Ingvaldsen Skrevet November 20, 2017 Skrevet November 20, 2017 15 minutter siden, space-ace skrev: har du motortuning fra trf og eller ?   etter jeg har forstĂ„tt sĂ„ har 525d og 530d samme kasse, men sikkert forskjellig program pĂ„ de originalt da. hadde vĂŠrt flott om den holder girene litt mer enn den gjĂžr jeg mĂ„ si trf frister mest, men det koster jo litt ekstra. Lik kasse ja med forskjellig programvare. Jeg kjĂžrer d10 biturbo motor pĂ„ kassa med 245hk Â
Otis Skrevet November 21, 2017 Skrevet November 21, 2017 Uten at jeg skal banne pÄ det sÄ tror jeg ikke at @TRFgjÞr noe med kassa ved tuning. Men det er mulig jeg tar feil.
TRF Skrevet November 21, 2017 Skrevet November 21, 2017 Vi har lenge sett pÄ og jobbet med dette. Vi jobber med lÞsninger pÄ nyere kasser. PÄ disse eldre ble det skrinlagt (etter at vi fikk utviklet lese/skrive verktÞy via obd). Det som jeg derimot ofte gjÞr for folk er Ä endre software fra 2.5d til 3.0d ifm ombygging og eller tuning. Betydelig forskjell, og langt mer fornuftig satt opp til de ekstra kreftene man tross alt har tilgjengelig. Ingvaldsen, Robin L og Otis reagerte pÄ dette 2 1
Robin L Skrevet November 21, 2017 Skrevet November 21, 2017 30 minutter siden, TRF skrev: Vi har lenge sett pĂ„ og jobbet med dette. Vi jobber med lĂžsninger pĂ„ nyere kasser. PĂ„ disse eldre ble det skrinlagt (etter at vi fikk utviklet lese/skrive verktĂžy via obd). Det som jeg derimot ofte gjĂžr for folk er Ă„ endre software fra 2.5d til 3.0d ifm ombygging og eller tuning. Betydelig forskjell, og langt mer fornuftig satt opp til de ekstra kreftene man tross alt har tilgjengelig.  har det noe for seg og legge inn 3.0 program om man ikke tuner? har du forresten noen mulighet for Ă„ legge inn program uten Ă„ mĂ„tte komme til deg med bilen  beklager rot i trĂ„den til trĂ„dstarter. rop ut om jeg skal slette innleggetÂ
TRF Skrevet November 21, 2017 Skrevet November 21, 2017 Du mÄ tenke pÄ hva det er du Þnsker Ä oppnÄ. En original 25d har ikke akkurat overflod av krefter.
viggo E34 Skrevet Desember 3, 2017 Forfatter Skrevet Desember 3, 2017 Hmmm, burde kanskje vurdert Ä oppgradere software pÄ kassa da Bytta magnet/styre ventil for turbotrykk nÄ da den har fÞltes litt motarbeidende og hakkete ved rolig aks. Merker nÄ at bilen drar jevnere, drar bedre ved lav belastning Ä gjerne bruker noe mindre drivstoff da man ikke trenger like mye gass. Merker og at den gÄr vesentlig bedre ved forbikjÞring og akser mye bedre i 100kmh+ har liksom fÞlt den stagnerte litt der fÞr. SÄ kan vel si den tuninga kommer fram mye bedre FÞler nesten man fikk en ny motor. Tenkte og Ä bytte termostat da den ikke vil bli skikkelig varm nÄr det er kaldt. Dette ble satt litt pÄ vent, mÄ kjÞpe enda en 32mm fasnÞkkel da det trengs 2 og jeg ikke hadde noe annet Ä hjelpe meg med for Ä fÄ lÞs viskose vifta. Tenker og at egr/agr termostat kan byttes Ä sÄ blir det vÊrtfall i orden.
TRF Skrevet Desember 3, 2017 Skrevet Desember 3, 2017 KjÞp TRF EGR termostat kit -- sÄ har du lÞst problemet for alltid og ikke bare i et par Är. viggo E34 reagerte pÄ dette 1
viggo E34 Skrevet Desember 5, 2017 Forfatter Skrevet Desember 5, 2017 (endret) Det mÄ vurderes neste gang da orginal ble bestilt i helga... Vurderer ogsÄ decat, sÄ skal ikke se bort ifra at jeg tar kontakt ang decat, egr kit og software oppdatering etterhvert Endret Desember 5, 2017 av viggo E34 TRF reagerte pÄ dette 1
viggo E34 Skrevet Desember 7, 2017 Forfatter Skrevet Desember 7, 2017 Bytte termostater i forrigÄrs, bÄde egr og vannpumpetermostater. Litt knotete igrunn Ä bytte den ved vannpumpa, men gikk da greit. Temperaturen ble nÄ perfekt Ä bilen funket bra. La merke til ett lite dÞdpunkt nÄr man gir pÄ, fÞler det kommer idet man passerer litern pÄ forbruksmÄlern. Utover dette virket den kvikk. Men idag vill den ikke starte... Skal fÄ tatt en diagnose senere idag Ä hÄper det dukker opp der...
