Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, awt skrev:

Tenkte det ikke var den store interessen for slikt her, men kan legge ut litt i kveld. :)

Står i Lærdal for øyeblikket ja, er du herfra?

Thja, jeg har interesse for det :) Du får la bilen stå ved siden av så blir alle fornøyd her inne. 

Nei, bor i Bergen, men campet flere ganger i Flåm for å så ta noen turer inn til Lærdal.

Fortiden står vognen på Karmøy og blir omvei for oss å campe i Flåm/Lærdal når vi kjører sørover til Danmark/Sverige, noe som er synd da det er kjemp flott der du er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nok det. :)

Noen grunn til at den står på akkurat Karmøy? Er ikke det første stedet jeg hadde tenkt på. :)

Vi har KMFe-løsning ja, hva drar du på? Det var totalt uaktuelt med en vogn uten faste sengeplasser, så da er jo disse greie. Vi skulle egentlig leie vogn i år også, og hadde funnet en grei en, men plutselig dukket denne opp til en grei pris på en lokal Facebook-gruppe, så da ble det visst kjøp...

Hadde egentlig ingen planer om kjøp med det første, da jeg kunne tenkt meg noe som var både nyere og større om jeg først skulle kjøpe (sistnevnte innebærer bytte av bil), men det var kanskje like greit å bare hoppe i det. :)

Vi kjørte til Lone camping utenfor Bergen på fredag, og da fikk jeg endelig testet mine nykoblede "harrylys". :D

IMG_3585_zpsvs886adk.jpg

På søndagen tok vi turen til Lærdal, via Flåm (her fra Flåm):

IMG_0976_zpsp8reyxns.jpg

Lærdalstunellen, aldri kjørt der før.

IMG_3640_zpsdo6oj6zz.jpg

...og på plass i Lærdal.

IMG_0993_zps0wcbs0o2.jpg

I morgen bærer det videre mot Flå, eller der omkring. Planen var lenge Hallingdal Feriepark, men det blir litt omvei i forhold til hva vi skal, så spørs om det ikke må bli en annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, KMFe er jo så familie vennlige som du får disse vognene. 

Vognen våres står nå bare lagret nede hos svigers helt sør på Karmøy. Ligger bilde av den i tråden min. En gammel Cabby. Kunne tenkt meg en KMFe 540. Den er bare 230cm bred. lett å kjøre med på vestlandsveier.  Men da mister vi rundsitte gruppen. Disse 540 KMfe fåes også bare i nyere modeller så blir nå ikke akkurat nå. 

Har hatt en kompis med KMFe 650 (boggi) som han har trekt med Suburban / Excursion  og XC90 D5. Volvoen ble for knapt. både på vestlands veier og på motorveien i Sverige/Danmark.

Vet ikke om du har vært på Lone camping før, men den lavblokken som ligger i nærheten er kommunale boliger med høy krim rate. Greit å vite om med tanke på sikkerhet til barn og lommebok. 

Flotte bilder og gøy med "harry" lys på vogn når den er parkert . Ser du har skikkelig speil på bilen og :) 

 

Hvordan er det å trekke med bensiner?   Jeg var bekymret for min lille diesel motor da jeg gikk fra 500Nm til 300Nm(?) Men den var grei å trekke med så lenge man hadde litt turtall .  

Har hørt mye fint om Flå. Jeg har nok bare vært forbi på vei til/fra østlandet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, den gjør nok jobben den også. :) Hvor stor og gammel er den?

Flo Fritid (som sikkert er i nærheten av der du har vognen) har 540KMFe til utleie som vi vurderte, men når ferien endelig var spikret var begge utleid. Hvorvidt man "trenger" rundsitteren eller ikke avhenger jo av hvordan man bruker vognen med tanke på om man har med telt og slikt (vi har ikke), men jeg synes i grunn det går overraskende greit med 250-vogn også. Nå holder jeg meg riktignok til veier med gul stripe i midten da. :)

For min del kunne jeg gjerne tenkt meg vogn med sittegruppe foran eller bak, men ikke på bekostning av faste liggeplasser, så jeg kunne gjerne tenkt meg en "KFU"-vogn:

650_kfu.jpg

...men så var det den bilen igjen da.

Jeg synes det går helt greit å dra vognen, men det hadde ikke skadet med litt mer moment. Når det er sagt, så har jeg jo ikke erfaring med å dra meg andre biler heller. En 650-vogn er ikke sååå mye større/tyngre, så jeg synes det er merkelig at man ikke skal klare det med en XC90, de er jo en tanks. :P

Var Lone vi var på ja, og vi kom oss helskinnet derfra, men takk for tips. Slik står ikke akkurat i beskrivelsen av campingplassene. :D

Her vi er nå er vi derimot ganske alene. :)

IMG_1074_zpsptnrohug.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 1986 512 dl Cabby. Sitte gruppe foran som blir til seng. Bak er det en sitte gruppe uten bord. Kan legge plate å få liten dobbel seng, men bruker en av to benker til seng til pjokken. Fine med gammel vogn er at man kan mekke og herje litt med. Er noe løst er det bare å skru det fast. Bruker ikke gass anlegg. Billig kjøp og kan selge den uten å ha kostet meg noe. 

Er alltid innom Flo når jeg er i Skudnes, men bare når de er stengt, sånn tilfelle man får ett godt tilbud

I fjor brukte vi ikke telt, i år tar vi det ikke med. Bruker markise.

KFU løsningen er fin og, men litt lite privat liv for mor og far 8)

Kompisen min sier du merker de 300kg en 650vogn har ekstra også den ekstra lengden. Hans XC90 fikk gir varsel på vei opp fra Odda. Da var kassen flushet før vi reiste. På motorveien i Sverige måtte han ta fart for å komme opp de små bakketoppene på motorvei. Jeg med min V70 D5 motor, trim og lett vogn kjørte akkurat som om vognen ikke var der..

jeg ville ikke hatt en 650 på bilen din. Men er det ikke bare å prøve en 650 vogn fra Flo. Ulempe der nede er at alt er så flatt. Så får ikke prøvd skikkelig. 

Hvor går turen videre ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tungvindt å måtte lage seng hver kveld ser jeg for meg, men alt går jo. :)

Det fulgte telt med vår vogn, men det ble solgt med en gang, så ble det kjøpt inn en billig markise istedenfor. Kunne tenkt meg zip-markise med vegger, men det får heller bli en annen gang. :)

Det høres jo nesten ut som om noe ikke var helt som det skulle med den Volvoen. De kan jo trekke 2250kg såvidt jeg kan se, så den burde ikke ha noe problem med rundt 1900-2000kg.

Jeg kan ikke trekke større vogn enn det vi har med denne bilen, så akkurat det er ikke noe problem. :)

Vi skal til Bjørneparken her i Flå, før vi setter kursen mot hovedstaden tror jeg. Det er også BMWCCN-treff på Rudskogen i helgen, men jeg er ganske alene om å ville det. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kan ikke huske deg, men så finnes det jo en og annen F11 på norske veier også. :)

Ja, din motorisering hadde nok vært er hakk og to mer egnet, men det går i grunn overraskende greit. Det dritet jeg har på slep veier tross alt litt også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...