Gå til innhold

S842A "Kald klima pakken" - hva innebærer den?


Boddiz
 Share

Anbefalte innlegg

"S842A Coldclimate Version" - Hva innebærer denne? (Koden tatt fra F10 facelift utstyrsliste)

Stemmer det at denne utstyrskoden betyr: 

  1. Kraftigere varme apparat
  2. Kraftigere batteri
  3. Dynamo som lader mer
  4. Oppvarmede dørlåser, spylerdyser og sidespeil
  5. Oppvarmet drivstoffsystem som sørger for drivstoffet's flyteevne i kulde betraktelig
  6. Isolert veivhusventilasjon slik at den ikke fryser ved mange minusgrader
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det der er bare en liste selgere bruker for å få bilen til å virke mer ettertraktet. F10 som mange andre BMW'er har KUN 2 komponenter som er annerledes på biler med S842A. 

1. Oppvarmet veivhusrør 

2. Bypass valve (13717811406)

Dette er hentet fra BMW delekatalog.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det @///M-ini95 

Og la meg legge til at vi hadde samtidig to F10 i familien, en 525d med Cold Clima og min 530d uten. Bortsett fra at 525en hadde varme i rattet så var det ingen forskjell på disse to vinterstid. De tok like lang tid for å bli varme, de varmet like god og fungerte akkurat likt i lave temperaturer. 

Så dette er ett begrep BMW selgere er veldig glad i å bruke som argument mot importbilene. Ett vagt argument spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Nei. Det der er bare en liste selgere bruker for å få bilen til å virke mer ettertraktet. F10 som mange andre BMW'er har KUN 2 komponenter som er annerledes på biler med S842A. 

1. Oppvarmet veivhusrør 

2. Bypass valve (13717811406)

Dette er hentet fra BMW delekatalog.

 

 

Takk for svar og oppklaring :)

Et annet, dog relatert spørsmål: Hvordan klarer du å bruke delekatalogen for å hente slik info? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Stemmer det @///M-ini95 

Og la meg legge til at vi hadde samtidig to F10 i familien, en 525d med Cold Clima og min 530d uten. Bortsett fra at 525en hadde varme i rattet så var det ingen forskjell på disse to vinterstid. De tok like lang tid for å bli varme, de varmet like god og fungerte akkurat likt i lave temperaturer. 

Så dette er ett begrep BMW selgere er veldig glad i å bruke som argument mot importbilene. Ett vagt argument spør du meg.

Oppvarmet ratt er tilvalg på utstyrslisten. Fy skam, til de som ikke velger det.. koster vel 2500,- el noe.. Jeg fryser på fingrene.. Og det er ikke særlig kult å kjøre bil med polvotter :o 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Boddiz skrev:

Takk for svar og oppklaring :)

Et annet, dog relatert spørsmål: Hvordan klarer du å bruke delekatalogen for å hente slik info? 

To måter å finne ut av dette på, en simpel og annen kronglete.

Den vanskelige måten er å bruke Realoem og dermed gå inn på hver undermeny på valgte bil, og se hvor koden S842A (eller andre koder) dukker opp. 

Så har du den enkle måten som er via bmwfans.info. Her velger du bare bil og søker i søkefeltet f.eks. "S842A" og alt som er knyttet til denne koden vil dermed dukke opp. 

 

Pleier bruke realoem 99% av tiden for å lete etter delenr av gammel vane, men bmwfans siden er kjekk å bruke i slike tilfeller. 

2 minutter siden, Conquest skrev:

Oppvarmet ratt er tilvalg på utstyrslisten. Fy skam, til de som ikke velger det.. koster vel 2500,- el noe.. Jeg fryser på fingrene.. Og det er ikke særlig kult å kjøre bil med polvotter :o 

 

For en som kan bytte ratt, legge nye ledninger og kode er dette veldig enkel sak å ettermontere. Byttet selv ratt på min og fikk helt nytt ratt med paddle shifters, vibromotor for LCW/LDW og varme alt til en hyggelig pris :)

Har du LDW eller LCW fra før, så er det smal sak å ettermontere ratt med varme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

To måter å finne ut av dette på, en simpel og annen kronglete.