viggo E34 Skrevet Desember 7, 2017 Forfatter Skrevet Desember 7, 2017 (endret) Har feilsÞkt litt i pÄvente av at en kompiss skulle komme innom med diagnose leser... Den kjinner som den skal bare fyrer ikke. Har lest en del rundt pÄ div forum om mulige feil, ser det ofte er indre lekasje pÄ dyse eller feil pÄ kamsensor som ofte gÄr gjenn. Har sjekket at der kommer diesel frem Ä hÞrer bÄde pumpe i tank Ä den under sete gÄr, ht pumpa ryker vel sjelden pÄ disse. Demonterte kamsensor for Ä se pÄ den, denne var serdeles gjenngrodd Ä muligens fra bilen var ny? StÄr noen nr pÄ den som ikke gir noe matnyttig nÄr jeg googler,           28 02 2003 1968/20 Kan dette vÊre produksjonsdato pÄ den, bilen er jo en 03mod. Ikke lukter det diesel av olje heller sÄ vil ikke tro pÄ invendig lekasje i dyse heller dan ikke fjusket eller hadde rufsette tomgang som ofte beskrives ved slikt. Har nÄ vÊrtfall rengjort kamsensor sÄ fÄr vi se om han dukker opp me diagnose apparat... Er det mulig Ä mÄle kamsensor uten at den stÄr i bil? Eller mÄ det gjÞres med den montert ved Ä mÄle i stikket? Evt hvilke verdier burde den ha?  Endret Desember 7, 2017 av viggo E34
TRF Skrevet Desember 8, 2017 Skrevet Desember 8, 2017 Jeg tror du mÄ lese en gang til pÄ hva indre lekkasje er.
viggo E34 Skrevet Desember 8, 2017 Forfatter Skrevet Desember 8, 2017 Leste en trÄd der dem pÄstod man ville fÄ diesel i olje ved dyse lekk, ikke at jeg forsto helt hvorfor. Tenker selv at den bare ikke fÄr riktig trykk ut? Men har igrunn god tru pÄ at det er kamsensor som er synderen hos meg, men tenkte kompissen skulle fÄ kjÞrt diagnose fÞr jeg handler noe egentlig...
viggo E34 Skrevet Desember 18, 2017 Forfatter Skrevet Desember 18, 2017 PrÞvde Ä bytte kamsensor forrige uke uten hell, vet ikke om feilkode mÄ slettes fÞr man fÄr start i tilfelle. Var uansett ett skudd i blinde som ikke funket... Hadde en kompis innom som skulle prÞve ett slikt diagnose apparat som gÄr pÄ flere, men fikk ikke kontakt med bilen... Har en annen kammerat som kommer innom i kveld nÄ som skal prÞve med innpa hÄper vi finner ut noe mer nÄ slik at konebilen kommer opp Ä gÄ gjenn
viggo E34 Skrevet Desember 18, 2017 Forfatter Skrevet Desember 18, 2017 Da har vi fÄtt tatt en diagnos, og ifÞlge inpa sÄ er det da fuel rail pressure sensoren som er gÄen. SÄ skal prÞve Ä fÄ bytta den sÄ fÄr vi se om det blir bra eller om det dukker opp nÄ nye problemer etter dette.
Vegard96 Skrevet Desember 18, 2017 Skrevet Desember 18, 2017 hadde samme feilkode pĂ„ min e39 525da 2002 mod, det ble  kostbart gitt :/ hadde bytta begge fĂždepumpene en neddi tanken Ă„ en under dĂžrken pĂ„ fĂžrer siden ,hĂžytrykk pumpa var bytta for 1 Ă„r siden men enda sĂ„ ville den ikke starte. sĂ„ jeg kjĂžrte den pĂ„ verksted. Ă„ skreiv en lappe som jeg klistra pĂ„ dasjborde Ă„ da hadde de prestert Ă„ bytte dieselpumpa enda en gang. fikk da regning pĂ„ 23k men bilen ville enda ikke starte. sĂ„ da frykta jeg det verste Ă„ kjĂžpte 6 stk nye injectorer Ă„ da blei bilen frisk meldt  det var altsĂ„ invendig lekasje pĂ„ injectorene som gjorde att jeg ikke fikk opp rail trykket. Â
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