Motorhavaristen Skrevet Desember 5, 2018 Share Skrevet Desember 5, 2018 (endret) Hei, Jeg var under bilen for å bytte olje og så at det var litt griseri rundt slangekoblingene til intercooleren. Jeg mistenker at det har havnet der fra den tiden når EGRen fremdeles var aktiv. Bør jeg åpne opp og rense det? Hvordan bør jeg praktisk gjennomføre det i såfall? se vedlagte bilder! Bonusbilde av bilen Edit: Dette ble løst ved å deaktivere EGR elektronisk. Ganske tørt der nå. Endret Mai 13, 2019 av Motorhavaristen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Desember 5, 2018 Share Skrevet Desember 5, 2018 Min motor er nøyaktig likedan selv med blendet/deaktivert EGR. Jeg var bekymret for at de skulle si noe om dette på PKK, men den glei tvert igjennom i dag! Men det har vært nevnt tidligere her på forumet at dette visstnok er vanlig og slik det er, helt til det er for mye oljelekkasje og den tar tenning på oljen Motorhavaristen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet Desember 5, 2018 Share Skrevet Desember 5, 2018 Det der er et ganske vanlig syn ja. Ville ikke vært for bekymret . Motorhavaristen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Motorhavaristen Skrevet Desember 5, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2018 Takker! Da legger jeg denne død Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 5, 2018 Share Skrevet Desember 5, 2018 Helt normalt på diesel biler. Er olje fra åndingen fra toppen som blir sendt gjennom turbo og tilbake inn i motoren via intercooler. Du kan ta av slangen å vaske eller kjøpe ny slange som tetter litt bedre. Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Desember 6, 2018 Share Skrevet Desember 6, 2018 Normalt på diesel og N47, hadde tendenser til dette på min gamle og. Det finnes videoer på youtube hvordan du enkelt kan gjennomspyle og vaske intercooler med et middel. Får litt bedre kjøling og tilbake effekt når du gjør det. Gadd aldri gjøre det på min da jeg ikke merket store forskjellen. IC ligger i bunnen så mye olje kondenserer og samler seg der ved Egr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 6, 2018 Share Skrevet Desember 6, 2018 Slik så min IC ut inni etter 170 tusen km. Motor er en 06 mod M47 06 modell. Ikke spesielt mye olje i den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Desember 6, 2018 Share Skrevet Desember 6, 2018 Det varierer vel hvor mye olje som kommer fra veivhus så vidt jeg har forstått. En ting er såkalt "blowby" som kan komme hvis det er slitasje i skraperingen på stempelet. Da vil noe av oljen som henger igjen på sylinderveggen havne i åndingen. I tillegg vil en sliten turbo føre til mer olje her enn en turbo som har liten slitasje. Selve veivhuset skal også ha litt vacum for å unngå at for mye olje forsvinner ut i åndingen. Hvis åndingen er i dårlig stand kan dette vacumet mangle og mer olje vil da forsvinne ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå