Gå til innhold

1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!


opeth84
 Share

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, Vegard_ skrev:

Den prisen høres normal ut for karosseri arbeid

Ok- da får det bli et lån da og fikse den opp 😅 Savner å kunne bruke touringen. Den er perfekt som feriebil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, opeth84 said:

Ok- da får det bli et lån da og fikse den opp 😅 Savner å kunne bruke touringen. Den er perfekt som feriebil!

Blir fort noen kroner der ja :P krever en del dyrt utstyr for at det skal bli bra (riktig), spesielt hvis det er lakkering inne i bildet... Verdt å prøve seg på slikt selv syns jeg da, men har bittelitt erfaring selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Vegard_ skrev:

Blir fort noen kroner der ja :P krever en del dyrt utstyr for at det skal bli bra (riktig), spesielt hvis det er lakkering inne i bildet... Verdt å prøve seg på slikt selv syns jeg da, men har bittelitt erfaring selv. 

Var en kompis som opprinnelig skulle hjelpe meg med kanaler for en stund tilbake siden men nå er jekkebukken hans demontert bl.a og jeg har null utstyr til sveising.🙄 Så da får det bli verksted. Regner med man også har litt garanti på jobben da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Eystein Ose skrev:

Har du fastpris på arbeidet som blir gjort på sedanen?😄 Satse på den blir eugodkjent snart og du kan nyte den litt i sommer.

Det vet jeg faktisk ikke 🤔 Satser på det- er et stort savn å kjøre treig tds nå i sommer 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det går litt fremover med sedanen. Unner deg å få denne på veien igjen, håper det kan skje iløpet av sommeren.

Høres ut som du lander på en fornuftig konklusjon når det gjelder vogna. Er en nydelig bil, og viktig denne blir godt tatt vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Mortenej skrev:

Godt å høre at det går litt fremover med sedanen. Unner deg å få denne på veien igjen, håper det kan skje iløpet av sommeren.

Høres ut som du lander på en fornuftig konklusjon når det gjelder vogna. Er en nydelig bil, og viktig denne blir godt tatt vare på.

Håper inderlig jeg også. Skal innom på onsdag og klage for ENTE gang på fremgangen her - hater å klage men må tydeligvis til..

 

Ja, tror det blir litt for tøft å kvitte meg med den touringen etter å ha eigd den i så mange år. Har en drøm om å få den på veien og bruke den på ferieturer :) Må få ordnet til cruise løsning på begge da de hadde dette opprinnelig men som automat. 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, opeth84 skrev:

Har tatt kontakt med et lokalt firma etter tips angående fiks av touringen. De kan ikke ta på seg arbeid nå pga manglende folk men bad meg ta kontakt i august. Fått pris på timepris som er 1250 ,- 

Har dere noen formening angående denne prisen? Tenker dette fort lan bli litt dyrt om det blir mange timers arbeid! [-o<

Ikke noe unormal timepris sånnsett .😊

Men her skal jeg komme med et forslag .

Før det gjøres noe som helst ,få med de som skal gjøre det og få de til å se på det da danner de seg et utgangspunkt og kan garantert gi deg en ca pris.

For ofte så er det jo ganske mye mer enn det man ser og klart sånt tar tid ..🥺

Da er det mye lettere å se om det faktisk lønner seg eller ikke .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, sveigis skrev:

Ikke noe unormal timepris sånnsett .😊

Men her skal jeg komme med et forslag .

Før det gjøres noe som helst ,få med de som skal gjøre det og få de til å se på det da danner de seg et utgangspunkt og kan garantert gi deg en ca pris.

For ofte så er det jo ganske mye mer enn det man ser og klart sånt tar tid ..🥺

Da er det mye lettere å se om det faktisk lønner seg eller ikke .

 

Jada er allerede i snakk angående dette og vet det vil bli en god del arbeid noe som også firmaet er informert om. Men i mine øyne vil det være verdt det uansett å fikse opp denne 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutes ago, opeth84 said:

Må få ordnet til cruise løsning på begge da de hadde dette opprinnelig men som automat. 🤔

På min bensin ligger det en kontakt under dash. Her skal det stå en bryter som kutter CC når en trykker in clutch pedalen.

Siden jeg har automat måtte jeg kortslutte denne kontakten.  Mulig det er så enkelt som at du får satt inn en bryter her, denne trenger du når du har manuell.

tar 10 min å få dette på plass.

mulig det er noe tilsvarende på Diesel, selv om CC fungerer noe annerledes her.

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

På min bensin ligger det en kontakt under dash. Her skal det stå en bryter som kutter CC når en trykker in clutch pedalen.

Siden jeg har automat måtte jeg kortslutte denne kontakten.  Mulig det er så enkelt som at du får satt inn en bryter her, denne trenger du når du har manuell.

tar 10 min å få dette på plass.

mulig det er noe tilsvarende på Diesel, selv om CC fungerer noe annerledes her.

Høres ut som en enkel fiks om det er tilfelle til dieselbiler også 😁 Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner forhåpentligvis å nærme seg nå med bilen. Begge sideskjermene er ferdig lakkerte og ene siden av kanalen er ferdig. Mangler pakninga på ene vinduet og montering av skjerm og sidelykt, så tror jeg den er klar igjen for veien.

Bad de blande lakk til 2-3 bokser så jeg får lakkert både front og bakfanger pluss etter rustpussing :)

Kribler etter å få bilen tilbake igjen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut dette. Blir nok godt å få den hjem igjen.

ang timepris på karosseri arb så høres dette helt greit ut. Men som andre skriver, sørg for et tilbud på konkret jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mortenej skrev:

Høres bra ut dette. Blir nok godt å få den hjem igjen.

ang timepris på karosseri arb så høres dette helt greit ut. Men som andre skriver, sørg for et tilbud på konkret jobb.

Jepp! Jeg tenkte å stikke innom og snakke med de og vise bilder av kanaler etc av touringen. Så får vi se hva det blir av kostnad. Det spares iallefall opp penger til dette. Fine touringen fortjener å komme på veien igjen etter mange år uten skilt 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • opeth84 changed the title to 1994 E34 525Tds sedan (side 19).Kjøpt 1995 520i touring (side 64)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...