Gå til innhold

DPF feil


ms99
 Share

Anbefalte innlegg

@johanngj Er du sikker på det? Ingen andre feilkoder?

For jeg har lest enda mer på newtis.info og det står heller ingenting der om glødeplugger og bruk av dette for DPF regen. Det står mye av det samme som på Mx7 motorene, som på Nx7 motorene.

Jeg føler at vi trenger å komme til bunns i denne saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

@johanngj Er du sikker på det? Ingen andre feilkoder?

For jeg har lest enda mer på newtis.info og det står heller ingenting der om glødeplugger og bruk av dette for DPF regen. Det står mye av det samme som på Mx7 motorene, som på Nx7 motorene.

Jeg føler at vi trenger å komme til bunns i denne saken!

Helt enig, hadde vært fint med et klart svar på dette.

har selv bare lest det her på forumet så er jo korrekt som du sier, men kan jo fortelle litt om min egen erfaring.

skiftet glødeplugger for et år siden, hadde forsatt feil på 3 av 6 så her var gløderelet gåent. blei skiftet først nå for litt siden da jeg fikk feil på enda en glødeplugg, bilen "nektet" å starte regenerering selv om alle kriteriene du nevner var innfridd. (målt livedata med carly) kjørte bilen god og varm, slettet feilkoder på glødepluggene å startet bilen på nytt, bilen regenererte iløpet av 5 min kjøretur. tilfeldigheter? mulig, men jeg gjorde dette noen ganger før jeg fikk montert det nye relet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme erfaring som @kapteinh Hadde feil på gløderele og vekselvis plugg 1 og 3.  Siden pluggene bygget på å trigge feilkode, regnet jeg med at det kun var releet. Det stemte. Byttet dette og fikk regen samme dag. Har også kjørt med live data og aktive feilkoder på gløding og sett at regen uteblir til tross for at de «vanlig» kriteriene blir tilfredsstilt. @quandt1960 Og @TRF burde kunne gi oss fasit på dette. Kan legge til at jeg i ISTA+ heller ikke fikk tvunget regen under servicemenyen, fordi den sa at det lå aktive feilkoder inne i DDE. Men igjen, jeg er ikke noe annet enn en random forum-dude, så en utttalelse fra en fagmann hadde vært topp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...