Gå til innhold

Min 2014 Alpina D3 Touring Allrad


AJ82
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Fantastisk tråd!!! Kommer veldig likt kjøretøy i helgen fra Tyskland. Umiddelbare forskjeller er at jeg ikke har panorama soltak, har Sattelbraun interiør + Alpina striper på sidene i svak gullfarge. Er særdeles spent og vurderer og åpne en tråd. Ikke sikkert jeg gjør så voldsomt mye, men LCI LED interiør tipset blir det nok! Håper du fortsetter å fortelle om dine erfaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, oienoien skrev:

Fantastisk tråd!!! Kommer veldig likt kjøretøy i helgen fra Tyskland. Umiddelbare forskjeller er at jeg ikke har panorama soltak, har Sattelbraun interiør + Alpina striper på sidene i svak gullfarge. Er særdeles spent og vurderer og åpne en tråd. Ikke sikkert jeg gjør så voldsomt mye, men LCI LED interiør tipset blir det nok! Håper du fortsetter å fortelle om dine erfaringer. 

Ingenting å vurdere, bare å lage tråd :) Gleder meg til å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.2.2018 at 19.37, oienoien skrev:

Fantastisk tråd!!! Kommer veldig likt kjøretøy i helgen fra Tyskland. Umiddelbare forskjeller er at jeg ikke har panorama soltak, har Sattelbraun interiør + Alpina striper på sidene i svak gullfarge. Er særdeles spent og vurderer og åpne en tråd. Ikke sikkert jeg gjør så voldsomt mye, men LCI LED interiør tipset blir det nok! Håper du fortsetter å fortelle om dine erfaringer. 

Gratulerer med grom bil. Bare å glede seg 😀 Importert selv?

A.J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vurderes solgt til fordel for ny bil. Ikke helt bestemt enda og tror ikke det blir noen Finn annonse med det første. Ønsker ikke å ødelegge salg for de som ligger der, men om noen er seriøst interessert kan de ta kontakt for en god pris.

Et par bilder til med både sommer og vinterhjul :-D

A.J.

69771EAC-A556-41B9-A647-52234A958306.jpeg

C0261077-2F6F-418F-BE99-A464E6093783.jpeg

50BEFD3E-D4E2-4D65-A38B-5A88E875616B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, fupsaker skrev:

B3 i stedet? :wink: 

Hehe, nei. Tror faktisk jeg heller ville hatt denne enn B3. Mer behagelig på veien med det enorme dreiemomentet og billig i drift.

Men blir kanskje noe annet morsomt. Har dessverre en tendens til å bytte bil relativt ofte.

A.J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AJ82 skrev:

Hehe, nei. Tror faktisk jeg heller ville hatt denne enn B3. Mer behagelig på veien med det enorme dreiemomentet og billig i drift.

Men blir kanskje noe annet morsomt. Har dessverre en tendens til å bytte bil relativt ofte.

A.J.

Blir spennende å se hva du lander på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.2.2018 at 23.06, AJ82 skrev:

Gratulerer med grom bil. Bare å glede seg 😀 Importert selv?

A.J.

Fikk hjelp av importerbil.no. Veldig fornøyd - han driver firmaet på si, er utrolig hjelpsom og også rimelig. Bilen har kommet, er hos bilpleie for Ditec Ceramic Ultra på lakk og felger. Var innom i dag, var utrolig fin. Satser på registrering før påske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, macrorain skrev:

Hvordan låter den eksosen der? Innvendig / utvendig? Varierer det mye når man endrer mellom comfort/sport, eller er det noe justeringsmulighet?

Synes eksosen låter veldig bra, men kan selvfølgelig ikke sammenlignes med sportseksos på bensin. Men ganske grovt oppsett uten lydpotter bak. Akropovic er jo helt rå på eksos.

Ganske store forskjeller på de ulike oppsettene. Faktisk større enn på noen andre biler jeg har kjørt. Her ble jeg veldig positivt overrasket selv. Alpina bruker Bilstein understell med elektronisk justerbare dempere. Sett endel videoer på YouTube og virker som alle er enige i at Alpina overgår BMW ganske mye når det gjelder kjøring på landeveien.

A.J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, macrorain skrev:

Hvordan låter den eksosen der? Innvendig / utvendig? Varierer det mye når man endrer mellom comfort/sport, eller er det noe justeringsmulighet?

Anbefaler å se denne. Han kjører 335d til vanlig og sammenligner den med Alpina i denne testen: 

 

A.J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...