Gå til innhold

E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine


Mortenej
 Share

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Shattered said:

Når jeg ser disse bildene får jeg lyst på E34 :wub: du har dårlig smak med oransje blinkers da (smaken er som baken :P), utenom dette vil jeg si 10 av 10 ;)

Takker :) E 34 er lekkert, så glad jeg fikk realisert drømmmen, selv med en liten maskinist under panseret. Smaken er heldigvis ulik, personlig syns denne kler oransje blinklys.

Bilder lyver heldigvis litt.... Er nok en del småskader i lakken etter 25+ år, men de skal få være der.

 

Blir mer og mer glad i denne, husker jeg hadde valget mellom denne og en vinrød sedan, var egentlig sedan jeg hadde i tankene, men var ikke i tvil da jeg så dem, her måtte det bli vogn, og angrer ikke et sekund.

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom pakke fra Koed, så da er det service tid.IMG_1983_2.thumb.JPG.bc380e98a3543ea948b17bbc19fcbca9.JPG

Ikke spart på embalasjen her nei :)

IMG_1986_2.thumb.JPG.f9eff3c0a8672e5446af9516c11a3ed9.JPG

Ligger klar til montering, blir oljeskift en av de nærmeste dagene, og nytt bensinfiler. Så får jeg manne meg opp til toppdekselpaknings skifte. Nytt felt, men med støtte fra o store Bimmer forum lander jeg nok den og. Spm er om jeg skulle hatt pakningspasta i tillegg til pakningen, eller om denne bare legges ute.

 

IMG_1984_2.thumb.jpg.54e853506eb9a221c780802ca6af0f20.jpg

Har stått stille en stund så måtte få en kose tur ut til sentrum i kveld :) Mere frista å kjøre enn å skru, men vedlikehold må til, så får brette opp arma snart.

 

Vet noen om ei grav i Ålesund? skulle komt under og etterfyllt olje på kassa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Shattered skrev:

Når jeg ser disse bildene får jeg lyst på E34 :wub: du har dårlig smak med oransje blinkers da (smaken er som baken :P), utenom dette vil jeg si 10 av 10 ;)

Da er vi to mot en, Shattered!;P Orange blink er topp!😁 Kanskje du burde skaffe deg en E34 på sikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mortenej skrev:

I dag kom pakke fra Koed, så da er det service tid.IMG_1983_2.thumb.JPG.bc380e98a3543ea948b17bbc19fcbca9.JPG

Ikke spart på embalasjen her nei :)

IMG_1986_2.thumb.JPG.f9eff3c0a8672e5446af9516c11a3ed9.JPG

Ligger klar til montering, blir oljeskift en av de nærmeste dagene, og nytt bensinfiler. Så får jeg manne meg opp til toppdekselpaknings skifte. Nytt felt, men med støtte fra o store Bimmer forum lander jeg nok den og. Spm er om jeg skulle hatt pakningspasta i tillegg til pakningen, eller om denne bare legges ute.

 

IMG_1984_2.thumb.jpg.54e853506eb9a221c780802ca6af0f20.jpg

Har stått stille en stund så måtte få en kose tur ut til sentrum i kveld :) Mere frista å kjøre enn å skru, men vedlikehold må til, så får brette opp arma snart.

 

Vet noen om ei grav i Ålesund? skulle komt under og etterfyllt olje på kassa. 

Om du orker å ta turen til Brattvågen, kan det muligens hende Asgeir kan hjelpe? Da han bygde om min touring til manuell, snakket han om å montere løftebukk på sikt. Er jo verdt et forsøk?:) Veldig grei kar er han også 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, opeth84 said:

Om du orker å ta turen til Brattvågen, kan det muligens hende Asgeir kan hjelpe? Da han bygde om min touring til manuell, snakket han om å montere løftebukk på sikt. Er jo verdt et forsøk?:) Veldig grei kar er han også 😁

Gull, får ta en sjekk.

Brattvågen er bare en kosetur unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, opeth84 skrev:

Da er vi to mot en, Shattered!;P Orange blink er topp!😁 Kanskje du burde skaffe deg en E34 på sikt?

Det tror jeg ikke kommer til å skje, da de er gamle biler som trenger mye stell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken var å få tatt litt servicearbeid på bilen i helga, men med varme og sol kommer også pollen snikende. Resulterer i alerig, og medinisering som gjør at jeg ikke har overskudd til å være ute å jobbe i stor utstrekning så de får heller vente.

Kun byttet luftfiler og en gåen pære....

Ikke gått lengre siden sist service, at den fint kan brukes :)

Fikk en god tur på 7 mil i går, men i feil sete igjen.... Jentungen skulle være sjåfør for gjengen i gårkveld/natt, og da blei pappa hyra inn. Stakkar må jo vente 7 mnd enda, før hun kan kjøre på egenhånd.

IMG_1987_2.thumb.JPG.5155312527d8e45dfdc89bceab2a28fe.JPG

Ratter stødig E34 selv om den av og til vil gå sine egne veier.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se den blir brukt og fungerer 😊

E34 er en fin bil å øvekjøre i da den ikke er for stor og føles stabil .

Det med pollen allergi ,det er ikke bar bare nei ,ser mange som blir satt ut av det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, sveigis said:

Godt å se den blir brukt og fungerer 😊

E34 er en fin bil å øvekjøre i da den ikke er for stor og føles stabil .

Det med pollen allergi ,det er ikke bar bare nei ,ser mange som blir satt ut av det .

Ja, hun foretrekker denne fremfor F10'n rett og slett for den er mindre. litt morro at dette var en stor familiebil på 80/90 tallet. og bilen har godt av å bli brukt.

Skal sansynligvis en tur til østlandet for jobb, og fristes til å ta løst i denne men, ender vel opp med å la den stå. om noe skulle ryke har jeg litt for lite tid til å bli stående på veiskuldra å vente på Viking.

Fått tatt litt i dag, blir slik til og fra dag. Så fikk svingt vaskefilla  og støvsuger inni bilen, greit å få vaska ut støvet, og ikke minst sand som samlerseg i dørken, dog ingen bilder... men likefull godt å få gjort.

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, oledra said:

Fine dager å kjøre e34 nå. Kjenner jeg lengter etter en "skikkelig" bil igjen.😊

Ja er fine turer. Er vel ikke lenge til du kan ratte E34 igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Større sjanse for bli stående langs veien i F10’n 🤣😉 Disse bilene er så skuddsikre at jeg aldri føler meg utrygg på tur 🥳🎵 Jeg har kjørt "norden rundt" i min og det er en nytelse DeLuxe 😍 Kjipt med denne allergien da 😢 Synes det blir flere og flere som rammes av dette 🤬 Men god bedring også er vel den verste tiden unnagjort ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror nok at denne er skuddsikker, men med gml bil så kan det skje noe uforutsett, og det er OK ish på ferie, men ikke når en skal rekke jobb neste morgen :).

Formen går i rett retning nå. Fordelen med å bo langs kysten er at vi får morgen tåke etter noen dager med finvær, det legger en demper på pollen spredning :).

 

Ang bytte av toppdeksel pakning, trengs det pasta i tillegg til pakningen? og i tilfelle hva er å anbefale?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det å svare på sin egen tråd :)

Dette er beviset på at dette forumet inneholder mye kunnskap. Fant en egen trå på bytte av toppdekselpaknin, riktignok på en M52, men iprinsippet samme opperasjon. Så da blir det å skaffe pakningslpasta i tillegg.

DYI: Ny toppdekselpakning M52 - Takk @mudbug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...