GunnarN Skrevet November 8, 2018 Share Skrevet November 8, 2018 Har montert ledlys bak grillen og er veldig fornøyd med utseende og lyset dette gir. Etter å ha søkt i forumet skal en fungerende styrestrøm til disse lysene hentes fra gul/rød ledning som går inn i hovedlyktene på begge sider. Disse er til fjernlysklaffen og skal fungere som styrestrøm til et rele. Men det er steike trangt å komme til. Tenkte å nappe ut kontakten til hovedlysene for å få ledningene litt frem, men jeg klarer ikke å få kontakten løs. Ser en og annen E70 med lys i grillen så noen må ha gjort dette. Trenger et tips slik at jeg kan koble lysene ferdig. Konstantstrøm er veldig greit å ta fra dynamoen og ikke koble noe ledninger på ladekontakten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Januar 11, 2021 Share Skrevet Januar 11, 2021 Sliter med det samme. Noen som har noen gode triks for å få løs pluggen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 11, 2021 Share Skrevet Januar 11, 2021 På E60 kan man løsne skruene som holder lykta på plass for å få dyttet den fram et par cm, da går det lettere å koble av pluggene. Mulig du kan det på X5en også? Merk evt. opp med tusj på forhånd, så du plasserer den likt tilbake for å ikke endre lysbildet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 11, 2021 Share Skrevet Januar 11, 2021 Kommer man ikke til ledningen/e så må man jo løsne eller ta ut lykta slik at man kommer til ..kan også løsne litt på fanger på siden av lykta om en ikke klarer å skyve frem som nevnt over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knekten Skrevet Januar 11, 2021 Share Skrevet Januar 11, 2021 Kommer også godt til ved å ta av innerskjermen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Januar 11, 2021 Share Skrevet Januar 11, 2021 Ja kansje like lett å ta av innerskjermen.. Er der noe triks for å få løs kontakten? må man trykke inn på sidene eller noe mens man drar ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 11, 2021 Share Skrevet Januar 11, 2021 Jeg gjorde nettopp jobben på min egen e70, tok av kontakten på førerside lykt. Det er ikke så vanskelig å komme til, synes nå jeg. Stappa vel venstre arm nedi der, og må klipe ganske hardt på utløser for å få av kontakten, mens man rikler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 11, 2021 Share Skrevet Januar 11, 2021 Her er en eBay annonse, som viser hvordan kontakten ser ut. https://www.ebay.com/itm/BMW-X5-Series-E70-Headlight-Socket-Connector-Pair-6925638-/254811617336?_trksid=p2349624.m46890.l49292 Og nei, man får ikke ut hovedlykten uten å løsne hele skjermen på siden og inner hjulbue. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Januar 11, 2021 Share Skrevet Januar 11, 2021 Fikk ut kontakta på sjåfør sida. Va ikke så vanskeli når jeg fikk vridd handa å funne ut hvordan pluggen va festet. Så da blei det lys 😀 Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå