Gå til innhold

Vurderer hengerfeste, søker erfaringer

StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

Sitter og ser litt på avtagbart hengerfeste til min F30. Så ser jeg Skruvat er rimelig billige på dette kontra andre.

Har noen erfaringer med Steinhof kitene de selger?  Tenkte å montere selv. 

Vurderer dette:

https://www.skruvat.no/Tilhengerfeste-avtakbart-P515238.aspx

https://www.skruvat.no/Elkabelsett-13-polet-P516515.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@danskiii Ja jeg så dette. 5600,- kommer det på med frakt.  Westfalia er jo et godt gammelt merke. Der vet man i alle fall at man får kvalitet. 

Men er det over 1500,- bedre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Oris med bilspesifikt ledningsnett til en E83 fra haagen.no. Fant ut at det knapt var noe særlig å spare på å bestille fra utlandet, og skruvat styrer jeg stort sett unna viss jeg kan. 

Montering av selve kula var enkelt (og siden det er en helt annen bil kan nok ikke den erfaringen overføres), men ledningsnettet. Der fulgte det med en monteringsanvisning som var så dårlig at jeg er sikker på at den kostet meg en halv dags ekstra arbeid. I etterkant fant jeg ut at GS har BMWs originale monteringsanvisning liggende ute på nett. Der fikk jeg svar på mye av det jeg måtte finne ut selv, og jeg skjønte fort hvorfor jeg brukte unødig lang tid. 

Så jeg har vel egentlig bare én erfaring relevant for deg: Skaff deg den originale monteringsanvisningen!

PS: for meg virker det som forskjellen på et godt og et dårlig avtagbart hengerfeste er hvor klønete mekanismen er i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt hengerfeste fra haagen.no til en e91 og e87. De har forskjellige variant. Men jeg kjøpte Westfalia. Med Jaeger ledningsnett. Hvis du har PDC bak da, så slipper du å trekke ledning helt fram til hanskerommet, iallfall på e91 og e87.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10.5.2018 at 9.54, Eivind320x skrev:

Har du sjekket Autodoc.co.no ? 

Blir ikke så billig ser jeg når prisene der er eks. mva og frakt. 

On 10.5.2018 at 13.44, iittala skrev:

Jeg kjøpte Oris med bilspesifikt ledningsnett til en E83 fra haagen.no. Fant ut at det knapt var noe særlig å spare på å bestille fra utlandet, og skruvat styrer jeg stort sett unna viss jeg kan. 

Montering av selve kula var enkelt (og siden det er en helt annen bil kan nok ikke den erfaringen overføres), men ledningsnettet. Der fulgte det med en monteringsanvisning som var så dårlig at jeg er sikker på at den kostet meg en halv dags ekstra arbeid. I etterkant fant jeg ut at GS har BMWs originale monteringsanvisning liggende ute på nett. Der fikk jeg svar på mye av det jeg måtte finne ut selv, og jeg skjønte fort hvorfor jeg brukte unødig lang tid. 

Så jeg har vel egentlig bare én erfaring relevant for deg: Skaff deg den originale monteringsanvisningen!

PS: for meg virker det som forskjellen på et godt og et dårlig avtagbart hengerfeste er hvor klønete mekanismen er i bruk.

Takker for info. Har GS liggende monteringsmanualene enda? Finner ikke noe.

1 time siden, mslello skrev:

Jeg har kjøpt hengerfeste fra haagen.no til en e91 og e87. De har forskjellige variant. Men jeg kjøpte Westfalia. Med Jaeger ledningsnett. Hvis du har PDC bak da, så slipper du å trekke ledning helt fram til hanskerommet, iallfall på e91 og e87.

Takker for info. Har PDC fremme og bak. Men fant Westfaliamanual på sidene deres. Må frem på F3x. Men gjør meg ingenting å rive og røske litt i interiøret. Gamle minnene strømmer vel på da fra min tid som montør hos Bilradiospesialisten tenker jeg :lol:

Har studert litt mer og det som @iittala nevner med klønete mekanisme er jo faktisk noe å tenke på. Så tror jeg må gå for Westfalia sitt sånn at jeg blir fornøyd :razz:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Hjertelig takk for heads up @papertiger 😃 Tenkte ikke i de banene da jeg fikk nyhetsmailen.

Da er 1 stk. Westfalia hengerfeste med OEM kabelsett bestilt. Ble ca samme prisen som komplett rent Westfalia kit fra Koed. Men hadde bestemt meg å ha originalt kabelsett etter å ha snakket med en BMW-tekniker som anbefalte det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...