommer ifra. Tipper gamle slanger eller pakninger en plass som er for gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Bruspulvergutt skrev:

Det rattet som er der nå er da fint det. Bortsett fra at det er litt slitt..

Etter min mening er det en av de fineste designene på ratt til E34 :)

Er nok altfor slitt til at jeg vil bruke det videre,dessverre. Mye av skinnet er borte på venstresiden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fin ut med tanke på rust.

Du sier at det er i dørken ved sjåførside, er dette under teppe?

Ser det kryper opp bak kanaldekslene, så her vil jeg anbefale å ta disse av for å se tilstand bak.

Tror denne blir bra med grått skinn. Må si di stoff stolene var i god stand, som regel har fører stol god slitasje.

 

Hva er de to boksene som ligger på hjulhuset under panseret? har ikke sett disse i E34 før

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Mortenej skrev:

Ser fin ut med tanke på rust.

Du sier at det er i dørken ved sjåførside, er dette under teppe?

Ser det kryper opp bak kanaldekslene, så her vil jeg anbefale å ta disse av for å se tilstand bak.

Tror denne blir bra med grått skinn. Må si di stoff stolene var i god stand, som regel har fører stol god slitasje.

 

Hva er de to boksene som ligger på hjulhuset under panseret? har ikke sett disse i E34 før

Ja, skal gå godt over forskjellige plasser og se for rust. Tenker det blir på sikt å stikke innom et verksted og få scannet lakken og ordnet lakkbokser til den.

Stolene er i veldig god stand ja!

De boksene er for xenon lys som 2 eiere siden hadde installert men koblet ut ved eu kontroll. Har fått med alt som trengs til dette men jeg kommer nok ikke til å bruke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...