Gå til innhold

Spacere til E91 LCI på 19" originale style 199


Walkabout
 Share

Anbefalte innlegg

Søster tenkte å space ut hjulene på sin E91 LCI.

Det står originale style 199 på bilen, med 8x19" ET37 (225/35-19) foran og 9x19 ET 39 (255/30-19) bak. 

Noen som har erfaring med hvor store spacere en kan få på her uten å subbe?

@papertiger du kjøpte vel noen TÜV-godkjente spacere til din, var det Eibach eller husker jeg feil? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Walkabout skrev:

Søster tenkte å space ut hjulene på sin E91 LCI.

Det står originale style 199 på bilen, med 8x19" ET37 (225/35-19) foran og 9x19 ET 39 (255/30-19) bak. 

Noen som har erfaring med hvor store spacere en kan få på her uten å subbe?

@papertiger du kjøpte vel noen TÜV-godkjente spacere til din, var det Eibach eller husker jeg feil? :) 

Hadde ikke spacere på E91'en, og har ombestemt meg på F36'en ang spacere - for nå. Ønsker å unngå økt slitasje langs dørsidene, noe en får med spacere.

Men nok om det - Både Eibach, H&R og SCC (Koed) er TÜV godkjente, og papirer ligger tilgjengelig på nett.

bsr-tuning.no har 20% på Eibach spacere og bolter nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ahj skrev:

10 mm bak subber på min. 10-20mm foran burde gå. :) 

Nå er min senket. 

Ja, på øyemål tenkte jeg at 15mm foran og 10mm bak burde gå greit. Hva slags dimensjon (og innpress) har du på felg og dekk bak da, de er vel hakket bredere enn style 199? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Walkabout skrev:

Ja, på øyemål tenkte jeg at 15mm foran og 10mm bak burde gå greit. Hva slags dimensjon (og innpress) har du på felg og dekk bak da, de er vel hakket bredere enn style 199? :) 

Helt samme som du har skrevet her. 9x19 på et39 :) men jeg har PSS som er ganske så breie. Hadde goodyear før og med 12mm så subbet det skjelden i forhold til 10mm på PSS. 

Får du på litt camber foran kan man fint kjøre 20mm :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører litt annen felg bredde men er jo noe man kan regne ut ifra

Forran kjører jeg 225-35-19 på 8,5x19 et 35, her har jeg 10 mm spacer. Har ingen problemer med at det subber i skjermkant, men i innerskjerm pga høyde.

Bak kjører jeg 255/30-19 på 9,5x19 et 35 med 5 mm spacer. Dette subber litt i innerskjermen, ikke i karosseriet. Dette er også pga høyde...

Jeg kjører med vredstein supervorti, som har en slags "guard"/leppe nederst mot felgkant... Så ser for meg at det skal gå fint for din del med tankene dine om det er originalt understell vi snakker om :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som bilen faktisk er valset bak, så da blir det å prøve seg på 15mm både foran og bak. Kunne nok gått med 18 eller 20 foran, men er litt praktisk å ha lik størrelse på spacere og bolter foran og bak. Skal få lagt ut bilder når det blir montert :) 

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...