Gå til innhold

Dashbordkamera


Mr. Erling
 Share

Anbefalte innlegg

Technical Data: Advanced Car Eye 2.0

  • FHD (1.920 x 1080) progressive scan (front camera max. 60 fps, rear screen camera 30 fps).
  • Sensor 2.4 megapixels 1/3''.
  • 150° viewing angle; glass lenses.
  • CPU MIPS 450 MHz.
  • RAM 256 MB DDR3; 128 MB serial flash.
  • GPS.
  • Radar motion detection.
  • Wi-Fi 1CH 802.11 n.
  • Bluetooth Low Energy.
  • Power supply DC 12 V; Super-Cap 3.5 F, 4.5 V (emergency back-up supply).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Mr. Erling skrev:

Hei, interessante svar. Takk.

Hadde bilen på service (109k km.) i går hos Billia Lier, den lokale BMW forhandler. De skulle ha snaue kr. 10k for oljeskift girkasse. ( 12,5k for flushing).
-''Nei takk'' sa jeg og de svarte at det heller ikke er nødvendig, hvis du ikke drar på lange turer med campingvogn. o.l. Olje ner såkalt ''lifelong''

Men, de hadde fått nytt BMW dashboard kamera ( foran og bak), kalt ''Advanced Car Eye 2.0''🙄
Pris kr. 5,6k + inkl. 2 timers montering 

Her er bilde og linker.
Noen som har formeninger om dette? 
THE IDEAL  IN-CAR CAMERA FOR ALL BMWS
BMW Advanced Car Eye 2.0
ADVANCED CAR EYE WEB GROUP




 

last ned (7).jpg

485625.jpg

last ned (3).jpg

last ned (4).jpg

last ned (5).jpg

last ned (6).jpg

Vi har nettopp lagd pakkepris på giroljeskift.

Koster 6500,-  ink moms . Pakken inneholder 13 liter ATF2/3 olje (OE), bånnplugg, påfyllingsplugg og arbeid. Ring og hør med Bilia Lier på nytt👍.

 

Prøvde BMW ACA 2.0 på min M4. Min erfaring:

- Dårlig oppløsning

- Ingen skjerm

- Elendig app (bruker på iOS)

- Treg

 

Ble fort demontert og ligger hos meg hvis du skulle være interessert. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lagunilla skrev:

Vi har nettopp lagd pakkepris på giroljeskift.

Koster 6500,-  ink moms . Pakken inneholder 13 liter ATF2/3 olje (OE), bånnplugg, påfyllingsplugg og arbeid. Ring og hør med Bilia Lier på nytt👍.

Prøvde BMW ACA 2.0 på min M4. Min erfaring:

- Dårlig oppløsning

- Ingen skjerm

- Elendig app (bruker på iOS)

- TregBle fort demontert og ligger hos meg hvis du skulle være interessert. 

 

 

Hei langunilla, 
Ny pris på oljegirskift? Jeg var der jo i går. Har de lagd pakken  idag?
- Jobber du hos Billia?

Sender deg PM vedr. kameraet. OK?

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kommer litt sent til ballet, men her er et alternativ jeg ser på. Bedre kamera og bedre integrert, parkeringsvakt med G-sensor og bevegelsessensor. Se youtube-kanalen til fyren her for test i ulike lysforhold.

Problemet med tapping av batteriet kan løses på flere måter.

Finnes for mange BMW-modeller (og andre bilmerker).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Basse Lusk skrev:

Kommer litt sent til ballet, men her er et alternativ jeg ser på. Bedre kamera og bedre integrert, parkeringsvakt med G-sensor og bevegelsessensor. Se youtube-kanalen til fyren her for test i ulike lysforhold.

Problemet med tapping av batteriet kan løses på flere måter.

Finnes for mange BMW-modeller (og andre bilmerker).

 

 

Hei, takk for innpillet.
har du dette kamera selv?
I og med at det er uten skjerm, er jeg nysgjerrig på hvor god 'appen' er imot min Apple telefon som har  iOS sytemet.

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Fikk installerte det først på søndag, så har ikke all verdens erfaring enda. Men visuelt ser det veldig bra ut. Var litt plass under dekslet, så flyttet bombrikken inn der også, får se om det var lurt (håper signalene går gjennom det svarte belegget på ruten). Ellers litt bekymret for om varmen fra kameraet vil påvirke duggsensoren. Noen som har ideer om det?

