Gå til innhold

Fors Toledoblau E39 530d


Fors
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fors skrev:

mystisk å mystisk, 1/3 av prisen av hva koed skulle ha, regner jo med at ting er litt billigere i utlandet. 
Men det har ikke vist seg å være noe lur invistering nei. utrolig glad for at jeg ikke sende dem i retur.. 

Du mener at 1/3 av prisen ikke er "mystisk"? Hvorfor skulle det være noe billigere i tyskland enn i norge?

Man ser jo på det "testkortet" til den gjengen at det er juks og fanteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, TRF skrev:

Du mener at 1/3 av prisen ikke er "mystisk"? Hvorfor skulle det være noe billigere i tyskland enn i norge?

Man ser jo på det "testkortet" til den gjengen at det er juks og fanteri.

Generelt de fleste bildeler jeg har handlet fra utlandet har vært mye billigere og har virket helt fint uten problemer.
Nå er jo jeg helt tydelig ikke noen dyse ekspert på noen måte, men da jeg sammenlignet priser fra "norske" nettbutikker
så var spriket ganske stort å jeg antar at en overhalt borch dyse fra gs eller koed er tilnermet lik, Noe prisen tvert imot ikke er.
Så i håp på å spare noen lapper så ga jeg det et forsøk.

Ja det er godt mulig, som sagt har jeg ikke mye erfaring på det feltet å det lønte seg ikke å gå god for det heller som det har vist seg, hadde jeg spurt først hadde jeg nok fått svar. Noen ganger må man vell bare feile for å lære. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fors skrev:

Nei det er sånn pant greie på dysene, så sende ikke de "gamle" i retur når jeg hadde bytta til de nye jeg fikk.
Men de nye skal dem få tilbake da det var noe skikkelig ræl, dem så jo fin ut da. 

Så mange videoer å snakket med folk som har byttet dyser før å dem nevnte at dem måtte bruke tesj å slegge å alt mulig. 
Mine kom ut med håndmakt heldigvis.
Skal jeg kjøpe nye så blir det borch dyser til 3500, men det frister ikke mye å kjøpe nye.

Verdiene nå er vell innafor så får vell leve med det 

koster 2700kr per stk for 193hk motoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fors skrev:

Hvor hen? 

koed, det er prisen når du har trekt fra det du får igjen i pant...

har du god tid så tar jo fyksen diesel 2000kr per stk i overhaling

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ingvaldsen skrev:

koed, det er prisen når du har trekt fra det du får igjen i pant...

har du god tid så tar jo fyksen diesel 2000kr per stk i overhaling

dyse.thumb.jpg.9ad95496cf35ae27f3495ae8f8a62ceb.jpg

 

så 3577 er inkludert panten?
trodde den kom på toppen av prisen.
Da er det jo ikke så galt faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fors skrev:

dyse.thumb.jpg.9ad95496cf35ae27f3495ae8f8a62ceb.jpg

 

så 3577 er inkludert panten?
trodde den kom på toppen av prisen.
Da er det jo ikke så galt faktisk. 

de ja, men ser nå at prisen har steget kraftig pga svak krone.  3500kr er etter pant er trekt fra

 

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny dag nye utfordringer
skulle bare skru sammen etter igår men oppdagen en pøl med vann under bilen, var lite kjøleveske 
så etterfylte jeg men fant ut at det var lekasje mellom paststussen å koblingen på slangen.
 


Byttet en o-ring så ble det heldigvis tett men jeg klarte å knekke koblingen på returslangen.

IMG_3714.thumb.JPG.f7790bc74e842287cd05fd0046c57cdb.JPG

Etter litt mikkmakk så fikk jeg laget en provisorisk løsning.


IMG_3715.thumb.JPG.568ff059c16ebef80569f6ab356d4eef.JPG

skal få lov å herde skikkelig før jeg kobler den på igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville lagt inn bestilling av nytt rør med en gang, kjørte selv med limt kjølesystem på flere punkt på min vellykkede ferietur i 2018 å da gikk det bare 2-3 uker før kjøleveska har tatt knekken på limet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

ville lagt inn bestilling av nytt rør med en gang, kjørte selv med limt kjølesystem på flere punkt på min vellykkede ferietur i 2018 å da gikk det bare 2-3 uker før kjøleveska har tatt knekken på limet :P

Ny er på tur ja, det var ingen som kunne levere en raskt nok så da ble det improvisering. 
Hehe ja har lest om det dær, tror neppe jeg tørr en så lang tur med min før rubbel og bit er bytta.
20år gammel plastikk begynner å bli porøs har jeg funnet ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fors skrev:

Ny er på tur ja, det var ingen som kunne levere en raskt nok så da ble det improvisering. 
Hehe ja har lest om det dær, tror neppe jeg tørr en så lang tur med min før rubbel og bit er bytta.
20år gammel plastikk begynner å bli porøs har jeg funnet ut. 

ville sjekka over lufteskruer, de kan bli som kjeks fant jeg ut når det var for seint :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...