Gå til innhold

ABS enhet reparasjon?


Årsland
 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Årsland skrev:

Hei,

Noen som vet hvem som reparerer abs enheter? :cry:

Har feilkode: 5E20 Trykksensor..

Jeg kjøpte meg en brukt enhet på en vraker for 700,-

Delte blokken i 2 og monterte den brukte mekaniske delen på min elektro del, så slipper man å kode også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Har du sjekket trykksensorene på mastercylinderen?
Sitter to stk der som ofte kan gi feilkoder og lamper i instrumentpanelet. 

Dette visste jeg ikke. Godt å vite og et bra tips.

Jeg har et varsellys på bremsesystemet i min 1999 523ia. Hadde varsellys på abs, antispinn og bremsene, pluss at speedometeret virket ikke. Kjøpte brukt abs pumpe. Byttet elektronikkstyringen på abs pumpen, og alle feilkodene unntatt bremsevarslingen forsvant. En dyktig kompis sa jeg måtte kode den nye absmodulen til bilen. Det ble oppdaget at spenningen til diagnosekontakten var altfor lav. Batteriet var delvis skyld. Programvaren til hele bilen er blitt oppgradert, men får ikke kontakt med 3 av modulene. Bremsevarselet står fortsatt og lyser i dashbordet. Kompisen min er veldig dyktig på E39, men han er en travel mann. Så må kanskje søke hjelp andre steder. Og jeg som vraket en 1997 528 for to dager siden uten å ta av mastersylinderen. Men trykksensorene skal sjekkes ut.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Eirik Viste skrev:

Dette visste jeg ikke. Godt å vite og et bra tips.

Jeg har et varsellys på bremsesystemet i min 1999 523ia. Hadde varsellys på abs, antispinn og bremsene, pluss at speedometeret virket ikke. Kjøpte brukt abs pumpe. Byttet elektronikkstyringen på abs pumpen, og alle feilkodene unntatt bremsevarslingen forsvant. En dyktig kompis sa jeg måtte kode den nye absmodulen til bilen. Det ble oppdaget at spenningen til diagnosekontakten var altfor lav. Batteriet var delvis skyld. Programvaren til hele bilen er blitt oppgradert, men får ikke kontakt med 3 av modulene. Bremsevarselet står fortsatt og lyser i dashbordet. Kompisen min er veldig dyktig på E39, men han er en travel mann. Så må kanskje søke hjelp andre steder. Og jeg som vraket en 1997 528 for to dager siden uten å ta av mastersylinderen. Men trykksensorene skal sjekkes ut.

Eirik.

På ein 99 modell har du kanskje både ODB i dashen, og den gamle runde kontakten i motorrommet? Isåfall får du kun kontakt med ASB modulen via den gamle runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Har du sjekket trykksensorene på mastercylinderen?
Sitter to stk der som ofte kan gi feilkoder og lamper i instrumentpanelet. 

Jeg tenkte feil først og blandet med mastersylinderen til clutchen. Jeg har flere slike bremsevæskebeholdere liggende.

Jeg ser på tegninger i etk, og det står skrevet "expansion tank with warning switch". Får ikke til å legge ved bilde. Det er ikke selve ekspansjonstanken, men den sylindriske koppen som en trykker ned i væskebeholderen. Når vi tar av og på lokket til beholderen, er det denne lille "tanken" som flottøren trykkes ned i. Så denne delen har en trykksensor? Kameraten spurte meg om jeg hadde sjekket bremsevæskenivået siden diagnosen antydet en feil der, så håper at feilen ligger der.

Ser at selve lokket med bryteren også har warning switch. Den angir vel varsel om lavt bremsevæskenivå.

Endret av Eirik Viste
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, mcbanan skrev:

Eg sendte min til module master i USA. Kjenner ikkje til den feilkoden, men hvis det er elektronikken som er gåen, vil eg anbefale dei.

Har du link? :)

14 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Har du sjekket trykksensorene på mastercylinderen?
Sitter to stk der som ofte kan gi feilkoder og lamper i instrumentpanelet. 

Nei, men tror det er sensorern som sitter inne i abs hydraulikken. Hverfall det jeg finner på google.. men skader jo ikke å sjekke :)

8 timer siden, kapteinh skrev:

Jeg kjøpte meg en brukt enhet på en vraker for 700,-

Delte blokken i 2 og monterte den brukte mekaniske delen på min elektro del, så slipper man å kode også.

 

Har hadt det i tankene, men ser ut som det er ett kjent problem som vill komme før eller siden på de fleste... :/

7 timer siden, N.E.W. skrev:

Jeg sendte min inn til Innosund AB i Sverige.

http://innosund.com/

Skal sjekke opp i det :)(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Har du sjekket trykksensorene på mastercylinderen?
Sitter to stk der som ofte kan gi feilkoder og lamper i instrumentpanelet. 

Har nå sjekket delene, og det er bare tull å kalle den lille beholderen som "expansion tank with warning switch." Det er bare plast med siler. Ingen sensorer.

BMW E39 sil bremsevæske..jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...