Skal komme med erfaringer om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har jeg opparbeidet noe mer erfaring og kan komme med en liten rapport.

Det gode: Fungerer ypperlig som en set-and-forget-løsning. Slår seg av og på med bilen og starter opptak automatisk. Kun én gang har den hengt seg opp, det oppdaget jeg da den fremdeles var påslått etter et døgns parkering. Enkel å resette når/om dette skjer, da. Visuelt er den fullintegrert, ingen synlige ledninger, veldig vakkert. Følger med en overgang til bilens ledningsnett, så ingen kutting nødvendig.

Det dårlige: Skulle være en HDMI-port, men den er ikke å se (aktuelt om du vil koble til ekstern skjerm). Parkeringsvakt og G-sensor har jeg ikke fått til å virke. Den trenger jo strøm kontinuerlig da, men det ser ut til at den har det, i og med at den lyste døgnet rundt den dagen den hengte seg opp. Må eksperimentere mer med dette.

Det grusomme: Appen er brukbar til konfigurering, men der stopper det. For å spille av opptak må du først koble deg til enhetens WiFi, det går greit, men hastigheten er forferdelig. Mulig den ikke snakker godt med telefonen min. Uansett, selv om WiFi hadde virket ordentlig, så er det raskere å ta ut SD-kortet og sette det i en ekstern USB-dings, så det er min løsning. Heldigvis er SD-kortet lett tilgjengelig.

Alt i alt er jeg godt fornøyd med kjøpet. Dette er på en E87, nå bestiller jeg en til F10 også.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Hei, noen som har erfaring med BMW Advance Eye 2.0?

1: Jeg finner ikke video snuter fra rear kamera ved og laste ned direkte fra SD kortet inn på PC?  Spiller av både front og rear i Appen (veldig tregt)!  Men ikke på PC direkte fra SD kort.

2: Man har muligheten til download av video snuter i App, men jeg finner ikke filene noen sted på telefonen?

  Setter pris på om du deler andre erfaringer du har med BMW Advance Eye 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Jeg hadde forgjengeren til denne:

https://www.multicom.no/xiaomi-70mai-dashcam-pro-plus/cat-p/c/p1500019338
 

i F46en. :) Det virket som et greit kamera, ingenting negativt å si. Jeg hadde SD-kort i. Enkel justering av kamera og grei meny. Jeg testet det ikke mer enn at jeg fikk det opp å gå da det stod i bilen ved kjøp, men alt i alt helt greit. Nå er det kommer en oppgradert versjon, som jeg linket til, med GPS og app-styring og hele pakka. Skjermen kan skru seg automatisk av under kjøring om en vil det, selv om kameraet er på. :) 

55AA1B19-606D-42BE-B909-EB3757F7B13E.thumb.jpeg.62b4e44e661e2e6b3e7b727a0a073e36.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/5/2021 at 10:26 PM, Mr. Erling said:

Hei, noe nytt å melde om dashbord kamera?

Antar du tenker på det Kina-kameraet i videoen lenger oppe i tråden. Jeg har hatt samme type i et par år nå, men til en annen BMW-modell. Integrasjonen er perfekt. Men appen er ikke tilgjengelig lenger, og både selger og produsent er som sunket i jorden. Har dermed mistet muligheten til å konfigurere innstillinger. Men kameraet virker fremdeles. Nå og da. Det henger seg så ofte at jeg har vurdert å lime på en dings på resett-knappen slik at jeg slipper å bruke en binders hver gang. Har en stund sett etter et nytt, helst av samme type, for integrasjonen er virkelig upåklagelig.

Men så har jeg lest at det er svært viktig med et SD-kort av god kvalitet. Kan det være så viktig, da? Jepp. For å gjøre et siste forsøk før kameraet byttes, kjøpte jeg nylig dette 32 GB kortet beregnet spesielt for kontinuerlig lagring av video. Bingo! Virker hele tiden igjen nå. Legg merke til at også dette SD-kortet av høy kvalitet er oppgitt å kunne lagre inntil 2500 timer, det er 3,5 timer hver dag i 2 år, eller 10 timer i uken i 5 år. Et vanlig SD-kort vil begynne å svikte mye tidligere enn det. Så det er viktig å være klar over at minnekort har begrenset levetid, og bytte i tide.

Dette fungerer fint som kjørekamera, men uten tilgjengelig app er det ikke mulig å sette det opp som parkeringskamera.

Endret av Lysken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...