Gå til innhold

4Hjuls kontroll på senket bil.


Conquest
 Share

Anbefalte innlegg

He, jeg må på biltilsynet og vise papirer på 4hjuls kontroll. Verkstedet jeg har brukt, som tidligere har sett gjennom dette.. setter nå ned foten, pga senk. Jeg har tatt 3stk 4hjuls kontroller der, men det ene dekket mitt blir mer slitt enn de andre.. Derfor ønsker jeg å finne noen som faktisk kan stille inn senkede biler. Ønsker tips i Østfold, men jeg kan gjerne kjøre ett stykke for å få dette riktig og bra. Trenger anbefalinger (Noen, som er ærlige som jeg har snakket med, sier at de ikke får det 100% på senket bil)

Lowrider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Daniel. skrev:

Camber pleier vel sjeldent å komme innenfor grønne verdier på senket bil. Men der pleier Vegvesenet være litt grei å la det gå så lenge det ikke er sykt mye utenfor.

De papirene jeg har, så er alle innenfor.. Men siden jeg har tatt det 3ganger hos samme firma på under 2år, så har jeg lyst å prøve noen andre.. Sist gang, så merket jeg at bilen begynte å vingle når jeg passerte 230. Så ble den bra etter 3 forsøk, men høyre bak dekk blir mer slitt enn resten. Og noen firmaer sier rett ut an de ikke klarer å justere senket bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nylig litt problemer med hjulkontroll selv. Satte igjen bilen hos Bilia Kongsvinger, og de fikk verdiene endel bedre enn hva lokale mekonomen fikk til. Bilia benyttet seg også av BMW kinematics systemet. Hvis du ikke har benyttet deg av bmw forhandler, så kan jeg hvert fall på min erfaring varmt anbefale det. Forutsetter at det er en BMW det gjelder :P 

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Clevion skrev:

Hvor i Østfold er du lokalisert? Du har jo Sulland i både Moss og Sarpsborg, de burde jo kunne klare det?

Hei. Fredrikstad. Jeg har hatt en hos bilbutikk1 sarp og 2 på automester fredrikstad. Men når jeg snakker med seriøse verksteder, og snakker om forskjellig innpress + spacere foran, så mener de at de ikke klarer å få det helt 100. Nå er planen min å sette på likt inpress foran og bak, fjerne spacer. Eneste da er at jeg har 20" på vinterhjula. Jeg vil være sikke på at de som gjør jobben, gjør den riktig. (ikke som de fleste sier.. ikke noe problem, det ordner vi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, tennbrikket skrev:

Jeg hadde nylig litt problemer med hjulkontroll selv. Satte igjen bilen hos Bilia Kongsvinger, og de fikk verdiene endel bedre enn hva lokale mekonomen fikk til. Bilia benyttet seg også av BMW kinematics systemet. Hvis du ikke har benyttet deg av bmw forhandler, så kan jeg hvert fall på min erfaring varmt anbefale det. Forutsetter at det er en BMW det gjelder :P 

Hei. Ja jeg har vurdert å høre med Stamsaas som de heter her nede, men er skeptisk til om den personen som utfører jobben er flink nok... (jeg selv bygger hus, men jeg kan det ikke) hehe Det er for øvrig en xdrive, men det skal vel ikke ha noe å si...

 

Endret av Conquest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2018 den 20.15, Conquest skrev:

Hei. Fredrikstad. Jeg har hatt en hos bilbutikk1 sarp og 2 på automester fredrikstad. Men når jeg snakker med seriøse verksteder, og snakker om forskjellig innpress + spacere foran, så mener de at de ikke klarer å få det helt 100. Nå er planen min å sette på likt inpress foran og bak, fjerne spacer. Eneste da er at jeg har 20" på vinterhjula. Jeg vil være sikke på at de som gjør jobben, gjør den riktig. (ikke som de fleste sier.. ikke noe problem, det ordner vi)

Men å fjerne spacerne til kontrollen og montere de igjen etter kontrollen er vel lite hensiksmessig, hvis det er planen? Siden sporvidden din øker med spacere vil da også alle hjulvinkler endres fra kontrollen, ergo du er tilbake til scratch. 

Hva er de mener de ikke klarer å få riktig, camber, caster, toe eller å få rattet sentrert?

Gjør som @tennbrikket sier. Oppsøk ett Bmw verksted som vet hvor og hvordan de skal justere og få riktige verdier, enten om bilen din er senka eller i org høyde. 

 

 

Endret av Slavearbeider'n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller da ingen trille hvilket innpress du har.. det påvirker sporvidde og scrubradius, ikke spissing,camber,kpi,caster  (eller andre verdier som evt måles).når du gjør dette riktig så ligger plata an mot navet (eller egentlig bremseskiva) og har ingen ting med felgen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Men å fjerne spacerne til kontrollen og montere de igjen etter kontrollen er vel lite hensiksmessig, hvis det er planen? Siden sporvidden din øker med spacere vil da også alle hjulvinkler endres fra kontrollen, ergo du er tilbake til scratch. 

Hva er de mener de ikke klarer å få riktig, camber, caster, toe eller å få rattet sentrert?

Gjør som @tennbrikket sier. Oppsøk ett Bmw verksted som vet hvor og hvordan de skal justere og få riktige verdier, enten om bilen din er senka eller i org høyde. 

 

 

@Slavearbeider'n Ja, det har jeg ikke tenkt på! Hørte med Stamsaas i Fredrikstad i går, og han på kundemottaket, mente jeg burde bruke noen andre enn dem, da de legger inn chassinr og justerer etter det. (og det var vist mange type M.sport understell, men når det kom til senk, så var de på bar bakke.. Tenker jeg tar turen over nyttår til @lagunilla og lar han fikse dette på best mulig måte.. (jeg trenger grønne tall til biltilsynet, for å få bilen eu godkjent m senk)

Takk-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎12‎.‎2018 den 19.32, tennbrikket skrev:

Jeg hadde nylig litt problemer med hjulkontroll selv. Satte igjen bilen hos Bilia Kongsvinger, og de fikk verdiene endel bedre enn hva lokale mekonomen fikk til. Bilia benyttet seg også av BMW kinematics systemet. Hvis du ikke har benyttet deg av bmw forhandler, så kan jeg hvert fall på min erfaring varmt anbefale det. Forutsetter at det er en BMW det gjelder :P 

Hei, ja, det er en xdrive (suv) Har hatt den på hjulstilling "ofte" sist pga den begynte å danse over 230, og jeg ville ikke danse.. Ble bra etter det, men nå er det for å få godkjent senk hos BT. (fikk mangel på eu, som godkjente for 2år siden..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...