Gå til innhold

E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine - E34 EU OK - Selges


Mortenej
 Share

Anbefalte innlegg

Supert Morten 😃 Men hadde du ikke fått justert døra riktig før du fant denne skiven ? Bra det er toppers nå da 😃 Ellers ser det jo bra ut å få fiksa no smårust og lakkskavanker 😃👍 Må få tatt litt "helfigurbilder" når alt er ferdig da 👍 Og nei, har man gammel bmw så dukker det opp litt småtteri innimellom og gjør at man aldri blir arbeidsledig 😂 Men hobby er hobby 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, sveigis said:

Dette blir veldig fint og skal si du har stått på Morten det liker jeg 😊

Nå blir alt helt og pent her og du får en e34 som du kan kose deg enda mer med 😊

Skal være ærlig å si at jeg var fristet å sette på kanalskjørtet å si meg ferdig nå, og heller ta igjen dette neste år. Savner å kjøre denne. Men så var det dette med å bli ferdig. Pluss at når lister kom på så den jo så utrolig mye bedre ut :) og da måtte dette også taes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Bimmerlorris said:

Supert Morten 😃 Men hadde du ikke fått justert døra riktig før du fant denne skiven ? Bra det er toppers nå da 😃 Ellers ser det jo bra ut å få fiksa no smårust og lakkskavanker 😃👍 Må få tatt litt "helfigurbilder" når alt er ferdig da 👍 Og nei, har man gammel bmw så dukker det opp litt småtteri innimellom og gjør at man aldri blir arbeidsledig 😂 Men hobby er hobby 😉

Ang justering så fokuserte jeg på horisontal linje, og lik åpning mellom førerdøren og tilstøtende skjerm/bakdør, og det ble det uten denne. Når jeg studerte helt nederst mot framskjermen kunne jeg se at døra lå nærmere bilen enn skjermen.

Skal og sies at det var dårlig lys i garasjen den kvelden vi satte på døra og justerte, så hadde nok sett det bedre i dagslys.

Kommer «skryte» bilder når jeg er i mål :) mulig helga ryker, noen som maser om å være sosial 😀😀

Arbeidsledig blir vi ikke nei, men er vel derfor vi har hobby også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Nyheim said:

Morsom lesing her. Plutselig var det gått 2 timer :)

Pen vogn. Neste gang må du love å ta E34'a på en velfortjent ferietur, omså en kortere norgestur :D

Jeg følger med her!

TAkker - Gøy at tråden fanger :)

Lengre tur blir det med denne ja :) om ikke helt ned til Alpene...

 

Ligger en trøndelagstur på lista til høsten, så skal ikke se bort ifra at det er denne som får gleden av å frakte meg nordover.

Har blitt alt for lite kjøring de 2 siste sessongene, men nå når skadene er fikset, så ser den så mye bedre ut og da er det mye kjekkere å ta denne ut på tur.

 

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagsjobb.

Kom ikke helt i mål, men bedre litt forsinket og ferdig, enn hastverk som må taes igjen.

Fikk tatt hull for den bakerste list, på skjermen, lagde mal fra førersiden,  og speilvendte den. Deretter kryss sjekk så jeg fikk den i rett høyde.

44B8D937-D1DB-4660-8116-F45174E618B3.thumb.jpeg.548bdde13d466ea28c41a390a1dd7869.jpeg

Og fullført lakkering, inkl klarlakk på toppen, så nå står den slik:

0E0AAADD-C751-48F5-869E-2E8B5CD0999D.thumb.jpeg.349ade98905f628365e97dafde713d7d.jpeg

Neste er blir å polere ned overgangene  på døra og skjermen  og få på kanalen igjen.

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update:)

Fikk landa denne innimellom alt denne uka. Salg av en bil, ungdommer som flytter ut for å studere. Men litt tid i garasjen blei det.

A2D71FD3-0152-4256-9C7C-5F70260DAA23.thumb.jpeg.e8d24064d4964086244fa87626e02711.jpegA2D71FD3-0152-4256-9C7C-5F70260DAA23.thumb.jpeg.e8d24064d4964086244fa87626e02711.jpegViktig å fylle på med godsaker i kanalen. Tok andre siden tidligere, så nå var det denne som måtte fylles.

C48B575D-BE2C-4081-AF8A-D77D223158B5.thumb.jpeg.74c51ddc1d17e8cb4f560fc6b4281c66.jpeg

Rakk å få denne på veien og på jobb på torsdag :):)
 

Etter 4 års eierskap er jeg komt dit jeg vil med denne( iallefall nesten) Karosseri er fikset. Rust i kanaler tatt. Nye brukte lister på dørene. Alt av fjører dempere stag foran og meste av foringer er byttet.

Samtidig litt oppgradering, som CC og gardiner i vinduene bak. Har stor kjørecomputer liggende som er neste på lista.

Nå kan jeg iallefall bruke bilen og ikke skjemmes av ødlagte dører, og rust flekker :):)

mangler M-tech lister nederst på 3 av dørene, så dette blir neste nå (noen som he hele å selge?)

nyter denne som «flyttebil» i helga 76915F68-1324-4C58-9A8E-0D54714B3802.thumb.jpeg.f35892858622971e8efdf2dce5dfb549.jpeghadde nok vært langt mere praktisk med E34, men 200 mil på ei helg hvor jeg må stole 110% på bil pluss en brøkdel i kost på drivstoff og bom så var valget enkelt - denne gangen

Ønsker alle ei fantastisk helg, og tusen takk for alle inspill, god kunnskap som har bistått slik at jeg har komt hit jeg er. Et fantastisk nettverk!!

 

kommer tilbake medflere helfigurbilder senere :):)

og bloggen stopper ikke her :) dukker nok mere som må gjøres.

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd ting ja Morten .😊

Nå ser bilen din jaggu pen ut altså ,dette likte jeg .

En annen ting er jo at jeg fryder meg når jeg ser hvordan denne blir konservert ,denne vil aldri ruste igjen .

Ja tenk fire år ,det går fort .

Så er det så rart og se tilbake på alt som er gjort ,man føler det kun kunne vært ifjor så har man liksom gjort jobben for lengst .

Nå har du et eksemplar du kan kose deg med og som er pent 😎🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Jan :)

Godt å kjenne på "ferdig" bil. Blir aldri ferdig - håper jeg.

4 år gikk fort. Trodde jeg skulel være i mål etter 2.... Men glad jeg brukte tid og ikke stressa dette. Viktig å ta bit for bit, og ikke gape over for mye. Samtidig måtte bilen brukes innimellom, så da ble den "freda" fra skruing.

Gøy å komme hjem igjen fra tur å kunne ta ut denne te jobb i dag.

Blir nok nytt hver dag denne uka. herlig avveksling. Langt kjekkere å kjøre rundt med bil som har hele lister, og ikke fylt med krokan i kantene på dørene. Så denne skal jeg absolutt kose meg med.

Så er vi desverre komt i den situasjonen her i byen at de har bestemt seg for utbygging av kollektivtrafikk og sykkeltrasseer, og da er det jo bare å hive opp bommer så bilistene kan betale. Straffer et seg å ha en stempel motor under panseret, for har vi det så kan vi betale dobbel takst :) jau da - hurra for de folkevalgte :) 22 August vil bli en svart dag i min og E34 sin kalender fremover.....

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Mortenej changed the title to E34 520iA - Touring & E32 750i HighLine - E34 EU OK - Selges

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...