Gå til innhold

Marius' 318ti trackdaybil


Marius Risan
 Share

Anbefalte innlegg

Motoren ble skikkelig bra!

Hvordan synes du JOM-understellet er? Jeg har hatt det på 2 stk. biler, og det er den største dritten jeg har vært borti.. Ble "sykkelpumper" etter kort tid, ikke spesielt stivt og ruster kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2019 den 11.51, R Andersen skrev:

Motoren ble skikkelig bra!

Hvordan synes du JOM-understellet er? Jeg har hatt det på 2 stk. biler, og det er den største dritten jeg har vært borti.. Ble "sykkelpumper" etter kort tid, ikke spesielt stivt og ruster kjapt.

Mtp på pris er jeg storfornøyd med det! Fortsatt stivt som pokker, og kan ikke se noe lekkasje etc fra demperne enda. Mulig det hjelper en del at compacten er såpass lett både i snuta og rumpa. Har kun kjørt en sesong, og max 5000km med det da, så holdbarhetsmessig kan jeg ikke svare på noe.

Endret av Marius Risan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Tenkte å holde litt liv i tråden her å gi en liten update på bilen da nok en trackday sesong er over og nye planer er i vente. Merker at det er en smule "dødt" her inne på forumet, men synes fortsatt det er morro å kunne ha denne tråden å se tilbake på hvordan bilen har blitt.

B6RSu4Q.jpg

FAMtVEQ.jpg

Bilen står nå i vinterdvale klare for nye oppgraderinger. Planen for vinteren er å jobbe med understell og bremser + litt kosmetisk utbedring. Bakstillinga skal ned for sandblåsing og lakkering samt montering av polyforinger. Når såpass mye er nede blir bensintanken også tatt ned, slik at jeg kan slipe rent så mye som mulig av bilen under og lakkere det opp igjen med rustbeskyttelse.

Har gått til innkjøp av E46 328 bremser foran m/kalipere. Bestilte meg samtidig EBC yellowstuff klosser både foran og bak + stålomspunnede bremseslanger. Har også fått fatt i en E46 purple tag tannstang, som forhåpentligvis tighter opp styringa enda mer.

Er allerede godt i gang med demontering av bakstilling og tank, nå begynner morroa med sandblåsing og rustfjerning :D

15867Pz.jpg

B4VNgK3.jpg

SmMYdhH.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎2‎/‎12‎/‎2020 at 8:00 PM, Marius Risan said:

Har vært inne på tanken, men denne er rett og slett alt for morsom på veien til at jeg har samvittighet til å bygge den til banebil :)

Det er ikke noe problem å få bilen godkjent med bur. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 12.2.2020 den 23.23, sveinis skrev:

Artig tråd! 
Har bilen vært driftssikker etter motoroverhaling?
Drømmer jo litt om en trackdaybil selv en gang :) 

Hadde litt problemer med en jordingskabel som periodisk hadde dårlig kontakt, noe jeg brukte mye tid på å finne ut av, men utenom det har motoren vært helt topp! Fikk kjørt en 3-4 trackdays og ca 3000km uten noen problemer. Ble en helt annen motor, ettersom min hadde mye feil og problemer tidligere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...