Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

Etter litt feilsøking er det kommet frem til at det mest sannsynlig er en dyse pluss dyse med ledning som må skiftes ut. Hadde problem med start og koblet ut mapsensoren og da startet bilen uten problem. Blir å skifte ut denne og muligens luftmengdemåleren, da jeg mistenker den er defekt.

Ellers er alle jekkfestene fine (utenom ene som er litt trykt inn) og det er rusta rundt som må gjøres noe med. Skal gå fint an å fikse uten for mye arbeid. Tenker jeg vil be de sjekke om det ligger antydning til rust ved karosseriproppene og ta det som eventuelt er der, når det først skal gjøres arbeid i karosseriet. Har ikke funnet noe rust ved batteriet og generelt ser det ut som det meste jeg har funnet ellers, er overflaterust, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, opeth84 skrev:

Blir å skifte ut denne og muligens luftmengdemåleren,

Den trenger du ikke bytte for det har du ikke på denne Tor Magne 😊

Angående dysene på disse ,så er det kjent at den med ledning kan være dårlig ,og sjekk og ledningene innover der den er koplet på .

Ellers stadig bra at du fikser den opp ,det liker jeg 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, sveigis skrev:

Den trenger du ikke bytte for det har du ikke på denne Tor Magne 😊

Angående dysene på disse ,så er det kjent at den med ledning kan være dårlig ,og sjekk og ledningene innover der den er koplet på .

Ellers stadig bra at du fikser den opp ,det liker jeg 😊

 

Har ikke den det? Hmm da må jeg undersøke nærmere hvorfor den går litt sent og hakkete nedover i turtallet 🤔 Ja, det blir å sjekke over dysene - jeg har også bedt de ta diagnose for å se om det kan være andre ting som slår ut.

Har brukt veldig mange tusenlapper på den så langt i mitt eie, så den gies nok ikke opp når man er så nærme å være ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at jeg kan få tak i originale sideskjermer fra E34.

Ellers vurderer jeg å lage plass til touringen og heller bare fikse den opp på sikt. Så sykt mye useriøse folk som tar kontakt samt veldig mange som bare sitter på gjerdet og venter på at andre skal trå til først med bud eller lignende. Da får de heller gå glipp av sjansen til å kjøpe den. Får man heller være ufornuftig og ha to stk E34 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/13/2022 at 11:22 AM, opeth84 said:

Ellers vurderer jeg å lage plass til touringen og heller bare fikse den opp på sikt. Så sykt mye useriøse folk som tar kontakt samt veldig mange som bare sitter på gjerdet og venter på at andre skal trå til først med bud eller lignende. Da får de heller gå glipp av sjansen til å kjøpe den. Får man heller være ufornuftig og ha to stk E34 😅

Sånt vi liker å høre :)

iallefall bra at du ikke lar denne gå til noen som vil herje den i stykker. viktig å ta vare på de siste gjennværende av denne arten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mortenej skrev:

Sånt vi liker å høre :)

iallefall bra at du ikke lar denne gå til noen som vil herje den i stykker. viktig å ta vare på de siste gjennværende av denne arten.

 

Er en som har tatt kontakt og er KJEMPE gira på bilen nå, men jeg klarer ikke å kvitte meg med den, samt det hadde vært litt pining om noen lokale kjøpte den og jeg såg den fra tid til annen 😂 Det spares opp til å få fikset touringen nå. Altfor glad i den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, opeth84 skrev:

Er en som har tatt kontakt og er KJEMPE gira på bilen nå, men jeg klarer ikke å kvitte meg med den, samt det hadde vært litt pining om noen lokale kjøpte den og jeg såg den fra tid til annen 😂 Det spares opp til å få fikset touringen nå. Altfor glad i den!

Jeg skjønner ditt ståsted ,men samtidig må man faktisk ta noen valg som kan svi men gjøre godt etterpå😊

En som virkelig har erfaring med dette er meg .

Et salg av Tdsen som vi hadde var jævli rett og slett ,samtidig så ble man kvitt en utgiftspost som igjen gjorde at man hadde kapital til å serve feks e34en min .

Sov bedre gjorde jeg og 😊

Og det er det jeg vil frem  til her nå ,å sitte med to prosjekter krever sin mann både tidsmessig og pengemessig .

Tilslutt så blir man lei da man ser pengene forsvinner ut i bare piss.

Jeg personlig tror du vil ha mer glede av å fokusere på en bil og få den sånn som du vil ha den isteden for to prosjekter.

Altså dett var ikke ment som noe krittikk men et velment råd fra en som ønsker at du kan faktisk kose deg med en skikkelig bil .

Jeg vet du forguder disse ,derfor sier jeg dette 😊

Eller enklere sagt ,behold den som er best stand 😎

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, opeth84 said:

Får gå litt i tankeboksen her 🤔 Angrer fortsatt til dags dato på forrige E34 salget jeg gjorde så det gjør ikke ting lettere 🙄

Støtter Jan her, samtidig skjønner jeg at det er vanskelig å selge.

Hvis det er en som virkelig vet å ta vare på denne videre så vil et salg være fornuftig. Forstår at det kan være kjipt å se den på veien og vite at du kunne vært eier, men på annen side koster det å holde disse kammeratene i kjørbar stand.

Så kan du legge pengene du får fra den ene i potten til vedlikehold for den andre:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp- vi får se nå da. Ulrik og meg har avtalt å møtes senere, så får man se. Har tross alt hatt denne siden 2013 så da er det litt vanskelig å avslutte et slikt kapittel 😂 Men alt er vel til salgs for en rett pris..?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et steg nærmere eu godkjent sedan nå. Har kommet over ett sett med rimelig og godt holdt frontlykter som skal handles inn.

Vurderer å fikse opp speedometeret i bilen fremfor å kjøpe et nytt. Tror ikke det skal være særlig vanskelig eller tidskrevende å få til.

Blir å stikke innom verkstedet en dag og høre hvordan arbeidet går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...