Marius Risan Skrevet November 26, 2017 Skrevet November 26, 2017 Heihei! Har nylig gått til innkjøp av en 98-modell E36 318ti som jeg planlegger å bygge til min første trackdaybil.. Har vært mye frem og tilbake med hva jeg har hatt lyst på, men ønsket meg en lett bil med ikke så stor motor slik at jeg kan lære meg å kjøre ordentlig Når det da kom ut en nokså billig 318ti til salgs hoppet jeg på første fly til Bergen og la meg på en hyggelig 7-timers tur tilbake til Oslo Har en del planer for bilen for å gjøre den egnet for banekjøring: Bøttestoler Coilovere Drilla bremseskiver og EBC yellowstuff bremseklosser Sportsratt Short shift Har også noen 17" style 32 felger med Federal 595RSR semi-slick dekk som skal på. Vil ende opp noe i denne duren: Masse updates kommer mot våren macrorain, StigJ, BjornarHS og 2 andre reagerte på dette 5
BjornarHS Skrevet November 26, 2017 Skrevet November 26, 2017 Tøft med compact-tråd! Kjekke biler dette
Marius Risan Skrevet November 27, 2017 Forfatter Skrevet November 27, 2017 Takk takk! Spent på hva resultatet blir
Gabz Skrevet November 27, 2017 Skrevet November 27, 2017 Tøft prosjekt dette, ja Vil tro disse er ganske morsomme på bane.
TRF Skrevet November 27, 2017 Skrevet November 27, 2017 Kjekk bil! Har du vurdert BMW cup? http://bimmers.no/artikler/fra-forumet/bmw-cup-hva-hvorfor-og-hvordan-r91/
Marius Risan Skrevet November 28, 2017 Forfatter Skrevet November 28, 2017 Jo takk! Har absoulutt vurdert bmw cup, men må nok vente til lommeboka strekker seg til Har også et ønske om å holde bilen sånn nogenlunde lovlig på vei, slik at jeg kan bruke bilen litt utenom bane også
Marius Risan Skrevet Mai 13, 2018 Forfatter Skrevet Mai 13, 2018 Sommeren er rett rundt hjørnet, og baneriggingen er igangsatt! Følgende deler skal på bilen: JOM Blueline coilovere Brakemotive slissa/drilla bremseskiver Mintex M1155 og M1144 bresmeklosser Shortshifter Sportsratt Bøttestoler Skiver og klosser er allerede montert :) Må få bilen på eu så fort som mulig, så skal resten monteres.. StigJ, Hefre auto og BjornarHS reagerte på dette 3
Hefre auto Skrevet Mai 13, 2018 Skrevet Mai 13, 2018 Tøft prosjekt. Aldri likt compact noe serlig, men denne var stilig. Er vel nokså fin vektfordeling også i disse bilene om jeg ikke tar feil 😊
Marius Risan Skrevet Mai 27, 2018 Forfatter Skrevet Mai 27, 2018 Jo takk! Var heller ikke noe spesielt fan av compact før, men utseende begynner å falle i smak.. Hørt mye bra om vektfordelingen i disse jeg også, så spent på hvordan den blir med coilovere osv:)
carlhaakon Skrevet Mai 28, 2018 Skrevet Mai 28, 2018 Kan bli en tøff baneracer dette. få inn bur/halvbur i den så. skummelt og kjøre bottestoler uten dette på bane Marius Risan reagerte på dette 1
Marius Risan Skrevet Juni 1, 2018 Forfatter Skrevet Juni 1, 2018 (endret) Liten update: Fått ubedret nesten alt for å få den igjennom EU, mangler bare å få sveiset ene jekkfestet bak så er den good to go.. Har også gjort et lite forsøk på å lage min egen shortshifter med noen deler jeg hadde liggende. Ser langt ifra pen ut men tok meg en drøy time å lage, og er utrolig fornøyd med hvordan girfølelsen ble (var helt forferdelig før). Har laget en enkel guide på den her: https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2377860-DIY-Homemade-adjustable-shortshifter-E36&p=30034857#post30034857 Endret Juni 1, 2018 av Marius Risan fxslin reagerte på dette 1
Marius Risan Skrevet Juni 29, 2018 Forfatter Skrevet Juni 29, 2018 Compacten er endelig ferdig og klar for banekjøring😃 BjornarHS, macrorain og StigJ reagerte på dette 3
Marius Risan Skrevet April 17, 2019 Forfatter Skrevet April 17, 2019 (endret) Etter en veldig morsom trackdaysesong ifjor sommer, måtte motoren ut da den lakk olje i alle retninger og hadde defekt toppakning. Tenkte samtidig at det ville være morro å løfte utseendet på motoren, samt gi bilen noen oppgraderinger når motorrommet var tomt. Motormessig ble det en stor gjennomgang med overhalt topp, nye rådelagere, stempelringer, pakninger/simmeringer, sensorer, slanger, tenningsdeler og lakkering. Andre ting som blir gjort i samma slengen er ny clutch, overhaling av giroverføring, ny radiator, E34 styreledd, M3 masterpumpe, 4.10 diff og litt annet småstæsj. Sylindervegger ble honet opp med flexhone. Veldig enkel sak å bruke, som ga bra resultat. Det som gjenstår nå er å få rengjort bunnpanne og montere ledningsnettet på motoren så er den klar til å monteres i bilen igjen. Endret April 17, 2019 av Marius Risan macrorain, fxslin og bimmerfun reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå