Gå til innhold

Conquest
 Share

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Hpi skrev:

Det finnes F10 550i med ZF S6-53 manuell kasse og bakhjulsdrift, de ble bare solgt i Nord Amerika, det finnes også F12 og F13  men det finnes ikke F11

550.jpg.dbfef972889be051ddc5ddedca49f27f.jpg

Så deilig syn.. manuell …… TAkk--

Endret av Conquest
Det bilde gjør meg glad.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hpi skrev:

Alle ble solgt nye i Usa så du må isåfall importere derfra. Du kan jo begynne å sjekke Ebay, det ligger en del biler for salg der

  

Ja må gjøe det. Tusen takk for info. skal sjekke litt, men synes det er skummelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det interessante med denne modellen (inkl. bl.a M5) er at den kun ble solgt i USA. Man skulle tro at det var en viss etterspørsel etter dette konseptet også i Europa, men nei - det er åpenbart ikke interessant for BMW. Dette er et paradoks som etter min mening langt på vei bare bekrefter endringene vi nå ser i bilverdenen... :(

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hpi skrev:

Ja du får deg en sjelden bil om du får tak i en slik, det finnes totalt 611 stk F10 550i manuell  som ble produsert mellom 2011-2013 :) 

Beklager off topic, men hvor finner du slik statistikk? Skulle gjerne hatt tilgang på den selv 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fredrik skrev:

Det interessante med denne modellen (inkl. bl.a M5) er at den kun ble solgt i USA. Man skulle tro at det var en viss etterspørsel etter dette konseptet også i Europa, men nei - det er åpenbart ikke interessant for BMW. Dette er et paradoks som etter min mening langt på vei bare bekrefter endringene vi nå ser i bilverdenen... :(

Ja de ble visstnok ikke engang tilbudt i Europa, det var sikkert en og annen entusiast som ville ha en her også men de fikk ikke tilbudet så vidt jeg forstår. Ja hva det skyldes vet jeg ikke, personlig ville jeg ikke hatt manuell men den direkte følelsen du får med en manuell kasse er nok udiskutabel så det er tross alt "kult" at noen likevel velger annerledes og holder på det gamle synes jeg. 

Noe av forklaringen tror jeg må være at automatkassene er blitt så bra.  Du har 8-9 gir, manuellkassen som ble brukt hadde 6 gir.  8Hp kassene som brukes nå er i lockup i alle gir fra første meter og girer opp på 0.1 sekund mao raskere enn du klarer selv med manuell giring.  8 gir, ingen sluring og lynrask giring gjør at en automatgiret bil er raskere enn en med manuell. Den er raskere på 0-100, raskere på 1/4 mil og den bruker mindre drivstoff fordi den 2-3 flere gir å velge i til å alltid ligge på optimalt turtall, i tillegg tror jeg at en ecu er bedre enn menneskehjernen til å spare drivstoff :).

  I tillegg så har du launch control og precog ute på landeveien og du har comfort i fordel automat vil jeg tro de fleste vil mene :)  Så når de "trekniske" fordelene blir plukket bort så er nok entusiastgruppa ikke større enn 611 biler "dessverre" kan man jo godt mene men forståelig også synes jeg i hvert fall. 

Men hvorfor Europa ble nektet å kjøpe disse bilene vet jeg ikke, er det denne "arrogansen" du tenker på med endringene i bilverden? 

2 timer siden, Chrono skrev:

Beklager off topic, men hvor finner du slik statistikk? Skulle gjerne hatt tilgang på den selv 🙂

Jeg bare Googla litt rundt og fant disse tallene på et amerikansk Bmw forum :) 

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Hpi skrev:

Ja du får deg en sjelden bil om du får tak i en slik, det finnes totalt 611 stk F10 550i manuell  som ble produsert mellom 2011-2013 :) 

Får man tak i en slik så er jo det en bil man bare må holde på, her venter det en fremtidig verdiøkning. Om ti år vil de ikke være mange F10 med V8, manuell og bakhjulstrekk. Kommende klassiker dette 😀

9 timer siden, Fredrik skrev:

Det interessante med denne modellen (inkl. bl.a M5) er at den kun ble solgt i USA. Man skulle tro at det var en viss etterspørsel etter dette konseptet også i Europa, men nei - det er åpenbart ikke interessant for BMW. Dette er et paradoks som etter min mening langt på vei bare bekrefter endringene vi nå ser i bilverdenen... :(

USA har jo vært automat landet over alle, mens her i Europa så har jo manuell alltid vært «standard». Årsaken til at enkelte modeller ble tilbudt i USA med manuell er nok fordi manuell er litt mer eksotisk i USA. I Europa er ikke manuell sett på som så eksotisk, her er det heller automat som er en luksus. På bakgrunn av dette så er nok ikke kjøpergruppen som finner en manuell M5 eller 550i eksotisk stor nok her i Europa. Mens i USA, som for det første er ett mye større markede enn Europa også finner manuell mer eksotisk. Det er også mange flere bilkjøpere der med penger som er «gale» nok til å velge en 550i med kun manuell og bakhjulstrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shattered skrev:

Går vel an å bygge om til manuell, som på tidligere modeller? 

Ja det kommer nok til å bli gjort etter hvert som disse bilene blir gamle og billige nok, men her er det snakk om folk som vil ha disse nye fra fabrikk med manuell og garanti og det er en annen diskusjon, da er ikke ombygging et tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...