Den vanskelige måten er å bruke Realoem og dermed gå inn på hver undermeny på valgte bil, og se hvor koden S842A (eller andre koder) dukker opp. 

Så har du den enkle måten som er via bmwfans.info. Her velger du bare bil og søker i søkefeltet f.eks. "S842A" og alt som er knyttet til denne koden vil dermed dukke opp. 

 

Pleier bruke realoem 99% av tiden for å lete etter delenr av gammel vane, men bmwfans siden er kjekk å bruke i slike tilfeller. 

For en som kan bytte ratt, legge nye ledninger og kode er dette veldig enkel sak å ettermontere. Byttet selv ratt på min og fikk helt nytt ratt med paddle shifters, vibromotor for LCW/LDW og varme alt til en hyggelig pris :)

Har du LDW eller LCW fra før, så er det smal sak å ettermontere ratt med varme. 

Hei. LDW LCW WTF? hehe.. jeg vil gjerne ha varme i rattet. dv01947 :o 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Conquest skrev:

Hei. LDW LCW WTF? hehe.. jeg vil gjerne ha varme i rattet. dv01947 :o 

 

LDW - Lane Departure Warning (KAFAS kamera i ruta registrerer når bilen nærmer seg ell kjører over kjørefelt. Gir vibrasjon i rattet med mindre du bruker blinklys ell skrur systemet av)

LCW - Lane Change Warning/Active Blindspot Monitor/Blindsonevarsel (Bruker to radarer montert bak bakfangern og gir varsel om bil i blindsone ved å at en triangel i sidespeilet lyser opp. Vil også vibrere rattet hvis fører prøver bytte felt) 

Fellesgreia her at begge systemene bruker vibrasjon i rattet som går på 12v. Varme i ratt deler samme 12v punkt i sleperingen som gjør ettermontering til en lek om man har de nevnte systemene :) er selvfølgelig mulig å få det til uten å ha disse systemene fra før, men er mer arbeid bare. 

Får ikke opp noe på det nr du la ved? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

LDW - Lane Departure Warning (KAFAS kamera i ruta registrerer når bilen nærmer seg ell kjører over kjørefelt. Gir vibrasjon i rattet med mindre du bruker blinklys ell skrur systemet av)

LCW - Lane Change Warning/Active Blindspot Monitor/Blindsonevarsel (Bruker to radarer montert bak bakfangern og gir varsel om bil i blindsone ved å at en triangel i sidespeilet lyser opp. Vil også vibrere rattet hvis fører prøver bytte felt) 

Fellesgreia her at begge systemene bruker vibrasjon i rattet som går på 12v. Varme i ratt deler samme 12v punkt i sleperingen som gjør ettermontering til en lek om man har de nevnte systemene :) er selvfølgelig mulig å få det til uten å ha disse systemene fra før, men er mer arbeid bare. 

Får ikke opp noe på det nr du la ved? 

Ok. nei, jeg ingen av de tingene der.. Skikkelig tørke vad angår utstyr i min bil.. Fordelen er at ingen ting av utstyret jeg ikke har går i stykker... :) hehe Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 28.12.2018 den 19.15, ///M-ini95 skrev:

To måter å finne ut av dette på, en simpel og annen kronglete.

Den vanskelige måten er å bruke Realoem og dermed gå inn på hver undermeny på valgte bil, og se hvor koden S842A (eller andre koder) dukker opp. 

Så har du den enkle måten som er via bmwfans.info. Her velger du bare bil og søker i søkefeltet f.eks. "S842A" og alt som er knyttet til denne koden vil dermed dukke opp. 

 

Pleier bruke realoem 99% av tiden for å lete etter delenr av gammel vane, men bmwfans siden er kjekk å bruke i slike tilfeller. 

Takk for svar :) Testet litt på bmwfans.info og virker svært enkelt og bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...