Gå til innhold

Bremse hjelp - instant?


fxslin
 Share

Anbefalte innlegg

Hei forum medlemner

 

jeg er på tur med Z3 og har fått problemer med venstre kaliper. Så klossene ligger innpå og skaper varmgang:-(

Blitt hentet sv viking og blir kjørt til bavaria Stavanger nå (fra Sirdal). Men vil helst ikke at turen skal være over ennå. 

Tenkte å høre med forumet om det er noen i Stavanger området som har mulighet til å hjelpe meg ut med å løse dette i dag? Jeg har ikke fått inspisert det skikkelig ennå, bare konstantert at skiva ligger innpå.  

Litt usikker på om det holder å få det av og  smurt opp igjen? Eller om skiva/klosser og kaliper må byttes.

Jeg vet at dette er en longshot, men bare sjekker med dere!

 

 

 

IMG_2008.JPG

IMG_2012.JPG

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, TRF-Racing skrev:

Reg nr -> delekatalog -> se hvilke andre modeller som bruker samme del -> finn brukt i ditt område, skru på, tut og kjør. Eller vente til mandag.

Jepp sitter med mobilen og sjekker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at e36 og e46 bruker samme deler, så da er tilgangen bedre!

har også fått låne verksted på sola flyplass, kamerat er å kjøper kobberfet og ser om han får tak i deler. 

Så om en time skrus det bil og vi prøver redde helga. Skal selvsagt prøve tipsene som er nevnt her først!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det henger i klaven er det ofte relativt enkelt, bare å demontere, pusse/slipe/blåse reint, montere igjen med typ kobberpasta. Dersom det henger i stempel er saken langt verre, og jeg har ikke mange gode erfaringer med "halvvegs" rep av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener på @StigJ har en rød delebil stående til deg. :D

Sånn litt mer seriøst er det ganske stort BMW-miljø rundt der du er, så dette bør la seg løse.

Ellers kan du jo ta deg en tur innom Wings & Wheels i morgen, om du ikke allerede har planlagt det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, awt skrev:

Mener på @StigJ har en rød delebil stående til deg. :D

Sånn litt mer seriøst er det ganske stort BMW-miljø rundt der du er, så dette bør la seg løse.

Ellers kan du jo ta deg en tur innom Wings & Wheels i morgen, om du ikke allerede har planlagt det. :)

Status oppdatering:

har hatt fra hverandre kaliper og konstantert at det er kaliper stempel som er gåent.  Ingen kast eller noe slikt. 

Miljøet i klubben min ser ut til å kunne kanskje få tak i kaliper til wings and wheels. Masse lokale BMW folk er i sola/Stavanger og ser ut til at bilen blir fikset mens den står på utstillingen der :-)

helt rått miljø!!!

IMG_2016.JPG

IMG_2023.JPG

Endret av fxslin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...