Gå til innhold

Mugg og fukt!!


Samohtla
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,  

 

Jeg har en Bmw E61, har siden jeg kjøpte den sett antydninger til fukt/mugg som vist på bilde.

Jeg sliter med å finne ut hva som gjør det fuktig, har sjekket dørene og det er ikke noe vann eller fukt i de. 

Kan det være en pakning ?

Hadde satt pris på om det er noen andre som har erfaring eller har tilsvarende problem. 

Tar i mot alle tips/info med et stort takk! 

 

 

IMG_2200.jpg

IMG_2201.jpg

IMG_2202.jpg

IMG_2204.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Samohtla skrev:

Jeg kjører alltid med AC på auto 

Lenge siden det har vært service på anlegget? dårlige filtre?   ..AC har jo mye annet enn å bare kjøle ned folk på en sommerdag, den skal jo blandt annet drive ut fukt fra kupeen slik som bildene dine viser. En bil med fungerende ac skal ikke få dugg på rutene.

Ville tatt og bare vasket vekk driten på vinduene og sett om det kom igjen, da er det noen som ikke fungerer skikkelig.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet på ett vindu til bakdør. Husker ikke hvilken side. Jeg vasket vekk mugg i sommer og må nok gjøre det til sommeren en gang til. Det bruker å komme mer fukt på sommeren enn vinteren til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rester etter dugg og fukt som aldri har fått tørke ordentlig. Ofte er årsaken enten mye småkjøring slik at det aldri får tørket helt opp, annet er dårlig effekt i klimaanlegget. Slikt kommer gjerne på denne tiden når det er kaldt ute og varmt inne i bilen. Hadde antydninger til dette på en E90, forsvant alltid etter en lengere kjøretur på minst ett par timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, *MrB* skrev:

Kjører dere andre rundt med AC på? Jeg bruker det kun ved behov for avkjøling eller avfukting.

Alltid på her. Den skrur seg vel av rundt 5 grader, men jeg lar bare bryteren stå på uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, *MrB* skrev:

Kjører dere andre rundt med AC på? Jeg bruker det kun ved behov for avkjøling eller avfukting.

For at pakningene og slanger ikke skal tørke ut, bør kjøleanlegget brukes regelmessig, helst så ofte som mulig. Best er å bare ha det på hele året.
Det er også en annen grunn til at det er lurt å bruke AC-anlegget selv om det er kaldt, og det er for å holde luften i bilen så frisk og tørr som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Jeg gjenopptar en post som allerede er til fremfor å lage en helt ny tråd om mugg.

Har en X3 F25 2013-mod. Nylig hatt service hos Bavaria ifm noe annet. Ba dem om å sjekke ut hvorfor det til stadig kom en ekkel innelukket dunst fra ventilasjonsanlegget, og da hver gang bilen startes, og spesielt når bilen har stått en stund.

Har spurt gjentatte ganger hvor den innestengte lukta kommer fra. Folka som sitter i skranken har jo ikke peil, og jeg kommer ikke i direkte kontakt med de som faktisk utfører service. Det er ingen som kan fortelle meg hvor "bakre del av innerskjerm" er.. 

Noen som kan hjelpe?

Skjermbilde 2021-04-03 kl. 14.53.15.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...