Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå byttet turbo (3700 kroner for en overhalt) og rengjort veivhusventilasjonen.

Det var en knotete jobb å bytte turboen. Vanskelig å komme til alle plasser.

Det var vanskelig å starte bilen med all olja i eksossystemet. Har kjørt bilen forsiktig til å begynne med, men dro godt på i bakkene for å bli kvitt all olja.

Mens jeg prøvde ut bilen, gikk selvfølgelig termostaten lekk. Ny knotete jobb (på hytta).

Har nå vist bilen og den er i topp stand. Jammen godt jeg ikke ga den opp. Takk for hjelpen her på bimmers.

Mvh Bjørn

  • 1 month later...
Skrevet

Jobben var visst ikke over. Sønnen min har brukt bilen i et par måneder nå. 

Da han skulle hjem orket ikke bilen opp siste bakken. Jeg kikket på olja i lokket og peilepinnen. Her var det grått.

Da har med andre ord topp-pakningen eller toppen gått i stykker. Det ser ikke ut til å være olje i kjølinga.

Akkurat nå sliter jeg med å få ut en av dysene.

Noen gode ideer?

Bjørn

Skrevet
16 timer siden, Evopower skrev:

Byttemotor på finn er det beste her :)

M57d25?

Det er en 2,5 liter. Har tenkt på bytte, men vil åpne opp for å se før  jeg kasserer motoren og/eller hele bilen.

Hva kan prisen være på byttemotor?

Skrevet
16 timer siden, TRF skrev:

Jeg har noen m57d30 liggende som kan gå billig. Ligger på motorverksted, og er kontrollerte.

Hva er prisen på en slik motor og hva må jeg eventuelt gjøre for å putte denne inn i bilen når det er en 2,5 liter fra før?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...