Gå til innhold

Endelig BMW !!! Men hvilken?


Amistad
 Share

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, awt skrev:

Motormessig så er nok ikke den det dummeste med tanke på driftssikkerhet, men utover det så klarer jeg bare ikke manuelt klimaanlegg, så for min del hadde jeg hoppet glatt over den. Har heller ikke sansen for BMW-logoer, leppe, DAB-adapter, minste skjerm osv., men det er kanskje mer en smakssak.

takk. jeg tipper at jeg er enig med deg. derfor jeg ber om hjelp fra dere. jeg ser ikke alt som kan være bedre, mer av annerledes etc ... 

enn denne ? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=98434986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Amistad Ikke nødvendigvis, men litt foringer og stag vil det være. Min E46 ble først relativt kostbar rundt 300000 kilometer da de store foringene bak og bremserør måtte byttes. Moderne biler av dette slaget holder normalt bra med et fornuftig vedlikehold.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fredrik skrev:

@Amistad Ikke nødvendigvis, men litt foringer og stag vil det være. Min E46 ble først relativt kostbar rundt 300000 kilometer da de større foringene bak og bremserør måtte byttes. Moderne biler av dette slaget holder normalt bra med et fornuftig vedlikehold.

 

21 minutter siden, awt skrev:

Tja, det kommer nok mer på hvordan bilen er brukt enn kilometerstanden i seg selv. Ting kan selvfølgelig ryke, men det gjelder jo alle biler.

og @Peak 

så denne bilen er verd 150 000 kr hvis den er slik annonsen sier?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=98434986

Nå lurer jeg faktisk på om jeg skal ringe ham å høre ? noe spess dere hadde spurt han om? herregud føler meg hjelpeløs ( haha) er bare redd for å drite meg ut med så mye penger. Det finnes mange nok der ute som har en ødelagt bil i garasjen som koster flesk å fikse opp, og samtidig betaler de ned på et nytt dyrt billån ...  Jeg får ikke sett bilen fysisk med det aller første for dette er ikke i nærheten av meg ... 

fant denne også :

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=99371828

Endret av Amistad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å anbefale en bil bare basert på en annonse (og uten å vite hva annet som evt. finnes), men jeg synes den fremstår som et greit valg, om det er biltypen du ønsker.

Ting man kan spørre om:

- Problemer med kabelbrudd i bakluke, og er dette. evt. utbedret noen gang?
- Problemer med at iDrive tuller?
- Dugg i frontlykter?
- Rust, spesielt på bakluke (er riktignok 12 års rustgaranti)
- Er batteri byttet, og ble dette isåfall kodet?

Så har man jo litt generelle ting som stand på dekk, vinterdekk, EU-kontroller, servicer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanskelig for oss her inne å mene noe om at den aktuelle bilen er verdt 150K. Jeg tenker at du kanskje burde alliere deg med en bilmekaniker eller en annen bilkyndig person du har tillit til og la han/hun se på bilen for deg. Bruktbiler bør prøvekjøres og jeg ville ikke ha kjøpt en bil usett.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville aldri kjøpt en E61 med diesel 4'er... Disse er svært lite inspirerende å kjøre i en såpass stor bil som 5 serie.
X3 med 3l rekkeseks er definitivt mitt valg dersom du A: Trenger Plassen, B: Ønsker litt muskler (500nm!) C: Så driftsikker som mulig. -Som en bonus får du også firehjulsdrift!.
Kan ikke ved noen som helst omstendighet anse en E61 520d (minste motor) som et bedre alternativ ved de kjente feilene disse bilene har med kabelbrudd, strømfeil, iDrive som svikter ol.

Kjør på med X3 men avtal prisen på forhånd, bør nok kunne klare å få denne ned til NOK 160 000  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E83 er greie biler. Jeg synes dog ikke de på langt nær er verdt de pengene mange betaler for dem. Det er nok ikke alle som er klar over at dette er en bil som for alle praktiske formål er en e46 på stylter. Den har ei litt finere forstilling, men det er og alt.

Jeg vil faktisk strekke meg så langt som at e53 lci er en "bedre" bil, selv om jeg skjønner at mange føler den er gammel. Man kan nok dog regne med et dyrere vedlikehold på understell med e53. Til gjengjeld slipper du å bytte bakfjærer i hytt og pine, og det er en langt bedre kjøremaskin enn den høye e46en (e53 er for ordens skyld en e39 på stylter).

 

edit: ellers er jeg muligens enig med awt når man snakker e60 lci penger. Jeg er dog heller ingen tilhenger av 4er i e6x.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, awt skrev:

Det er vanskelig å anbefale en bil bare basert på en annonse (og uten å vite hva annet som evt. finnes), men jeg synes den fremstår som et greit valg, om det er biltypen du ønsker.

Ting man kan spørre om:

- Problemer med kabelbrudd i bakluke, og er dette. evt. utbedret noen gang?
- Problemer med at iDrive tuller?
- Dugg i frontlykter?
- Rust, spesielt på bakluke (er riktignok 12 års rustgaranti)
- Er batteri byttet, og ble dette isåfall kodet?

Så har man jo litt generelle ting som stand på dekk, vinterdekk, EU-kontroller, servicer osv.

Er de kjent for feil med idrive, evt hva? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Peak skrev:

Personlig ville aldri kjøpt en E61 med diesel 4'er... Disse er svært lite inspirerende å kjøre i en såpass stor bil som 5 serie.
X3 med 3l rekkeseks er definitivt mitt valg dersom du A: Trenger Plassen, B: Ønsker litt muskler (500nm!) C: Så driftsikker som mulig. -Som en bonus får du også firehjulsdrift!.
Kan ikke ved noen som helst omstendighet anse en E61 520d (minste motor) som et bedre alternativ ved de kjente feilene disse bilene har med kabelbrudd, strømfeil, iDrive som svikter ol.

Kjør på med X3 men avtal prisen på forhånd, bør nok kunne klare å få denne ned til NOK 160 000  

denne du mener jeg bør prøve å få til 160 ? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=97672727

jeg skjønner at du aller helst ville gått for x3 kontra disse 5 seriene ... det høres jo virkelig ut som man slipper å være redd for alle disse kjente feilene som er på dem. Mitt første ankepunkt er bagasjeromsplass, og 5 serien har faktisk større plass der bak enn en x3. Mitt andre punkt var å kjøpe en BMW for mitt budsjett hvor det var minst mulig sjanse for å sitte med katta i sekken, eller store regninger innen kort tid. Her vinner vel x3 med stor margin? 

Hvor står jeg da? jo å dunker hodet i veggen... For jeg liker utseende på 5serien, og som nevnt tidligere, så føler jeg ikke at x3 er noe fin. Men jeg kan ikke kjøpe hovedbilen til familien med tanke på bare utseende etc. Jeg må ta økonomien med i dette. Ikke bare for innkjøp, men også med tanke på tiden etter kjøp ...

5 serien ... Fin utseende. God å kjøre. Mange kjente feil. gått flere km. mindre motor. 

x3 ... Nyere bil større motor god å kjøre ikke fint utseende gått mindre km mer driftsikker ikke liste med kjente feil. 

Jeg finner dette mye mer vanskelig enn det sikkert er...

 

Endret av Amistad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...