Gå til innhold

X5/E70 Trangt å komme til styrestrøm fra hovedlykt


GunnarN
 Share

Anbefalte innlegg

Har montert ledlys bak grillen og er veldig fornøyd med utseende og lyset dette gir.  Etter å ha søkt i forumet skal en fungerende styrestrøm

til disse lysene hentes fra gul/rød ledning som går inn i hovedlyktene på begge sider. Disse er til fjernlysklaffen og skal fungere som styrestrøm til et rele.

Men det er steike trangt å komme til. Tenkte å nappe ut kontakten til hovedlysene for å få ledningene litt frem, men jeg klarer ikke å få kontakten løs.

Ser en og annen E70 med lys i grillen så noen må ha gjort dette.  Trenger et tips slik at jeg kan koble lysene ferdig.

Konstantstrøm er veldig greit å ta fra dynamoen og ikke koble noe ledninger på ladekontakten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

På E60 kan man løsne skruene som holder lykta på plass for å få dyttet den fram et par cm, da går det lettere å koble av pluggene. Mulig du kan det på X5en også? Merk evt. opp med tusj på forhånd, så du plasserer den likt tilbake for å ikke endre lysbildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer man ikke til ledningen/e så må man jo løsne eller ta ut lykta slik at man kommer til ;) ..kan også  løsne litt på fanger på siden av lykta om en ikke klarer å skyve frem som nevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde nettopp jobben på min egen e70, tok av kontakten på førerside lykt. Det er ikke så vanskelig å komme til, synes nå jeg. Stappa vel venstre arm nedi der, og må klipe ganske hardt på utløser for å få av kontakten, mens man rikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...